recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2016 kl. 12:49
Har du også problemer med Boxer og SmartWi ?
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2016 kl. 13:55
Nej men overvejer at anskaffe smartWi, troede det var dødt men søgte lidt efter det på google og blev lige interesseret i og se i fik det til at virke igen inden jeg køber det.

Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Okay det var da rart at vide at de ikke har kørt over til CI+ Kryptering, så burde det jo som sagt ikke være der problemet ligger... 
 
Men jeg kom til at tænke på at vi jo her i byen 7200 har vi alle fået automatisk fjern aflæsning at el måler samt varme måler og vand måler , mon det kunne være dette som går ind og laver nogle forstyrelser på Smartwi, bare en tanke jeg lige kom på ?  

Har du prøvet at skifte kanal på SmartWi? Man kan programmere systemet til at kommunikere på 5 forskellige kanaler (dvs. 5 forskellige frekvenser i samme frekvensbånd).


Redigeret af HTPC - 12-Maj-2016 kl. 11:18
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

rækkevidde er den samme på begge systemer. Hos mig hiver jeg bare klient kortet ud og putter det så i igen, så kommer der billede igen. Jeg skifter ikke til er andet klintkort.

Hvis du forbinder master enheden til computeren og starter programmet toolbox .vælg så det faneblad der hedder master, sæt så det orgianle boxer kort i master enheden. Så kan du se hvilken firmware version den kører med.


Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Kunne du måske finde ud af hvilken firmware version han kører med så, hvis han siger at han ikke har udfald overhovedet ? Kunne være godt at teste den nemlig... da jeg som sagt har begge versioner af SmartWi

Kan man se hvilken FW version der er installeret i SmartWi Toolboxen, ved at forbinde masteren?

Oplever du forskel i hastighed eller rækkevidde på SmartWi Lite (original) og SmartWi II.
Jeg har gravet et a mine gamle indlæg frem hvor jeg skrev om de angivelige forskelle mellem Lite og II: http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399
Jeg synes nemlig slet ikke det fremgår af SmartWi hjemmesiden, hvad forskellene er.

Oplever du problemer med på Lite og II?
Kan du løse problemet ved bare at hive kortet ud og isætte det i igen, eller skal du sætte et andet klientkort i når det fejler, ligesom vi er nødt til?
Er hastigheden også den samme på begge systemer. Er de lige hurtige til at dekode en ny kanal hver gang man zapper?
De skrev jo at SmartWi II er hurtigere end Lite/Original. Men om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.


Redigeret af HTPC - 12-Maj-2016 kl. 11:13
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:31
Jeg har prøvet at skifte kanal uden held i nu i hverfal.

Jeg har så sent som i dag,lagt den nye firmware (nyeste) ind igen på min smartwi lite ,og kører på kanal 4. samt har brugt den anden strømforsyning fra Smartwi 2 til min lite model,og skiftet position for masteren heden. Det har nu kørt i næsten 2 timer uden udfald og det kører i nu. Håber at det bliver ved med det :-) krydser fingre i hverfal.

SmartWi 2 er ikke hurtigere end Smartwi lite, så der er ingen forskel i hastighed overhovedet. Syntes selv at lite versionen kører bedst af de to.

Redigeret af Swingking - 12-Maj-2016 kl. 11:35
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:42
Æv æv så faldt det ud på samme tid på begge tv . Med fejlkode FEJL 382011 dit programkort er under opdatering. Opdatering tager op til 60 minutes, så vent venligst og lad dit tv være tændt på TV 2, imens opdateringen gennemføres.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 12:20
4 udfald på 35 min. har nu koblet det fra.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 19:50
Det kører stadigvæk ikke her. Hvordan ser det ud hos jer har i også udfald i nu ? Er begyndt er overveje at skifte til kabel yousee. Det er sku ikke til at leve med de udfald hele tiden...
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Tealc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tealc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 16:32
Har du overvejet følgende test?

1. Verficér om der er udfald kun på HD kanaler, eller også SD kanaler?
2. Hvis SD kanaler også fejler, så bruge smartwi med et andet godkendt system, f.eks. et parabolkort, hjemme hos dig selv, for at se om det er trådløse forstyrrelser. Kræver nok du kan låne parabol udstyr.

Anden mulighed
Måske har en håndfuld Boxer kunder fået opdateret kortet med evt. nye Boxer tiltag og andre ikke har, eller måske snart får samme opdatering.
Kan man ikke udlæse info om viaccess kortet på et TV, når kortet sidder i et Boxer CA modul?



Redigeret af Tealc - 17-Maj-2016 kl. 16:35
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 19:21
Jeg kører med smartwi og Boxer på 3. År og jeg har aldrig haft nogen problemer, jeg kører med 4 stk. Kort 2 stk i 2 forskellige tv og 2 stk. I mit Mediecenter og det er fordelt på 3 etager.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 19:30
Her er det også mange problemer det falder hele tiden ud. Hvor bor du da henne ude på landet eller hvad ? siden du ikke har nogle problemer med udfald som vi andre bøvlet med hele tiden
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 20:46
Radiostyret fjernaflæsning vinder frem hos fjernvarmeselskaberne. Vi har fået det her i byen og jeg tror at det er det som giver problemerne med Smartwi da det komminukierer på samme frekvens nemlig 868 MHz det ville nemlig passe meget godt her da problemerne først kom da vi fik de nye måler med fjern aflæsning op i vores hus her i år.




https://ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

Er helt sikker på at Smartwi for et stort problem. Da de fleste steder i byerne installere fjern aflæsning af målerne i hele Danmark. Man skal så bo på landet for at undgå de forstyrrelser, det giver også mening at det virker hos nogle og ikke for andre, da langt fra alle i hele landet fra fået installeret de nye fjernaflæsning måler for el og varme samt vand forbrug.

ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjernaflaesning/teknikken-bag

Redigeret af Swingking - 21-Maj-2016 kl. 21:12
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu