recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Echo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Echo

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 14:30
Har selv en iPhone, men Apple har generelt en tendens til at være for lukket og kun understøtte egne produkter, så de er i mine øjne dømt ude med mindre de ændrer retning.

Så for mig er det Amazon vs. Google.

Men lad os nu se. Bliver spændende at se et "normalt" hjem om 10 år. Dette er kun begyndelsen og kunne være sjovt at være med fra begyndelsen.
Til top
rudik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rudik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

En lille update på denne tråd, da jeg har fået flere pm'er. 

Jeg fik den købt og den er rigtig fed. Jeg bruger den pt. sammen med min SmartThings hub til at styre, lys, varme og musik. Jeg har endnu ikke fået sat min Harmony op, men det må komme senere.

Z-Wave/ZigBee hub: SmartThings
Lys: Osram Lightify
Varme: Danfoss LC13
Musik: Amazon Prime (du kan også bruge Spotify, men har ikke lige testet dette)

Pt. går jeg og overvejer om jeg ikke skal købe en Echo Dot hjem fra UK.



Jeg var selv inde at kigge på den idag men havde svært ved at lure hvordan man skal købe den og hvor dyr den bliver til sidst med moms told og fragt, hvad står den dig i, brugte du shopUSA?
Til top
rudik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rudik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 22:03
Ps. Det interessante er også at i 2017 vil de integrere sonos i løsningen. Så den kan tale ud igennem sonos systemet. Har selv tænkt mig at sætte home assistant op sammen med den til at styre mine sonoff enheder.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 22:20
Update: Jeg har købt en Google Home, men har ikke fået sat den til endnu :P

Jeg købte min hjem via Shipito, da de sender med DHL, og jeg er utålmodig Smile Google Home fik jeg nogle bekendte til at tage med til DK.

Jeg kan ikke huske præcis hvad min Alexa kom til at koste. Jeg fik faktisk Amazon til at refurndere US moms, men ShopUSA insisterede på at beregne denne med. Det var en anden grund til, at jeg ikke gad ShopUSA.
Til top
rudik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rudik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 13:08
Hej jeg har nu købt en dot fra amazon via forward2me , som tager sig godt betalt, tilgengæld er det gået hurtigt. Jeg bestilte den i fredags via amazon. nu er jeg rimelig spændt på at få den op at køre og ærger mig allerede nu over at jeg ikke købte en læs, så kunne jeg måske tjene en hjem gratis på at sælge de andre billigt videre til venner og bekendte. 

- Jeg køre sonos og sonoff og er derfor rimelig glad for alt deres integration. 

Hvordan kan det være at du valgt også at købe en google home? - Jeg har prøvet deres app. på telefonen og jeg er ikke overbevist, men det kan være at jeg er det om et års tid, nu må jeg lige prøve echo, har aldrig før haft stemme styring. skal selvfølgelig også koble den op med IFFT :)  


Til top
rudik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rudik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 13:29
PS. købte min fra amazon i UK. og alt i alt står den mig i 600-700kr ;-) 
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2016 kl. 21:12
Hvad er de største fordele ved en smartthings hub? Overvejer selv at skulle ha en...
Og er der nogle problemer med den i danmark siden den ikke kan købes endnu?

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:52
Overvejer at få sådan en over på arbejdet

Hvad har folk gjort mht app'en?

Nu har jeg iphone og alaxa appen findes ikke i den danske butik..

kan den kører fint uden?
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 12:22
Hej alle

Jeg har nu også kørt med Amazon Echo og Google Home og her er mine erfaringer. 

Amazon Echo
Helt klart den bedste device til dette lige nu - efter min mening. 
Alexa er blevet den nye familie medlem :-) Og nogle gange fanger jeg mig selv i at sige tak til hende når hun har svaret eller gjort noget :-)
Jeg har følgende smart home devices som styres af Echo:

Phillips Hue - endnu ikke i alle værelser men i soveværelset, kontoret og gangen. Bruges Echo til at tænde, slukke og nedbringe lysstyrke. Må indrømme at Google Home er lidt bedre til Hue - da den har flere kommandoer. F.eks. kan jeg meget let skifte farve på lysene mens det er noget jeg endnu ikke har fået til at fungere på Echo. Desuden har jeg også Phillips Hue Light Strips bagved mit TV - sådan at der kan komme "ambilight" når jeg ser TV. Den styres primært via Google Home. 

iSmartAlarm - købte det via Amazon.de. Efter min mening en rigtig god smart alarm der, ved hjælp af IFTT kan styres af Echo. Hvis jeg siger Alexa, trigger alarm så tænder den alarmen. Og den kan også slukke den. Desuden har jeg også lavet et par applets via IFTT sådan at alarmen automatisk tændes og slukkes ud fra min telefons GPS. 

Desuden bruger jeg Alexa til at vække mig hver morgen (Alex Baldwin stemme :-) ), til at oprette todo lister og shopping lister, sætte timer på når der laves mad. 
Det er desværre ikke lykkedes mig at få en Amazon Prime abonnement (da jeg ikke har et kreditkort fra USA). Men det geniale er at jeg kan sige "Alexa connect". Og så kobler den til min iPhone via bluetooth. Og så kan jeg siger Siri play music. Og så er min playliste (Apple Music) kørende. Og derefter kan jeg skifte sange via Echo. 

Nu har jeg også bestilt Harmony Hub sådan at jeg kan se hvad der kan automatiseres ift. mit hjemmebio. 

Google home købte jeg primært til at teste hvad den kan. Den står i stuen og det er ikke så ofte jeg bruger den. Det er meget lettere at komme i kontant med Alexa end Google Home. Jeg skal flere gange sige OK google før den bliver aktiv...hvilket er meget træls. Der fungerer alexa MEGET MEGET bedre...jeg kun en Echo men den kan høre mig fra næsten alle værelser i huset. 
Google home bruger jeg primært til Netflix f.eks. Har en Chromecast så det er dejligt at kunne sige Google play The Crown on Netflix og så starter det dæleme :-) Bliver spændende at se hvad dette udvikler sig til. 

En ekstra træls ting ved Google er hver gang jeg skal bruge appen på telefonen, så skal jeg skifte den til USA sprog og indstillinger....

Det var lidt om mit brug. 
Google Home købte jeg via ebay - blev sendt fra USA. Der var en forhandler der garanterede at tolden ikke vil blive lagt på ...og det gjorde den hellere ikke da den blev sendt som gave :-) 

Amazon Echo fik jeg en ven til at købe til mig fra USA. Den er blevet udgivet i Tyskland så den burde kunne fås via amazon.de.


Redigeret af IrmaN - 05-Februar-2017 kl. 12:25
Til top
mrtnwtzl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrtnwtzl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 19:10
har nogen af jer lykkes at koble jeres echo sammen med spotify? jeg kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke vælge andet end amazon music og tunein i oversigten.

amazon music er min næste udfordring, jeg har et us mastercard (debit) som er koblet på min amazon konto. Jeg har adgang til korrekt us adresse (gode venner) - men jeg kan ikke aktivere prime via echo. 
jeg kunne dog godt 'nøjes' med spotify opkoblingen. 

styring af lys og stikkontakter (TP Link HS110) var let at sætte op, men jeg savner lidt at kunne skifte farve på hue lysene, dog tænker jeg der findes noget via IFTTT til den del.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 10:49
Er der nogen der har nye erfaringer med Google home. Der skulle være kommet nye opdateringer og overvej der at købe den. Har lige fået en echo dot.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2017 kl. 11:52
Jeg har en google home og en echo. Hvad vil du gerne vide?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu