recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår skulle Yousee få internet uden krav om TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår skulle Yousee få internet uden krav om TV?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

YouSee prissætning er mere eller mindre tilfældig. Det koster mig 212 kroner hvis jeg vil købe en pakke med 10 tillægskanaler, og det koster mig 180 kr. for 10 bland selv. Hvorfor ville man så ikke købe bland selv?

Edit: så lige at det koster mig 388 at købe en tillægspakke på 36 kanaler, og det koster mig 280 at købe 39 bland selv kanaler.

Helt enig - jeg havde selv en gammel version af Bland Selv og kunne spare 17 kr om måneden ved at ændre det til det nuværende bland selv abonnemet. Da jeg ringede til YouSee gik der under 1 minut og så havde var jeg på det nye produkt uden at der var forskel i indholdet.

Dog ved jeg også godt at selskaberne bevidst ikke flytter kunderne over på billigere produkter sålænge det giver mere mening (for dem) at opkræve lidt mere.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

YouSee prissætning er mere eller mindre tilfældig. Det koster mig 212 kroner hvis jeg vil købe en pakke med 10 tillægskanaler, og det koster mig 180 kr. for 10 bland selv. Hvorfor ville man så ikke købe bland selv?

Edit: så lige at det koster mig 388 at købe en tillægspakke på 36 kanaler, og det koster mig 280 at købe 39 bland selv kanaler.

Helt enig - jeg havde selv en gammel version af Bland Selv og kunne spare 17 kr om måneden ved at ændre det til det nuværende bland selv abonnemet. Da jeg ringede til YouSee gik der under 1 minut og så havde var jeg på det nye produkt uden at der var forskel i indholdet.

Dog ved jeg også godt at selskaberne bevidst ikke flytter kunderne over på billigere produkter sålænge det giver mere mening (for dem) at opkræve lidt mere.
 
Noget at det handler også om at man med den aftale idag har en given service, og derfor kan de ikke blot smide en over på de nye aftaler.
 
F.eks. er YouSee Musik et produkt man fik med YouSee Bredbånd hvis man har de gamle aftaler, det er det ikke med de nye. Og så vidt jeg husker er der også noget med TV og Film hvis man har den nye TV aftale eller lign.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 14:21
Hold da op - det ser ud til at jeg kan  spare 119 kr på at vælge grundpakke + bland selv på 39 kanaler - jeg har en gl model af bland selv ( 36 kanaler ) til 419 kr pr mdr. + 135 kr for grundpakken, så det er 554 kr. modsat at hvis jeg skifter til det nye tilbud på 280 kr for 39 kanaler + 135 for grundpakken, så er det 435 kr - og jeg får de samme kanaler...  Hmm
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 16:21
Jeg kan høre at min antenneforening har bedre priser. Jeg giver omkring 110 kr. for grundpakken Tongue
Hvad mon jeg skal bruge de 25 kr. til Big smile Forslag???

Edit: Hvad skal Niller bruge hans 119 kr. til?


Redigeret af mortenls - 05-April-2016 kl. 16:32
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 16:51
flere kanaler :-)
Til top
Mr. Bungle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mr. Bungle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2016 kl. 12:44
I mit område kunne tv-pakken opsiges midt i marts. Fik det dog først gjort d. 30.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 15:06

https://ing.dk/artikel/baghjul-til-adsl-nu-kan-du-koebe-bredbaand-paa-tv-kabler-uden-en-tv-pakke-183553

Citér

Baghjul til ADSL: Nu kan du købe bredbånd på tv-kabler uden en tv-pakke

Nu starter Yousee salget af nogle af landets hurtigste bredbåndslinjer til kunder med coax-net, også selv om de ikke køber selskabets tv-pakke. Tophastigheden er 500 Mbit/s og stigende.

http://forum.yousee.dk/t5/Nyheder/Bredb%C3%A5nd-uden-tv/m-p/9724/highlight/true#M631
Citér for 7 timer siden - senest redigeret for 7 timer siden

Hej alle,

Det er nu muligt at få bredbånd uden tv. Jeg har opdateret den oprindelig tråd med mere information: Bredbånd uden tv.

Vh

Nikolaj



Redigeret af HTPC - 18-April-2016 kl. 15:12
Til top
Pilsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pilsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 15:29
Tak for info!. 
Det ser ud til at priserne vil være de samme, da han skriver det er samme produkt. 

Jeg afventer lige en eller to uger, så bestiller jeg hos hiper eller yousee : -)

Bliver rart at slippe for en dårlig ADSL forbindelse :-)
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 14:31
Jeg har i dag (19.04.2016) bestilt bredbånd uden TV ved YouSee (via telefon, ingen ventetid (y)), de åbner allerede for det d. 25.04.16.

Gratis oprettelse (ingen binding) for 150/30Mbit og de første 3 måneder koster det 219.-/md.

Jeg glemte helt at spørge om C-more også følger med hvis man ikke har TV, men det mener jeg ikke det gør.


Redigeret af Uffebg - 19-April-2016 kl. 14:31
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 21:43
Hvad koster det så efter 3 måneder og hvor lang er bindingen?
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af mlm mlm skrev:

Hvad koster det så efter 3 måneder og hvor lang er bindingen?


Efter 3 måneder stiger prisen til 319.-/md. Men efter 2 måneder kan jeg nedgraderer (koster 99.-) til 50/10Mbit til 249.-md. Da der ingen binding er på bredbåndet: http://yousee.dk/Bredbaand/Overblik.aspx


Redigeret af Uffebg - 19-April-2016 kl. 22:21
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Uffebg Uffebg skrev:

Jeg har i dag (19.04.2016) bestilt bredbånd uden TV ved YouSee (via telefon, ingen ventetid (y)), de åbner allerede for det d. 25.04.16.

Gratis oprettelse (ingen binding) for 150/30Mbit og de første 3 måneder koster det 219.-/md.

Jeg glemte helt at spørge om C-more også følger med hvis man ikke har TV, men det mener jeg ikke det gør.


Jeg modtog router dagen efter min bestilling og d.25.04.2016 modtog jeg SMS med aktiveringskode til bredbånd. Efter en uge hvor der stadig ikke var åbnet for bredbåndet, kontaktede jeg YouSee og fik efter en times i telefonen at vide, at jeg så alligevel ikke kan få bredbånd uden TV på nuværende tidspunkt?

Har annuleret ordren på Bredbånd uden TV og har modtaget en bekræftigelse på opsigelse af (produkt jeg ikke har haft) pr. 30.06.2016. Har lige haft ringet og det skule være OK med at det er en annulering af ordren, men noget forvirrende at jeg modtager en bekræftigelse på opsigelse og der står at jeg skal betale fremtil 30.06.

Jeg forstår ikke hvorfor YouSee ikke er i stand til at levere bredbånd uden TV på min adresse. Der er ikke sløjfeanlæg hvor jeg bor og så vidt som jeg forstår det, så skulle lukningen af de analoge kanaler og flytningen af de digitale muliggøre bredbånd uden TV, medmindre man er i en forening med krav om TV-pakke eller får signal via et sløjfeanlæg.

Er der nogle der ved, hvad der mere skal til, end et filter i fordelerboksen (når man ikke har krav om TV-pakke eller er på et sløjfeanlæg?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu