recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye boks fra Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye boks fra Yousee

 Besvar Besvar Side  <1 4041424344>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 19:28
Det er den nye boks de har fået. Havde før en Samsung, men har lige modtaget den nye.

Mine forældre oplyser til mig at de ikke er med i en antenneforening, men derimod modtager signalet direkte fra Yousee.
Som jeg kan læse ud fra jeres svar, bliver jeg da i tvivl om det passer at de får det6 direkte fra Yousee.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det er den nye boks de har fået. Havde før en Samsung, men har lige modtaget den nye.

Mine forældre oplyser til mig at de ikke er med i en antenneforening, men derimod modtager signalet direkte fra Yousee.
Som jeg kan læse ud fra jeres svar, bliver jeg da i tvivl om det passer at de får det6 direkte fra Yousee.
De kan sagtens afregne direkte med YouSee, men det er Lejerbo, der har indgået en aftale med levering fra YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 19:57

Der tror jeg du har fat i noget.
Det er Lejerbo de bor til leje hos.

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Det er den nye boks de har fået. Havde før en Samsung, men har lige modtaget den nye.

Mine forældre oplyser til mig at de ikke er med i en antenneforening, men derimod modtager signalet direkte fra Yousee.
Som jeg kan læse ud fra jeres svar, bliver jeg da i tvivl om det passer at de får det6 direkte fra Yousee.
De kan sagtens afregne direkte med YouSee, men det er Lejerbo, der har indgået en aftale med levering fra YouSee.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.
Du kan ta' det helt roligt. Det er en bestyrelsesbeslutning. Helt anderledes havde det været, hvis der skulle skiftes leverandør af TV.
Nægter at tro, at mich61 (Michael) kan opstøve lovgivning omkring dette. Det, du kan gøre, er at se i jeres vedtægter, om der er begrænsninger.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.
Du kan ta' det helt roligt. Det er en bestyrelsesbeslutning. Helt anderledes havde det været, hvis der skulle skiftes leverandør af TV.
Nægter at tro, at mich61 (Michael) kan opstøve lovgivning omkring dette. Det, du kan gøre, er at se i jeres vedtægter, om der er begrænsninger.
Jeg er rolig og har fint styr på vores vedtægter Wink Men når der meldes bombastisk ud, så ville det være rart med nogle henvisninger, så det ikke ender i mudderkastning på kommende generalforsamlinger, fordi en enkelt beboer har læst noget på Recordere.dk
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 14:35
Er der nogen som har kigger på standby strømforbruget i forbindelse med den seneste opdatering?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 14:45

Det er som det skal være når den er stillet til høj.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 15:59
Skal det forstås sådan, at standby strømforbruget er højere (12-13W), når den er sat til Normal?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 16:04

Den indstilling er de ikke pillet ved, den overholder kravene når stillet til høj.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.

I disse tider, hvor der skal gives mulighed for at de enkelte beboere kan skifte udbyder, efter loven om FRI TV Valg er vedtaget i folketinget, så er det da ikke rimeligt at en formand eller bestyrelsen for den sags skyld uden opbakning fra beboerne pludselig binder foreningen til en udbyder de næste 3 år.

Dette betyder at et forslag fra beboerne om skift af udbyder pludselig er skudt i sænk.

F.eks. kunne vi få minimum 3 andre TV udbydere udover Yousee, og dette kunne komme som et forslag her sidst på året. Hvis formanden eller bestyrelsen havde skrevet under på Yousee boks aftalen, hvor opsigelsesvarslet blev ændret fra 1 år til 3 år, så ville den formand eller bestyrelse stå med et forklaringsproblem, hvis en udskiftning var skudt ud i fremtiden
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.

I disse tider, hvor der skal gives mulighed for at de enkelte beboere kan skifte udbyder, efter loven om FRI TV Valg er vedtaget i folketinget, så er det da ikke rimeligt at en formand eller bestyrelsen for den sags skyld uden opbakning fra beboerne pludselig binder foreningen til en udbyder de næste 3 år.

Dette betyder at et forslag fra beboerne om skift af udbyder pludselig er skudt i sænk.

F.eks. kunne vi få minimum 3 andre TV udbydere udover Yousee, og dette kunne komme som et forslag her sidst på året. Hvis formanden eller bestyrelsen havde skrevet under på Yousee boks aftalen, hvor opsigelsesvarslet blev ændret fra 1 år til 3 år, så ville den formand eller bestyrelse stå med et forklaringsproblem, hvis en udskiftning var skudt ud i fremtiden
Det handler ikke om hvad du synes er rimeligt, men om du kan linke til noget lovgivning som forbyder bestyrelser at tage beslutninger om levering af TV-signal flere år frem i tiden.

Jeg har siddet som formand i mange år, og engagement i beboerdemokratiet med fremmøde på generalforsamlinger er ikke noget som giver store oplevelser. Fremmødet kan faktisk kaldes katastrofalt, med tanke på hvilke pengebeløb vi faktisk råder over.
Jeg undrer mig til stadighed over at unge mennesker køber lejligheder til +3,5 mill. og aldrig møder op til møder som har afgørende betydning for deres økonomi. Men nok om det har du et link eller ej ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4041424344>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu