recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast tænder ikke tv'et
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast tænder ikke tv'et

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast tænder ikke tv'et
    Sendt: 31-Marts-2016 kl. 14:31
Da jeg købte CC og satte det til tv'et fungerede det perfekt.
Nu efter et par måneder, skal jeg aktivt tænde for tv'et inden jeg kan caste. Før gjorde CC det automatisk.
Derudover slukker TV'et for lyden fra CC efter nogle timer. Det gjorde det ikke i starten.

Nogen forslag ?
Jeg har prøvet at geninstallere CC på tv'et uden det hjalp

Mvh
@rnem
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:18


Kan ikke lige gennemskue det du gør, har ikke hørt at den skulle kunne tænde TVet, kun at den selv kan skifte til den HDMI den sidder i, når den forsynes externt. Jeg har den så den forsynes fra TVet, så den ikke er tændt hele tiden, det virker helt som det skal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 18:32
Da jeg købte CC satte jeg den blot i tv'et og hentede app'en til min mobil og gjorde det som kom op på tv'et. Derefter hentede jeg bla Spotify. Når jeg så startede Spotify på mobilen, så kunne jeg trykke på Cast ikonet og derefter gik lyden (og billedet) over på Tv'et, selvom tv'et var slukket (altså alm standby) 

Gir det mening
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 21:22
CC kan have brug for ekstern strøm. Hvis dit Tv slukker for USB-porten, så er der ikke strøm på CC og så vil TVet ikke kunne aktiveres. Giv den strøm fra den medfølgende strømforsyning i stedet (eller bare fra en mobillader).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 21:28
Min CC har hele tiden været forbundet med sin egen strømforsyning
Så det kan ikke være det :-(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 21:43

Har du prøvet at forsyne den fra en USB på TVet. Er der så stadig problemer, så prøv på et andet TV, fejler det, så er der et problem med CC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 01:59
Hvad skulle forskellen være på at få strømforsyningen fra tv'et frem for opladeren. Eftersom CC virker men bare ikke på samme måde som da den blev installeret ? Smile Jeg har desværre ikke et andet tv at teste på.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 08:01
Har der fornyeligt været opdatering til dit TV, der kan have påvirket det?
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 08:46
Nej heller ikke det.
Når jeg starter feks Spotify på mobilen og vil carste til tv, så står der på mobilen at den carster til tv. Lyden forsvinder også på mobilen, men tv'et er stadig tavst og med sort skærm indtil jeg tænder det med fjernbetjeningen og sætter det over på hdmi
Mystisk   
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 08:46
Det er meget almindeligt, at den mulighed for at tænde for TVet, ikke er tilgængelig på alle HDMI portre på TVet... så hvis du har skiftet HDMI port, så kan det være årsagen.
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 08:48
Jeg har også prøvet at sætte CC i de andre porte uden succes
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 09:22
Jeg har 3 CC'er, de er alle koblet til Tv's USB for power.
Jeg var SLET ikke klar over, at den evt. selv kunne starte TV, for når mine TV er slukket, så har jeg ingen CAST ikons på det der skal castes
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu