recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2 eller apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2 eller apple tv

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast 2 eller apple tv
    Sendt: 29-Marts-2016 kl. 23:49
På forsøgsbasis så har vi trukket stikket til viaplay - og overgår til abonnement på NetFlix, HBO Nordic, TV2-Play, C-More, DR (gratis) og MinBio som supplement til de små. I den forbindelse, så skal vi have stoppet enten en chromecast eller en apple tv i fjernsynet.

Jeg har - her og på andre sider - gjort en ihærdig indsats for at læse op på forskellene på de to. Samt på de forskellige versioner, der er udkommet over tid. Begge ser interessante ud - men... Jeg har ikke kunnet nå frem til en afklaring i forhold til, hvad der i praksis vil fungere bedst.

Vi vil gerne have en løsning, der fungerer nemt. Både for voksne - men også for den ældste, der er fem. Og som er rutineret bruger af ipad, wii osv. Kan - kendere af de to systemer - give et tip i forhold til, hvad der vil fungere "lettest" i hverdagen... Og gerne under hensyn til, at det gerne skal glide nemt for både voksne og en på fem. Og vil det, hvis såfremt anbefalingen peger på apple tv, være vigtigt at det er 4'eren.

På forhånd tak :)

Jacob
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 06:23

Hej.

Så vidt jeg ved, findes der ikke TV2 Play til Apple TV4.

Hilsen Carsten.
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 07:01
Tak for indlæg. Ser ud til, at du har ret; jf:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1446712706

Der vil skulle bruges airplay. Og det kan vel ses som argument for chromecast.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 07:23
Det er reelt nemmest at du selv vurderer hvad der er nemmest.
Cc kræver altid en telefon, tablet eller computer for at kunne starte et stream op.
Apple tv kan, så længe der n app, starte stream via fjernbetjeningen. Mangler der en app skal du igang med airplay. Her er du så låst til en Appleenhed.

Hvad har din på fem nemmest ved at gennemskue? Hvad synes du selv er nemmest som voksen? Du får formentligt lige så mange svar, som der er brugere.
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 07:26
Jeg synes, at det er svært at vurdere. Vi har en ekstra ipad der bare ligger. Og som kunne være en slags remote. Og den lille er fortrolig med Ipad. Men om det er grund nok ved jeg squtte.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 08:15
Du kan jo prøve med en CC til at starte med. Den koster jo ikke meget. Jeg selv vil helst styre så meget som muligt med en fjernbetjening, når jeg skal se TV og foretrækker derfor ATV4. Men det er en vane- og smagssag.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af jacobjp jacobjp skrev:

Jeg synes, at det er svært at vurdere. Vi har en ekstra ipad der bare ligger. Og som kunne være en slags remote. Og den lille er fortrolig med Ipad. Men om det er grund nok ved jeg squtte.

Vi bruger kun CC hos os, dog er barnet ikke gammel nok til selv at skulle vælge. Han er 2 år gammel, og kompentent nok til at vide, at man tænder tv på fjernbetjening og herefter peger på telefonen for at bede om lov til at se Gurli Gris.

Jeg vil mene, at en femårig burde være i stand til, hvis barnet er almindeligt kognetivt udviklet, at få indlært at trykke på castsymbolet i den givne app, som barnet vil se noget fra.


Men som Skalle er inde på, ønsker man at have fjernbetjening og ikke være afhængig af at skulle finde telefonen frem eller have en ipad liggende, så skal man klart vælge ATV
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 10:33
Både Chromecast og ATV4 kan caste, så her er ingen forskel.

Jeg startede selv med en Cromecast, men blev irriteret over at skulle betjene den med ipad eller telefon.
Tit kunne det godt tage ipad 1min at få kontakt med chromecasten, ret irreterende hvis man bare lige skulle pause, fordi telefonen ringede.
Min android telefon var generelt noget hurtigere til at få forbindelse.
Oplevede også tit udfald, pga. halvdårlig wifi dækning.

Til jul fik jeg så et ATV4, og det syntes jeg fungere super godt, især fordi jeg har kunne kører via LAN istedet.
Man har sin lille remote, og kan pause/spole osv. med det samme, og slipper for at skulle sidde og fumle med sin telefon.
Jeg kan tilmed afspille alle mine DVD-film fra en gammel NAS, uden at skulle transencode, så den har kunne erstatte min gamle WDTV.

At den så også fungere som en spillemaskine, er så bare endnu et plus, og jeg er overbevist om at TV2 play nok skal komme inden for nærmeste fremtid. Det skulle nemlig være ret nemt at lave IOS apps om til ATV4. Indtil da kan man så benytte AirPlay.

Mvh Jesper
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:09
Har begge sat til mit tv.
Atv4 er fungerer rigtig godt, eks. er DR´s app hammergod, og fjernbetjningen er også rigtig god, den mangler jeg til chromecast som kun bruges når fruen skal se tv2 play.

Netflix appén er mega dårlig i forhold til eks. atv3, ved ikke lige hvem det gik galt for der men jeg håber det bliver bedre.

Alene af de grund at cc koster så meget mindre kan du jo overveje at købe den først og se...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:38
Apple TV kan mere eller mindre alt hvad Chromecast kan med Airplay-funktionen. Så overvejelsen skal vel nok gå på om man er klar til at betale mere for at få en fuld brugerflade, remote, spil og en rigtig app store, der vokser hastigt.

Personligt er jeg helt klart mere til at have en brugerflade på skærmen som primære kontrol. Og så bruges Airplay engang i mellem til YouTube eller fra diverse websider. Det er nok en smagssag. Herhjemme er Chromecast 2 også sat til tv'et, men bruges næsten aldrig.
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:39
Tak for de mange fine indlæg. Det sætter jeg stor pris på!

Især pointen om prisen på chromecast gjorde, at jeg hurtigt var forbi Bilka og købe en. Den driller dog, når jeg forsøger at opsætte den på vores sony kdl-40ex721 TV. Når jeg sætter den i et andet fjernsyn (sågar også Sony), så kan jeg godt få lov at opsætte det (og har her også trykket opdater), men den vil ikke opsætte på vores eget. 

Problemet er, at den "blå opsætningsskærm"... At den flimrer i et væk - den kan godt skimtes i baggrunden, kommer lidt frem, men er på ingen måde stabil til, at man kan gennemføre opsætning.

Hvis nogle har prøvet noget af det samme eller har et fif... Så vil det være meget værdsat! :)

Endnu engang tak for de mange fine indlæg. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:55
God start på projektet Smile

Hvis den flimrer, så kunne det godt lyde som ustabil billedforbindelse. Nu er det mange år siden, at jeg sidst så Sony EX721, men er HDMI-portene svære at komme til? Det kunne godt lyde som om, at Chromecast'en ikke kan få ordentlig fat i HDMI-porten.


Redigeret af Rasmus Larsen - 30-Marts-2016 kl. 12:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu