recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer kvalitet (bitrate) efter omlægning ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer kvalitet (bitrate) efter omlægning ??

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Det forsvinder helt en gang i mellem

Ser ikke ud til at jeg har det problem..

Men jeg er sgu træt af at billedekvaliteten er faldet Confused
Sønnen kom hjem idag, og han ser det også ret tydeligt, og lagde mærke til det med det samme..

Jeg vil prøve at ringe til Boxer imorgen, men jeg er næsten klar over hvad de vil svare Ouch
Mvh

Moulder
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 22:55
Kan det være problem med opskalering?

Altså en boks der kun giver SD ud og dit tv der skalerer op.

Hvordan modtager du?
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Kan det være problem med opskalering?

Altså en boks der kun giver SD ud og dit tv der skalerer op.

Hvordan modtager du?

TV'et er et Panasonic CXC 725, og jeg bruger et Boxer TVmodul og indstikskort.
Signalstyrken er helt i top, og da jeg fik antennen monteret lige før jul, var montøren rigtig godt tilfreds med sendestyrken, da vi har helt frit udsyn imod sendemasten..

Jeg sad og så fodbold på TV3+ igår aftes, og det er heller ikke så skarpt som det plejer at være..
Generelt er det sådan, at når der vises nærbilleder, så ser det egentlig fint ud, men med det samme der kommer lidt dybde i billedet, bliver det lidt fnidret at se på..

Det er svært at forklare, men når der feks. er vejrudsigt, og man ser værten stå foran skærmkortet, så er den afstand der er hen til værten, nok til at det ses tydeligt, at han det ikke står helt skarpt som det plejer..
Det samme gør sig gældende i fodbold på feks. TV3+..
Når spillerne løber længst væk fra kameraet, bliver de så fnidrede, at man ikke kan se hvem det er, og ikke kan se rygnummeret.. 
Jeg plejer stort set at kunne se hvad tilskuerne på modsatte tribune laver Confused
Mvh

Moulder
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 10:17
Det lyder mystisk.

Jeg er spændt på at høre hvad Boxer svarer.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:18
Har haft en lang snak med deres "tekniker" som fortalte at han i bund og grund var ligeglad med om han så SD eller HD tv, forskellen var ikke så stor at det gjorde ham noget Confused
Men det var hans personlige holdning.. 

Han rådspurgte en tekniker med mere viden, og kunne oplyse at der ikke er pillet ved opløsning, bitrate osv..
Men hvorfor mit billede så er blevt fnidret i kanterne, det må stå hen i det uvisse.. Disapprove

Overvejer nu om jeg skal springe på Canal Digital, deres billedekvalitet siges at være bedre..
Mvh

Moulder
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 12:48
Har du slået alt hvad der hedder billedforbedrende og støjreducernde kredsløb fra?

Det kan nemlig ødelægge alle billeder.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du slået alt hvad der hedder billedforbedrende og støjreducernde kredsløb fra?

Det kan nemlig ødelægge alle billeder.

Ja, alt er slået fra..
Mvh

Moulder
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu