recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic tx-p65vt50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic tx-p65vt50

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic tx-p65vt50
    Sendt: 07-April-2016 kl. 11:44
Kære forum
 
Har købt et hus, hvor der hænger et Panasonic tx-p65vt50 fra juni 12, som tidligere ejer gerne vil sælge til mig. Han har givet 30.500 kr. for det.
 
Hvad er det cirka værdi i dag? Det er jo et 4 år gammelt plasma tv. eller skal jeg købe et nyt, som kan det samme?
 
Mvh.
Mikkel
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 12:04
4-5000kr

Risikoen er jo at TV'et står af imorgen. Jeg ville nok købe et nyt istedet.

Redigeret af Kampus - 07-April-2016 kl. 12:06
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 12:05
Det er et fremragende tv, nogen vil argumentere for markedet bedste billedkvalitet stadig. (Foruden vt60).
Og det ved de frelste sælgere også godt:), så måske han vil have guldet. På dba kunne man finde et til 24.000kr og det er jo helt væk.
En pris ved jeg ikke selv, men ville måske selv sige max 10.000kr.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:05
Så det for vt60. Vt50, tænker jeg nu stadig deropad ca 8000kr.
Jeg har solgt et vt30 50" i vinters til 3500.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:27
Det er stadig et af de bedste TV der findes. Du finder ikke nye TV til under 30k, der kan overgå den i rå billedkvalitet i dag. LCD er bestemt blevet bedre og bedre gennem årene, men de kan stadig ikke følge med de bedste plasma. Jeg vil til enhver tid hellere have et 1080p plasma, end et 4K LCD.

Du skal selvfølgelig nægte det, hvis han vil have omkring 15k for det. Men som Bromberg siger, så er det stadig omkring de 8k værd. Husk dog, at det indbyggede Smart TV ikke er brugbar i dag. Der skal en boks eller Chromecast i røven af den.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:29
Billedkvalitet er jo blevet en underlig størrelse, for mange hænger sig stadig i hvor gode plasmaer er i forhold til næsten alt andet. Og så er det sørme sådan det hænger sammen.

Det jeg egentlig vil sige er jo, at man kan snildt i mine øjne købe TV i dag, som på meget væsentlige punkter overgår f.eks. et Panasonic VT50/60. Det sker på sortniveau, billeddetaljer, klarhed og ro i billedet. Dette gælder for både OLED og LED.

Et 65VT50 er et fremragende TV, men det er altså lige straks 4 år gammelt. Selv ville jeg ikke have TV´et, og skulle jeg alligevel overtage dette, ville jeg ikke give mere end 5K.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:35
Hother - Hvilke modeller mener du da, der overgår VT50/60? Jo, der findes da modeller over 30k der gør. Især OLED. Men det er jo også en betragtelig prisforskel. Lad os nu antage at han skal give 8.000kr for det. Hvor langt skal han så lige op i pris, for at finde et 65" TV, der kan matche den på billedkvalitet?
Til top
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:35
mht til smart tv er det noget af det vigtigste. Børnene laver jo ikke andet end at klikke rundt i netflix, viaplay og tv2 play - virker det ikke på tv'et?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:39
Nej. Mener det er 2012 og bagud, hvor alle apps er blevet forældet og derfor ikke virker mere. Så hvis det er vigtigt, at det skal virke på TV'et, så er det ikke et TV for jer. Men som sagt, det kan jo klares med en boks. En ATV4 eller en Nvidia Shield klarer opgaven fint. De ligger dog oppe i det 14-1600kr. Skal det være lidt billigere, så kan en Nexus Player også klare det.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hother - Hvilke modeller mener du da, der overgår VT50/60? Jo, der findes da modeller over 30k der gør. Især OLED. Men det er jo også en betragtelig prisforskel. Lad os nu antage at han skal give 8.000kr for det. Hvor langt skal han så lige op i pris, for at finde et 65" TV, der kan matche den på billedkvalitet?

Det gør, Sony´s topmodel fra sidste år, den kommende ditto topmodel fra i år, Panasonic topmodel fra sidste år - og i særdeleshed deres topmodel fra i år, som har et sortniveau på nær "0".

Samsung har jeg ikke rigtigt kigget på, så jeg kan ikke udtale mig her.

Som de fleste ved, så er LED´s største hurdle betragtningsvinkler, og her kan et LED ikke baske et plasma.

Klart at de nævnte LED TV er væsentligt dyrere end det omtalte VT50 - men.... øhh... de er så heller ikke 4 år gamle.

Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 14:06
Ja, netop. Det nævnte modeller er nemlig væsentlig dyrere. Det er jo hele pointen. Og jeg tvivler nu på, at deres sortniveau kan hamle op med de bedste plasma, men jeg har ikke selv lavet en A/B test, så det kan jeg på ingen måder bevise.
Men hvad gør det da, at den er 4 år gammel, når den stadig kan følge med i dag? Synes jo netop at Panasonic har bevist, at deres TV holder betydelig længere end de koreanske konkurrenter. Mine forældre har stadig et PX80 som stadig står som ny. Det til trods for at de begge er heftige rygere. Og ja, jeg har også selv et GT30, som heller ikke har vist de mindste tegn på slid.
Til top
trabjergknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2016
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trabjergknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 14:07
nå det lyder som om jeg skal finde mig et nyt tv i stedet for så.
 
nogen anbefalinger.... det må ikke koste mere end 10-12 tkr., smarttv, wifi, 2 tunene, 55-65 tommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu