recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Echo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Echo

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon Echo
    Sendt: 21-April-2016 kl. 14:34
Vi mangler en Amazon Echo tråd (Den fedeste gadget 2016).

Jeg har selv gået længere tid og overvejet, om jeg skulle anskaffe en Nvidia Shield, men disse planer er sat i bero. Jeg har istedet valgt at bruge lir budgettet på en Amazon Echo LOL Amazon havde en kampagne hvor man fik 15 % rabat, og så slog jeg til.

Da der er leveringstid på denne, vil jeg bruge tiden på at finde ud af, hvad den skal bruges til. Det jeg påtænker pt. er, at den skal bruges til at styre lys og media.

Jeg har allerede anskaffet en Smartthings hub, og har installeret noget Osram Lightify. Det næste bliver KODI/Plex understøttelse (jeg køre begge ting).
http://forums.plex.tv/discussion/173499/amazon-echo-and-plex-alexa-tell-the-home-theater-to-put-on-a-good-episode-of-always-sunny

Jeg ville også rigtig gerne have en Amazon Echo, Dot etc., så jeg kan køre lidt multiroom lyd, men det må vente lidt. Jeg skal først lige prøve Echo'en af.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 18:10
så lige deres video, men hvad har den med smart TV at gøre ? 
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 18:29
Virker den med dansk sprog?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 18:49
Nej da.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

så lige deres video, men hvad har den med smart TV at gøre ?
Lad os kalde det en Smart Device. Den kan blandt andet styre dit Smart TV, plex, samt belysning. Dernæst er Samsung begyndt at bygge Smartthings platformen ind i deres TV. Men sanheden er, at jeg ikke lige kunne finde en kategorie at putte den i Wink

Oprindeligt skrevet af Havelund Havelund skrev:

Virker den med dansk sprog?
Nej, og den sælges kun i USA. Man skal bruge en freight forwarder...


Redigeret af mortenls - 21-April-2016 kl. 20:10
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 20:48
DEn virker fed :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 22:35
Den har da intet med Smart TV at gøre. Desuden synes jeg sgu lidt, det virker som noget halvfærdigt skrammel. Og hvad skal man med den i DK, når den ikke kan arbejde med tjenester, der ikke findes i USA?
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:55
Sad lige og så denne: http://www.youtube.com/watch?v=CAP3DbyOtGE

Jeg har dog hverken nogen garage eller Tesla, så det må vente lidt Cry
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:20
En lille update på denne tråd, da jeg har fået flere pm'er. 

Jeg fik den købt og den er rigtig fed. Jeg bruger den pt. sammen med min SmartThings hub til at styre, lys, varme og musik. Jeg har endnu ikke fået sat min Harmony op, men det må komme senere.

Z-Wave/ZigBee hub: SmartThings
Lys: Osram Lightify
Varme: Danfoss LC13
Musik: Amazon Prime (du kan også bruge Spotify, men har ikke lige testet dette)

Pt. går jeg og overvejer om jeg ikke skal købe en Echo Dot hjem fra UK.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

En lille update på denne tråd

Hej Mortenls.

Da jeg i dag læste 'Google Home vs. Amazon Echo' kom jeg til at tænke på din lille update. Her er et link:


Ja tingene går hurtigt. Til andre der overvejer Echo vil jeg forslå at også kigge på Google Home med dens kommende talestyring af NetFlix.

Hilsen Carsten. 
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 19:59
Kan den endnu ikke købes i EU?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 14:03
Man kunne også være et apple homekit. Det er tre store, der kæmper om kernen i smarthomes, med Amazon, Google og Apple.

Tænker nu, at den kommende VIV (Siri next gen), slår Amazon og Google med længder...

Indtil videre har jeg dog kun lidt Philips Hue, som iøvrigt styres med et fysisk knapper på væggen. Det andet må komme, når man kan tale frit ud i rummet - som med Amazons Echo og Google Assistant. Apple skulle vist være på vej. Det holder slet ikke at "diktere" ind i en iphone eller apple fjernbetjening for at betjene forskellige devices.

Mon ikke det ender med Apple vs Google - igen igen...



Redigeret af dr_schlemer - 03-December-2016 kl. 14:03
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu