recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye boks fra Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye boks fra Yousee

 Besvar Besvar Side  <1 41424344>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.

I disse tider, hvor der skal gives mulighed for at de enkelte beboere kan skifte udbyder, efter loven om FRI TV Valg er vedtaget i folketinget, så er det da ikke rimeligt at en formand eller bestyrelsen for den sags skyld uden opbakning fra beboerne pludselig binder foreningen til en udbyder de næste 3 år.

Dette betyder at et forslag fra beboerne om skift af udbyder pludselig er skudt i sænk.

F.eks. kunne vi få minimum 3 andre TV udbydere udover Yousee, og dette kunne komme som et forslag her sidst på året. Hvis formanden eller bestyrelsen havde skrevet under på Yousee boks aftalen, hvor opsigelsesvarslet blev ændret fra 1 år til 3 år, så ville den formand eller bestyrelse stå med et forklaringsproblem, hvis en udskiftning var skudt ud i fremtiden
Det handler ikke om hvad du synes er rimeligt, men om du kan linke til noget lovgivning som forbyder bestyrelser at tage beslutninger om levering af TV-signal flere år frem i tiden.

Jeg har siddet som formand i mange år, og engagement i beboerdemokratiet med fremmøde på generalforsamlinger er ikke noget som giver store oplevelser. Fremmødet kan faktisk kaldes katastrofalt, med tanke på hvilke pengebeløb vi faktisk råder over.
Jeg undrer mig til stadighed over at unge mennesker køber lejligheder til +3,5 mill. og aldrig møder op til møder som har afgørende betydning for deres økonomi. Men nok om det har du et link eller ej ?

Jeg har ikke sagt det er ulovligt, så derfor har jeg ikke noget link.

Men at trække en 3 årig binding ned over beboerne, især når der er så meget snak om, at den enkelte beboer selv skal kunne vælge frit, så er det ikke god skik at gøre dette

Så derfor gjorde vores besyrelse det ikke

Nu var vi så heldig, at vi fik et RIGTIGT godt tilbud sidst på året fra Yousee, så beboere opgav at få en alternativ udbyder, og dette tilbud tror jeg iøvrigt ikke vi havde fået, hvis formanden f.eks. havde bundet os de næste 3 år
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder

 
Jeg sidder som formand i en ejendom med Yousee aftale. Vi har ikke fornyet den, men overvejer.
Vi i bestyrelsen ser det ikke som et spørgsmål, som kræver generalforsamlingens accept. Ligesom vores kontrakt med vicevært/rengøring heller ikke lægges til afstemning på en generalforsamling.

Har du et link til noget lovgivning, som kan hjælpe med om en kontraktforlængelse på levering skal vedtages på en generalforsamling. Som sidenote så har vi ikke krav om at alle skal aftage TV-signal via ejendommens antenne-anlæg.

I disse tider, hvor der skal gives mulighed for at de enkelte beboere kan skifte udbyder, efter loven om FRI TV Valg er vedtaget i folketinget, så er det da ikke rimeligt at en formand eller bestyrelsen for den sags skyld uden opbakning fra beboerne pludselig binder foreningen til en udbyder de næste 3 år.

Dette betyder at et forslag fra beboerne om skift af udbyder pludselig er skudt i sænk.

F.eks. kunne vi få minimum 3 andre TV udbydere udover Yousee, og dette kunne komme som et forslag her sidst på året. Hvis formanden eller bestyrelsen havde skrevet under på Yousee boks aftalen, hvor opsigelsesvarslet blev ændret fra 1 år til 3 år, så ville den formand eller bestyrelse stå med et forklaringsproblem, hvis en udskiftning var skudt ud i fremtiden
Det handler ikke om hvad du synes er rimeligt, men om du kan linke til noget lovgivning som forbyder bestyrelser at tage beslutninger om levering af TV-signal flere år frem i tiden.

Jeg har siddet som formand i mange år, og engagement i beboerdemokratiet med fremmøde på generalforsamlinger er ikke noget som giver store oplevelser. Fremmødet kan faktisk kaldes katastrofalt, med tanke på hvilke pengebeløb vi faktisk råder over.
Jeg undrer mig til stadighed over at unge mennesker køber lejligheder til +3,5 mill. og aldrig møder op til møder som har afgørende betydning for deres økonomi. Men nok om det har du et link eller ej ?

Jeg har ikke sagt det er ulovligt, så derfor har jeg ikke noget link.

Men at trække en 3 årig binding ned over beboerne, især når der er så meget snak om, at den enkelte beboer selv skal kunne vælge frit, så er det ikke god skik at gøre dette

Så derfor gjorde vores besyrelse det ikke

Nu var vi så heldig, at vi fik et RIGTIGT godt tilbud sidst på året fra Yousee, så beboere opgav at få en alternativ udbyder, og dette tilbud tror jeg iøvrigt ikke vi havde fået, hvis formanden f.eks. havde bundet os de næste 3 år
Du skrev "Under alle omstændigheder skal det normalt tages op til en generallforsamling, idet den gældende aftale bindes med yderligere 24 måneder" Så det skal alligevel ikke tages til afstemning, men er noget som du anbefaler, uden at vide noget om, hvordan andre bestyrelser har formået at hive fornuftige aftaler hjem tidligere med Yousee. 
Så du vil hellere risikere at Yousee trækker et godt tilbud tilbage, fordi sagens trækkes i langdrag. Ja sådan er vi jo forskellige.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:20
Jeg vi til hver sige, at en bestyrelse, vælger at tage det op på generalforsamlingen, inden evt en forlængelse af opsigelsesvarslet, handler i god tro i disse tider med Frit TV valg lovgivningen

En bestyrelse, der forlænger uden at have baglandet (beboerne) med sig, handler ikke i god tro
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg vi til hver sige, at en bestyrelse, vælger at tage det op på generalforsamlingen, inden evt en forlængelse af opsigelsesvarslet, handler i god tro i disse tider med Frit TV valg lovgivningen

En bestyrelse, der forlænger uden at have baglandet (beboerne) med sig, handler ikke i god tro
Jeg vil til hver en tid overlade min bestyrelsespost til enhver beboer som mener jeg har skadet foreningen med min indsats, for at gøre vores ejendom bedre og mere attraktiv at bo i. Især hvis utilfredsheden går på valg af TV-leverandør.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg vi til hver sige, at en bestyrelse, vælger at tage det op på generalforsamlingen, inden evt en forlængelse af opsigelsesvarslet, handler i god tro i disse tider med Frit TV valg lovgivningen

En bestyrelse, der forlænger uden at have baglandet (beboerne) med sig, handler ikke i god tro
Jeg vil til hver en tid overlade min bestyrelsespost til enhver beboer som mener jeg har skadet foreningen med min indsats, for at gøre vores ejendom bedre og mere attraktiv at bo i. Især hvis utilfredsheden går på valg af TV-leverandør.

Det er jo godt for dig
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg vi til hver sige, at en bestyrelse, vælger at tage det op på generalforsamlingen, inden evt en forlængelse af opsigelsesvarslet, handler i god tro i disse tider med Frit TV valg lovgivningen

En bestyrelse, der forlænger uden at have baglandet (beboerne) med sig, handler ikke i god tro
Jeg vil til hver en tid overlade min bestyrelsespost til enhver beboer som mener jeg har skadet foreningen med min indsats, for at gøre vores ejendom bedre og mere attraktiv at bo i. Især hvis utilfredsheden går på valg af TV-leverandør.

Det er jo godt for dig
Nej det er godt for beboerdemokratiet, noget mange flere burde deltage i. På den måde kan mange misforståelser afklares inden de bliver til vandrehistorier på Recordere.dk og lign. sites.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 20:49
En bestyrelse skal arbejde for ejerforeningen. Herunder også at indgå aftaler med virksomheder. Bestyrelsen bestemmer også hvilket forsikringsselskab, bank og administration, der skal bruges. Leverandører af enhver slags - altså driften af ejerforeningen. Bestyrelsen kan selvfølgelig beslutte at indgå en aftale med den valgte TV leverandør.
Skulle en eller flere ejere ønske at skifte leverandør, må man jo ta' det op på en generalforsamling. Skiftet kan så foregå, når aftalen udløber. Hvis man ikke har tillid til, at bestyrelsen kan træffe sådanne beslutninger, kan man jo skifte den.
Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd, kommer der normalt + 100 til ejerforeningens generalforsamling. Har tidligere været formand i 20 - 25 år af flere omgange, men jeg har aldrig oplevet, at generalforsamlingen har udtrykt mistillid til bestyrelsen, men man kan omvendt tilfredsstille alle. Det må man leve med, når man har demokrati.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En bestyrelse skal arbejde for ejerforeningen. Herunder også at indgå aftaler med virksomheder. Bestyrelsen bestemmer også hvilket forsikringsselskab, bank og administration, der skal bruges. Leverandører af enhver slags - altså driften af ejerforeningen. Bestyrelsen kan selvfølgelig beslutte at indgå en aftale med den valgte TV leverandør.
Skulle en eller flere ejere ønske at skifte leverandør, må man jo ta' det op på en generalforsamling. Skiftet kan så foregå, når aftalen udløber. Hvis man ikke har tillid til, at bestyrelsen kan træffe sådanne beslutninger, kan man jo skifte den.
Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd, kommer der normalt + 100 til ejerforeningens generalforsamling. Har tidligere været formand i 20 - 25 år af flere omgange, men jeg har aldrig oplevet, at generalforsamlingen har udtrykt mistillid til bestyrelsen, men man kan omvendt ikke tilfredsstille alle. Det må man leve med, når man har demokrati.

exactly Clap med tilføjelsen af ikke.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg vi til hver sige, at en bestyrelse, vælger at tage det op på generalforsamlingen, inden evt en forlængelse af opsigelsesvarslet, handler i god tro i disse tider med Frit TV valg lovgivningen

En bestyrelse, der forlænger uden at have baglandet (beboerne) med sig, handler ikke i god tro
 
Så længe beboerne kan fravælge TV pakken, så er der jo ikke noget problem.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 17:32
Er der nogen som ved hvordan pip benyttes på den nye humax boks ?
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Er der nogen som ved hvordan pip benyttes på den nye humax boks ?

Findes ikke
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 18:10
Hvis jeg har brug for pip, så bruger jeg mit TV til den funktion.

Redigeret af joern.loenborg - 23-April-2017 kl. 18:15
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 41424344>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu