recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming eller filmkøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming eller filmkøb?

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?


Ideen er da meget sjov, men der er efterhånden så mange forhindringer:

- Du skal have en Blu-ray afspiller.
- Du skal bevæge dig ud i samfundet, hvilket kan være et problem hvis du ønsker at se en film lørdag aften.
- Du skal opbevare filmen rent fysisk, hvilket optager plads.
- Mediet kan gå i stykker.

Verden er ikke som den var engang. Hvis ikke diverse filmselskaber tilpasser sig virkeligheden, så går der ikke lang tid før de er døde. Netflix er da et super eksempel på nogen, der i det mindste prøver med egen produceret materiale og 4K.

Hvis valget står mellem en køretur til Bilka eller en ulovlig film download/streaming en lørdag aften, så er det ikke svært at regne ud, hvad folk vælger. Så kan man kan det ulovligt, amoralsk eller noget helt tredje, men det er der jo så meget der er. 



Eller ekstrem dovenskab. Du har da altid skulle over det du kalder forhindringer 😊 Dit internet kan dø. Din router kan dø, din mobil kan dø, og er downloads i lige så god kvalitet, både lyd og billede, sammenlignet med Blu-ray ?

Jeg kan tilslutte mig det sidste indlæg.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 08:35
De nye 4K afspillere, må sætte gang i fokus, at almindelige Blu-ray film bliver det gængse, i stedet for DVD. Hvem vil ikke nyde, hvis ældre danske film så endelig udkommer på Blu-ray?
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 09:10
Jeg køber også mine film, har haft et prøve abonnement hos HBO, det er godt nok begrænset hvad der er af titler jeg gider at se. Køreturen gør absolut ikke noget for mig. Når jeg alligevel er ude at køre, kan jeg købe lidt slik og bilen får lov til at strække lidt ben på motorvejen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 09:17
Her i huset streamer vi langt det meste via Netflix og HBO. En smule cmore. Must have film (på lydsiden) køber jeg dog.
Men jeg kan godt se enkelthed og tilgængeligheden sejre stille og roligt her i huset. Syntes egentlig Netflix og HBO har en ok kvalitet.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?


Ideen er da meget sjov, men der er efterhånden så mange forhindringer:

- Du skal have en Blu-ray afspiller.
- Du skal bevæge dig ud i samfundet, hvilket kan være et problem hvis du ønsker at se en film lørdag aften.
- Du skal opbevare filmen rent fysisk, hvilket optager plads.
- Mediet kan gå i stykker.

Verden er ikke som den var engang. Hvis ikke diverse filmselskaber tilpasser sig virkeligheden, så går der ikke lang tid før de er døde. Netflix er da et super eksempel på nogen, der i det mindste prøver med egen produceret materiale og 4K.

Hvis valget står mellem en køretur til Bilka eller en ulovlig film download/streaming en lørdag aften, så er det ikke svært at regne ud, hvad folk vælger. Så kan man kan det ulovligt, amoralsk eller noget helt tredje, men det er der jo så meget der er. 



Eller ekstrem dovenskab. Du har da altid skulle over det du kalder forhindringer 😊 Dit internet kan dø. Din router kan dø, din mobil kan dø, og er downloads i lige så god kvalitet, både lyd og billede, sammenlignet med Blu-ray ?


Nu er det vel relativt sjældent at ens netforbindelse dør og hvad angår kvaliteten, så kommer det vel an på om han downloader en Blu-ray, et reencode eller noget ringere.

kvalitetsstigen er som sådan:

Blu-ray (fysisk/download)
Blu-ray reencode (download)
Streaming (i Netflix kvalitet)
DVD (fysisk/download)
DVD reencode
Streaming (i DR kvalitet)

Jeg køber mange Blu-ray film. Men personligt havde jeg foretrukket at Netflix var i Blu-ray kvalitet, så jeg var fri for besværet med at købe Fysiske Blu-ray eller fristes af et download.

...Så ja, markedet kunne godt oppe sig lidt og tilbyde lovlige løsninger i høj teknisk kvalitet via nettet i stedet for at overlade den fulde kvalitet til fysiske medier og pirater. 


Redigeret af TBC1 - 11-April-2016 kl. 11:58
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?

Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang. Desuden er det ikke alle film der bliver udgivet på blu-ray i region B. 

Tidligere var der et alternativ i form af leje af fysiske medier. Jeg havde et abonnement i den lokale blockbuster, og det fungerede glimrende.  

Som andre er inde på så handler det også om komfort. Hvis jeg en aften har lyst til at se en film, og ikke længere kan gå ned i den lokale blockbuster, så er det bedste alternativ at finde en torrent. 

Jeg vil gerne betale for et produkt, men ikke urimelige priser, og selv hvis jeg ville købe ville jeg være afhængig af at den lokale Elgigant eller lignende havde filmen liggende. Ellers skal jeg bestille den på amazon, og venter et par dage, og det har jeg ikke tålmodighed til. 

Det er mig en gåde hvorfor film industrien ikke laver et site hvor jeg kan betale lejerprisen og hente eller streame filmen i en kvalitet jeg selv vælger. Det var der Allofmp3.com havde fat i den lange ende, og det samme burde kunne fungere i en film-kontekst. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:


Det betyder også at jeg af og til også henter film på torrents. Nej, det er ikke lovligt, men hvad er alternativet?


At købe dem?

Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang. Desuden er det ikke alle film der bliver udgivet på blu-ray i region B. 

Tidligere var der et alternativ i form af leje af fysiske medier. Jeg havde et abonnement i den lokale blockbuster, og det fungerede glimrende.  

Som andre er inde på så handler det også om komfort. Hvis jeg en aften har lyst til at se en film, og ikke længere kan gå ned i den lokale blockbuster, så er det bedste alternativ at finde en torrent. 

Jeg vil gerne betale for et produkt, men ikke urimelige priser, og selv hvis jeg ville købe ville jeg være afhængig af at den lokale Elgigant eller lignende havde filmen liggende. Ellers skal jeg bestille den på amazon, og venter et par dage, og det har jeg ikke tålmodighed til. 

Det er mig en gåde hvorfor film industrien ikke laver et site hvor jeg kan betale lejerprisen og hente eller streame filmen i en kvalitet jeg selv vælger. Det var der Allofmp3.com havde fat i den lange ende, og det samme burde kunne fungere i en film-kontekst. 
 
Du kan jo godt leje de nye film i en rimelig kvalitet.
 
Så for mig at det bare en masse dårlige undskyldninger.
 
Og så brokker man sig bagefter, hvis man bliver taget med fingerne i kagedåsen.
Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:26
Jeg køber stadig en masse blu ray film. Jeg kan godt lide tanken om, ikke at være afhængig af om den pågældende film, jeg gerne vil se stadig er på netflix.
Derudover så er lyden markant bedre på blu ray, bilder jeg mig ihvertfald ind.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang.


Too fucking bad. Det gør det ikke lovligt at piratkopiere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

De nye 4K afspillere, må sætte gang i fokus, at almindelige Blu-ray film bliver det gængse, i stedet for DVD. Hvem vil ikke nyde, hvis ældre danske film så endelig udkommer på Blu-ray?


Sådan kan du overhovedet ikke se på tingene. Bare fordi UHD BD er kommet, betyder det ikke at DVD forsvinder, ligesom VHS forsvandt, eller var fuldstændig væk, da Blu-ray kom.

Skal en film udgives på Blu-ray sker det fordi man mener, at der kan tjenes penge på det. Tingene sker ikke automatisk.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:44
Streaming kvaliteten er for ringe. Kom nu med streaming i Blu-ray kvalitet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Ja, men jeg vil ikke betale fuld pris for en film jeg måske kun ser én gang.

Ha! Siger du også det når du går i biffen

Redigeret af Kampus - 11-April-2016 kl. 15:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu