recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED pære til PH 5?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED pære til PH 5?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 10:59
Kampus: Jeg hører gerne hvilken pærer du ender op med at købe. Jeg har selv 2x PH5 til at ligge fordi jeg aldrig har fået taget mig sammen til at hænge dem op. Måske en god energipærer kunne hjælpe på det
          
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 15:29
Er selv så heldig at have fået en ph kogle med da jeg flyttede hjemmefra. Har selv været en del typer pære i gennem for at finde den rigtige, og det samme har mine forældre der også har nogle forskellige ph lamper. Vi har prøvet Phillips pære til 4-500 kr og andre i samme prisklasse. Men valget faldt på en 1000lm LED pære fra ikea til 60-70 kr. og det virker bare!Big smile
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 16:23
McNiklas: Ja, jeg har også haft god succes med en LED fra IKEA til vores Kogle, men har som sagt ikke fået testet noget i vores PH5 da de lige skal hænges op Embarrassed
          
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 16:37
Kig på Louis Poulsens hjemmeside. De har udarbejdet en oversigt over anhefalede lyskilder til deres lamper og de opdaterer løbende.
Apple & Sonos entusiast
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nenne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 17:49
Har selv været lidt omkring mht. lyskilder til PH5, og er endt med en Osram 14,5 watt led, opgivet til 1522 lumen. 
http://www.osram.com/osram_com/products/led-technology/lamps/consumer-led-lamps-with-classic-bulbs/led-superstar-classic-a/index.jsp?productId=ZMP_1224071
Udfordringen ved en PH5 er at få nok lys, men denne Osram giver efter min mening nok og kan derefter dæmpes efter behov.
Har ikke prøvet den fra IKEA, men kan se at den "kun" giver 1000 lumen og jeg vil tro det er for lidt. Lampen er bygget til 200watt, 3000 lumen.....


Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 08:48
Lampens udformning gør vel at den stjæler rigtigt meget af lyset selv?
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 10:22
Jeg bruger selv Philips Master LED med 1521 lumen i PH5 med god erfaring:
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 10:24
Jeg har selv brugt en "Halogen-spare pære" på - jeg mener - 70W i al den tid jeg har haft min PH5 og den har givet en passende lysmængde, hvilket vist svarer til 100W alm. gammeldags pære. Jeg tror ikke jeg vil gå meget længere ned i lysstyrke.

Jeg har overvejet at skifte til en Philips Master LED pære på 18W, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at måle efter om den kan være der. Måske skal der kortes af et plastik afstands stykke (der bestemmer hvor langt nede i lampen pæren sidder) for at få plads til den nævnte pære i højden. Jeg ved at denne rettelse (afstands stykket er kortet af) er sket i PH lamper solgt efter sparepærens indtog - men min lampe er fra før sparepærer og derfor uden denne rettelse.

Jeg ved heller ikke om den omtalte Philips pærer giver skygger tre steder, da der er ligesom 3 'kanter' hvor det ser ud som om der ikke kommer lys ud af, men ud over det er det klart den led pærer jeg har kunnet finde som pt. burde være bedst egnet - ud fra styrke, farve og størrelse.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 10:28
Hej Splinten

Lækkert at læse det indlæg der lige krydsede mit.
Giver den synlige skygger i de tre 'kanter', når den er i PH5 lampen ?

Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Giver den synlige skygger i de tre 'kanter', når den er i PH5 lampen ?


Nej, ingen skygger - eller også ser vi dem bare ikke?!?! Vores PH5 er den gamle model - købt i 1990 +/-, inden sparepærerne kom frem.

Du kan regulere højden for lyskilden, så den afgiver korrekt lys uden at blænde.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 13:40
Jeg har en Philips Hue White i en PH5 over mit spisebord. Den er selvfølgelig ikke så lysstærk som en gammeldags 200W, men den passer fint i lampen og giver ingen skygger. Og så er det rart, at den kan dæmpes til hyggebelysning, når man spiser, og i det hele taget indgå i de Hue scener, jeg har sat op i stuen.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 14:10
I Lysmester forretningen anbefaler de denne pære til PH5 lampen. Det skal bemærkes at der er lavet en ændring på lampen, da bunden er udskiftet til matteret glas for at give mere lys. Sikkert fordi sparepærer og LED ikke gir tilstrækkelig lumen.

http://www.philips.dk/c-p/8718696478554/led-lyskilde/oversigt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu