recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fælleskøb på Pioneer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfælleskøb på Pioneer TV

 Besvar Besvar Side  <1 4344454647>
Forfatter
Besked
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:04
Jamen er det da stadig ikke det sammen som med Philips modellen.?  For mig at se er der ingen forskel. Grunden til at i kunne, og stadig kan, sælge dét philips billigere end listepris, er vel  samme situation som denne!
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:05

Hej!

Du siger at prisen bliver SAT OP,når fælleskøbet slutter?

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Har lige regnet lidt på det, og indtil videre har vi bestilt for 1.500.000 hos TC. Nu synes jeg at vi skal presse lidt på, og få en bedre pris. Det kan ikke passe, at de kun kan give 2000 i rabat. Hvad siger folket?

Se ovenfor mht. de 2000,- i rabat. Men mht. at du vil presse på prisen fordi der er bestilt for 1.5 million, så bliver jeg altså lidt småknotten når jeg læser sådan noget - vi har prissat skærmen MEGET aggressivt, ud fra en målsætning om at sælge MINIMUM 200 skærme, og helst 300,-. Hvis der kun sælges 100 styk, dvs. for 2-2,5 million, så er det en direkte DÅRLIG forretning for os.

Prøv lige at snakke lidt med enhver anden Pioneer forhandler, parallel-import eller ej, hvad de synes om prisen, så kan det være du ser det i et lidt andet lys. Jeg må sige at jeg føler at det er meget urimeligt at det skal bringes os til last, at vi har arbejdet hårdt på at sætte en super-aggressiv pris fra starten - du får det til at lyde som om det ville have været meget smartere af os at sætte prisen til 19.999,-, så der havde været noget at give af, og så sætte den ned til 19500,- - og samtidig sætte butiksprisen kunstigt højt. Så havde du været gladere, men havde prisen været lavere?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Du siger at prisen bliver SAT OP,når fælleskøbet slutter?

Når salget på et tidspunkt formentligt stagnerer, så vi ikke kan købe så mange hjem, så stiger vores indkøbspris og dermed også salgspris. Jeg siger ikke at det definitivt vil ske, men det er dét jeg _forventer_ vil ske.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:12

Hej!

Med hensyn til de 2 modeller,er der så ikke noget om at der er en noget bedre rabat på den lille 42"-i forhold til 50"?

Jeg er da vant til at jo dyrere varer jeg vælger,jo mere rabat er mulig?

Måske der er en forklaring på denne "skævhed"?

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Klyde Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:13
TJA - så har jeg måske lidt ret i mit tidligere indlæg om at leveringstiden kan blive væsentligt forlænget (kunne se ud som TC nu er ved at trække leveringen ud til medio/ultimo oktober) og vi er stadig kun først i september måned.

Og imellemtiden vil andre forhandlere også kunne tilbyde Pioneers modeller til en god pris.

Har iøvrigt lige fået en mail fra laptops.dk som oplyser, at modellerne helt sikkert vil indgå i deres sortiment, men de har endnu ikke fået endelig leveringstid oplyst fra deres leverandør p.t.

Måske bliver fællesindkøbet indhentet af endnu lavere priser. Laptops.dk plejer at sælge til nogle fordelagtige priser.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Jeg synes måske at man fra T.C`s side har slået lidt for meget på de vejl. priser (28k og 37k)-vel vidende at man havde planer om at prissætte dem væsentligt lavere end dette.

Så  "haster"det måske ikke så meget med at bestille på fælleskøbet,nu hvor priserne EFTER fælleskøbet er blevet kendt?

Næ hov - butiksprisen er sat pga. fælleskøbet som nævnt ovenfor. Når fælleskøbet stopper, bliver butiksprisen formentligt sat op!




Det vil sige, at man kan købe et pio Tv hos jer, for 3 forskellige priser inden for den næste måneds tid?
Det synes jeg er underligt.
 
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:15

"Måske bliver fællesindkøbet indhentet af endnu lavere priser. Laptops.dk plejer at sælge til nogle fordelagtige priser"

Ja-specielt på Pioneer plejer de at have nogle rigtig fornuftige priser.

Det bliver spændende at se hva`de disker op med af priser på den nye model

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Tavi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:17

hej Otto

 fortal lidt om skærmen....du har set den.. ikke?

vh Octavian

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:18

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Jamen er det da stadig ikke det sammen som med Philips modellen.?  For mig at se er der ingen forskel. Grunden til at i kunne, og stadig kan, sælge dét philips billigere end listepris, er vel  samme situation som denne!

Nej, det er ikke det samme. Philips indkøbsprisen er generelt faldet siden den oprindelige prissætning på fælleskøbet (dvs. de 26.999,-), fordi vi dengang ikke kunne få en ordentlig mængderabat på grund af leveringssituationen. Det ændrede sig så siden. Pioneer har vi fået en ufatteligt god mængdepris på, og det har vi valgt at give videre til jer, vel vidende at det vil give en vis leveringstid.

Og så gider jeg simpelthen ikke diskutere mere om hvorvidt vores groteskt, latterligt, sindssygt, jordskælvsfremkaldende lave pris som samtlige Pioneer forhandlere i landet lige nu brækker sig over i lårtykke stråler, er billig nok. Kom igen når du har fundet et bedre tilbud, så kan vi diskutere videre. Jeg synes simpelthen denne diskussion er et meget stort bevis på at mennesket aldrig har nok, uanset hvor meget man giver det. Hvis jeg stillede mig ud på gaden og forærede tv væk, så skulle der nok være nogen der klagede over at de ikke fik foden med! (jeg HAR faktisk engang i en anden butik oplevet at folk _klagede_ over at en GRATIS vareprøve kun kunne bruges til noget hvis man købte et andet, sammenhængende produkt)...

Kort sagt: Det eneste vi har ud af denne diskussion lige nu er at jeg sidder med en fornemmelse af at tilbuddet var for billigt! Hvis det alligevel giver brok uanset hvor lidt jeg tjener, så kan jeg da netop lige så godt forsøge at presse prisen så højt op som muligt.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det vil sige, at man kan købe et pio Tv hos jer, for 3 forskellige priser inden for den næste måneds tid?
Det synes jeg er underligt. 

Fælleskøb er for os. Det er os - recordere.dk - der samler en masse interesserede sammen og presser prisen.

Jeres pris her er iøvrigt under den pris som danske forhandlere kan købe til hos Pioneer. Og aligevel tror i ikke på at den er lav nok.

TC sælger ikke varen til samme pris på hjemmesiden. Det er da helt naturligt, og at varen på et senere tidspunkt formentlig sættes tilbage til et mere normalt niveau er da også helt naturligt.

Jeg forstår slet ikke disse anker. I får TV'et til den absolut billigste pris - og den kan ikke blive billigere.

Men som nævnt så mange gange før. Fælleskøb er et tilbud, og tilbud kan afslås. Slut herfra.

   /Lars



Redigeret af Lars - 06-September-2006 kl. 17:36
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Med hensyn til de 2 modeller,er der så ikke noget om at der er en noget bedre rabat på den lille 42"-i forhold til 50"?

Jo, men det er bare sådan det er. Vores avance er præcist den samme. Den mest sandsynlige forklaring er at den vejl. er presset lidt mere på den store model, for at prisforskellen imellem dem ikke skal blive for stor.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4344454647>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu