recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield og ChromeCast fra HBO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield og ChromeCast fra HBO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield og ChromeCast fra HBO
    Sendt: 23-Marts-2016 kl. 14:12
Jeg har både en almindelig ChromeCast og så har jeg min Nvidia Shield.

Jeg har også installeret HBO Nordic på Shielden, og det virker med sideloading, men det er ikke optimalt (det kører lidt sløvt), så jeg anvender casting til enten Shielden, eller min separate Chromecast.

Problemet er, at når jeg caster fra min S7 Edge til Shielden, så buffers der konstant, og stille og roligt ryger sync'en mellem billede og undertekster, og efter noget tid pauser streamingen, og forsætter så på et tidligere tidspunkt i streamen, men billede og tekst i sync igen.

Det sker KUN på Shielden, caster jeg til min separate Chromecast så virker alt fint...

Er der andre der oplever noget lignende?

Det kunne jo være fedt at kunne anvende min Chromecast i et andet tv Smile

Hov, skal måske lige nævne at Shielden kører kablet...


Redigeret af zulfo - 23-Marts-2016 kl. 14:13
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2017 kl. 21:33
Er det blevet bedre? Jeg oplever at Casting fra hbo nordic til shield kører fint i en halv times tid og så begynder den at buffe. Den kommer aldrig igang igen så man skal tilbage og afspille et andet afsnit og så tilbage til det man så. Men så går der måske kun 10min. Shield er kablet og har masser af trådløs forbindelse. 300/300 Mbit.

Redigeret af henningdalgaard - 10-September-2017 kl. 21:33
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2017 kl. 10:12
Sidst jeg castede til Shield kørte det fint (ca. 1 måned siden). 

Dog har der længe været et problem, når man vil se flere afsnit i træk, hvor det næste afsnit godt nok starter automatisk, men går i stå efter et par minutter. Derefter må man stoppe afbryde cast, vælge afsnittet manuelt og caste igen - en mindre irritation.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu