recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet i sommerhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet i sommerhus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet i sommerhus
    Sendt: 21-Marts-2016 kl. 07:57
Hej alle.

Min svigerfar er træt af hans fiber i hans sommerhus.

Hvad kan folk anbefale? Det skal være billigt men virke.

Mvh Daniel og tak
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 08:07
Jeg bruger dette i sommerhuset.

https://www.oister.dk/bredband-hjemmet/

Fungerer fint og routeren har god wifi.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 10:27

Hej.

Jeg ville også kigge på mobilt bredbånd.

Men Oister bruger 3 Mobile netværk, som er kendt for at have bedst dækning i byerne.

Da der er meget lille sandsynlighed for at den svigerfars sommerhus ligger samme sted som Mufti's
ville jeg kigge efter hvem der har den nærmeste mobil mast på

http://mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Du skal vælge Mobiltelefoni og LTE.

Det billigste sted at købe en Router er hos CallMe da de ikke har binding, men bare 30 dage opsigelse.

https://www.callme.dk/mobiler-alle#sort-popularitet/pay-24/type-breadband

De har både mobile routere og dem til 220 volt.

Hilsen Carsten. 
Til top
LasseVPedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2016
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseVPedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 10:51
Synes det åbenlyse spørgsmål er, hvorfor er han træt af fiberen i huset? 

Dårlig wifi? I så fald kan det for det meste løses med at tweake lidt indstillinger og/eller købe anden router/accesspunkt. Alternativt kan man jo kable enheder.


www.lassevp.dk - personlig træningsblog altid med en nørdet, teknisk vinkel.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 21:26
Helt enig med LasseVpedersen- Hvordan kan man være træt af fiber?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 21:44
at man er træt af fiber skyldes nok mere prisen.

vedr oisters tilbud med 25gb for 99 hvor langt kommer man med 25gb på en mdr ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 23:03

Hvor langt man kommer, det kommer an på hvad det bruges til, men længere end en uge holder det nok ikke.
Syntes ikke jeg er storbruger, men 4-5 Gb går der da til på en dag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 23:21
Sjovt nok er 3's dækning bedre på Lolland hvor sommerhuset ligger end i Taastrup hvor jeg bor.

25 GB fungerer fint med to teenagere to weekender om måneden.

Dog har jeg valgt 100gb da prisen det første halve år næsten det samme. Og så slipper jeg for at købe ekstra data i ferien.

Hvis man bor hele året i sommerhuset vil jeg nok vælge en anden løsning. Det fremgår dog ikke helt af trådstarter spørgsmål.

Desuden er Oisters vilkår omkring opsigelse de samme som Callme og prisen for router er også det samme. Binder du dig fo 6 mdr får du router gratis. Så man skal vælge ud fra hvilket selskab der har den bedste dækning hvor man bruger internet.

Redigeret af Mufti - 22-Marts-2016 kl. 07:13
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:06
Hvad med at bruge telefonen som hotspot? Det er den løsning vi bruger i sommerhuset. Det virker fint med et par weekender om måneden.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:19
det og bruge telefonen hos hotspot op mod en bærbar  tager det ikke mere data ifh til og bruge internet på telefonen, sådan har jeg oplevet det.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

det og bruge telefonen hos hotspot op mod en bærbar  tager det ikke mere data ifh til og bruge internet på telefonen, sådan har jeg oplevet det.

Vi streamer Netflix over mit Oister abonnement, så det virker helt fint :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

det og bruge telefonen hos hotspot op mod en bærbar  tager det ikke mere data ifh til og bruge internet på telefonen, sådan har jeg oplevet det.

Det er også en mulighed.

Jeg bruger AirPlay flere steder i sommerhuset og der er delt netværk fra mobilen bare ikke stabilt nok. Desuden er rækkevidden ikke særlig god på en mobil. Og hvad nu hvis ejeren af mobilen går til købmanden eller på stranden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu