recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB tuner der virker med yousee-kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB tuner der virker med yousee-kort?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 21:32
Jeg har en H7 du gerne må købe. Smile
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

EDIT: Jeg prøver DVBViewer først og hvis det virker godt holder jeg bare fast på det. Ellers må jeg nu til at experimentere med alternativerne. 
Tidligere skulle man købe license inden man kunne komme igang, men der ser ud til at være mulighed for at køre en demo version med begrænsninger nu:
Men ellers er den absolut de 20 Euro værd efter min mening.  Smile

Og du kan jo starte med din nuværende tuner på de ikke kodede kanaler, bare du har en Windows PC at prøve på. Wink

Mvh. JørgenT
Recording Service er ikke med i Demo pakken. Der skal man investere de 20 euro (2 fadøl i Oslo). Det kan anbefales. Har brugt det i årevis. Klippestabilt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 11:03
Du kan jo også bare købe en Smargo kortlæser og benytte en cardserver som eksempelvis NewCamd på din Linux box.

Jeg ved Acamd card client virker med DVBViewer eller Mediaportal og TVHeadend har endda sin egen cardclient indbygget.

Så slipper du både for at købe ny tuner og investere i CA moduler, da det hele kører med dit eksisterende udstyr. Du kan drive flere tunere med denne løsning uden at investere i ekstra kort og CA moduler. Thumbs Up

En Smargo koster omkring 20 USD.

Jeg har lavet flere guider herinde som viser hvordan man sætter det op.
Når du i forvejen har Linux kendskab, så kan du gøre det med lukkede øjne og den ene hånd på ryggen Cool




Redigeret af Cyberguyen - 30-Marts-2016 kl. 11:03
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 11:12
Jeg har lavet den løsning som Cyberguyen anbefaler udfra hans fine guides. Jeg vil sige jeg fik først newcamd til at virke med en raspberry pi og få det efterfølgende til at virke med Mediaportals TV Server kostede mig en del tid.
Når det så er sagt, så virker det godt, når det først kører. Mine udfordringer er pt. at jeg ikke kan få vist alle kanaler. Net geographic og TV 3 sport vil den ikke, og hvis jeg kører med 2 samtidige streams på min HDHomerun kan den ene godt pixelere. Måske Cyberguyen har et forslag eller to til det?


Til top
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:41
Ærgerligt jeg ikke kendte den løsning. Har i går bestilt den terratec H7 (brugt) og et CA-modul.

@Bjur: jeg ved min beaglebone black (some er lidt hurtigere end RPI v1) kun lige akkurat kan klare een HD-stream. Så dit problem med pixelering er nok at din RPI ikke er hurtig nok til at skrive (CPU'en er bottleneck) 2 streams og der droppes derfor en del frames. Du kan sikkert se at din CPU går i 100%.


Redigeret af kamakamadaun - 31-Marts-2016 kl. 11:48
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 09:53
hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600
Ja, som jeg forstår cardserver løsning er det kun udveksling af nøglekoder med den PC/modtagerboks  som står for selve dekodningen. 
Lidt samme system som med SmartWi cardsplitter løsningen:

Mvh. JørgenT
Til top
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

hmm okay det er dog en raspberry pi 2, havde forventet den kunne klare det, da den blot skal decode signalet. Det andet står min MediaPortal maskine for som er en AMD A8-7600
I CPU benchmark er din RPI2 mere end dobbelt så hurtig som min BBB. Så jeg ville også forvente den kunne klare det. Har du checket om den bruger al CPU? Eller du kan finde ud af om noget andet skulle være bottleneck?
Til min BBB (+ sundtek tuner) har jeg skrevet nogle noter til at få det til at fungere bedre: http://support.sundtek.com/index.php?topic=1502.0.
Nogle af de problemer kunne måske også være relevant for dig.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 14:02
Uden at stjæle for meget tråden, så tror jeg ikke det er et RPI problem.

Kører du med flere brugernavne pr. tuner?
Har du opsat CI til kun at kunne klare 1 dekodning pr. tuner?
Kan din MP maskine følge med på disk og CPU med 2 optageler. Det kunne jo godt være at symptomet på en presset maskine kunne være at card client begyndte at få problemer, før recording service.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af kamakamadaun kamakamadaun skrev:

Det ser rigtigt ud. Mange tak for hintet.
Er det korrekt forstået at plastik-kortet fra yousee passer direkte i den uden noget extra?

Er der nogen der ved om det virker på linux? På nettet ser det ud til at der er noget forskelligt held med det. Men de fleste tråde er flere år gamle. Det ser ud til at det er svært (hvis ikke umuligt) at få CI i linux, så det kan være det må blive windows istedet.

@JørgenT
Min sundtek tuner er: Sundtek MediaTV Digital Home (DVB-C/T/T2).
Jeg havde ikke tænkt på før din post, men jeg kan vel bruge den som en nummer 2 tuner, ja. Det ville være smart.
DVBViewer ser godt ud. Er der andre windows PVR jeg skal overveje? NextPVR? Jeg bruger plex til at afspille alt video m.v.

Hvor trækker du iøvrigt dansk EPG fra? Lige nu trækker jeg en xml fra timefor.tv.

Terratec H7 virker fint i Linux med CI og det hele i feks Mythtv
http://www.linux-hardware-guide.com/2013-04-17-terratec-h7-dvb-c-dvb-t-ci-slot-usb

men virker ikke med windows 8/windows 10

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af andersp2 andersp2 skrev:

Terratec H7 virker fint i Linux med CI og det hele i feks Mythtv

men virker ikke med windows 8/windows 10 
Mig bekendt virker H7 med Windows 8?
Der ser ud til at være to driver udgaver til H7:
http://terratec.ultron.info/Receiver/
Windows 10 ved jeg ikke?

Mvh. JørgenT
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 21:41
Hvis H7 virker i windows 8 hvorfor kommer der så blåskærm og kernel security check failure.
fejlen er den samme med win10

Så vidt jeg har fundet er det noget med drivere og usb3.
I Linux Mint er der ingen problemer om den er tilsluttet usb2 eller usb3 porte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu