recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung: skifte mellem hovedtelefoner højtaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung: skifte mellem hovedtelefoner højtaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gogen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gogen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung: skifte mellem hovedtelefoner højtaler?
    Sendt: 22-April-2016 kl. 12:44
Som overskriften siger.. Er det muligt at skifte imellem hovedtelefoner og tv højtaler i menuen? uden jeg skal pille jackstikket fra hovedtelefonerne ud bag tv'et da det er super bøvlet især nu hvor tv'et er kommet op og hænge i et ultra slim tvbeslag.

Har prøvet at rode i menuerne men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget Ermm ? 

Der er tale om en Samsung JU7005.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 12:54

På Samsung er det sådan at når der er et stik i Headset udgangen, så er de interne højttalere afbrudt.
Bruger netop den funktion til at få lyd til Soundbar.
Hvorvidt der der en anden mulighed på nyere modeller end mit, ved jeg ikke, men det er sikkert det samme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 12:56
Det er da hul i hovedet hvis de har sat et stik i med afbryder bag på TV'et.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 13:02

Det er sådan det er lavet hos Samsung og vil jeg tro også hos andre, i modsætning til Panasonic hvor det af uransagelige grunde er lavet seperat, og man skal ind i menuen for at styre Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er sådan det er lavet hos Samsung og vil jeg tro også hos andre, i modsætning til Panasonic hvor det af uransagelige grunde er lavet seperat, og man skal ind i menuen for at styre Headset udgangen.

Og det er så i OP's tilfælde en mere hensigtsmæssig løsning
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:37
.....tror ikke ,der er et tv det kan lade sig gøre på. Det er enten stik i eller ej, da afbryderen sidder her. En løsning kunne være at tilslutte dit tv lyd til dit anlæg og så bruge hovedtlf'er her. Du kan godt bruge hovedtlf udgangen til at få lyd fra tv på anlægget, blot du skruer tilpas op på denne udgang og lader den stå fast her på tv. Smile

Redigeret af javilha - 22-April-2016 kl. 18:40
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:45

Eller hvis ikke der er Toslink tilslutning på anlæg, kan der bruges en DAC, er det et SR kan der direkte bruges Toslink, eller måske kan det gøres via HDMI ARC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

.....tror ikke ,der er et tv det kan lade sig gøre på. Det er enten stik i eller ej, da afbryderen sidder her. En løsning kunne være at tilslutte dit tv lyd til dit anlæg og så bruge hovedtlf'er her. Du kan godt bruge hovedtlf udgangen til at få lyd fra tv på anlægget, blot du skruer tilpas op på denne udgang og lader den stå fast her på tv. Smile
På LG kan der sidde hovedtelefoner tilsluttet, uden at lyden på Tv bliver slået fra. Hvordan lyden skal komme ud vælges i lyd-menu'en. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 21:21
Jeg har til orientering både jackstik med hovedtelefoner via pchøjtalere tilsluttet samtidig med at jeg kan også høre lyd på TVhøjtalere på mit UE55JS9005. 
På mit tidligere F9005 lod det sig også gøre. Her var forstærker til hovedtlf dog indbygget i TVet.
Både TVlyd og hovedtlf kan afbrydes efter ønske.


Redigeret af bentpetersson - 23-April-2016 kl. 06:52
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 10:40
På mit Pana G20 kan jeg også sagtens have lyd i både hovedtelefon og TV samtidigt...

Jeg kan så vælge at mute lyden på TV'et og kun have lyd i hovedtelefonerne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu