recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rimelig tid på reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rimelig tid på reparation

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rimelig tid på reparation
    Sendt: 07-Maj-2016 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket teleselskab? 14 dg er rimelig tid.


Det er vel bare noget du synes ikke? en måned kan også være rimelig tid, det er helt og holdt en individuel vurdering fra fejl til fejl.


Nej det synes også

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvad-er-rimelig-tid?tc=3759048959B9414583FFF2838436C2A6
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2016 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket teleselskab? 14 dg er rimelig tid.

Det er vel bare noget du synes ikke? en måned kan også være rimelig tid, det er helt og holdt en individuel vurdering fra fejl til fejl.


Redigeret af Kasper_J - 07-Maj-2016 kl. 21:55
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 22:43
Det kan man bestemt ikke klage over Tongue
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 14:48
Havde givet dem en frist frem til den 4 maj og hørte fra dem her til morgen, at købet vil blive ophævet og de vil sætte pengene ind på min bank konto om en til to hverdage.

Så alt i alt godt tilfreds med, at få fuldt købsbeløb retur på en 22 måneder gammel mobil.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 13:49
God ide.. De må/burde også selv være klar over, at det ikke er ret smart, at lade dig stå hen i det uvisse i adskillige uger. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 12:42
Har skrevet en mail til mit teleselskab med spørgsmål her i går. Har givet dem frist til den 4 maj, da jeg så ellers betragter købet som ophævet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 13:35
hvilke værksteder bliver benyttet i de pågældende sager.

jeg har oplevet træg reperation fra number1 service i åbenrå


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

I slutningen af sidste måned sendte jeg min gamle mobil til reparation på reklamation.

De modtog den 4 april. Dvs snart 4 uger siden. Status på reparatør er de venter reservedele og ikke ved hvornår de dukker op. Står der i status på reparation og fået det telefonisk bekræftet i dag. De sagde efter 30 dage kunne de kræve pengene fra producenten.

Ringede til mit teleselskab bagefter fordi jeg mener vi er ude over rimelig tid efterhånden, da jeg ikke har fået en låne mobil i mens. De tilbød mig en måneds gratis abonnement pga ventetiden. Hvilket jeg sagde jeg ville tænke over, men ikke ville tage i mod nu her.

For hvis jeg siger ja til det. Hvad er rimelig tid så?

Har i mellemtiden købt en ny mobil, så det er ikke fordi jeg som sådan går og mangler den gamle. Men det er alligevel begyndt blive et irritations moment da jeg har lovet vores søn må få den.

Ved godt i følge forbrug og tænk, så er 14 dage rimelig tid. Men hvordan fungerer det så hvis jeg vil ophæve købet?

Du skal ikke tage imod noget tilbud, endnu.
Derimod skal du begynde at stille spørgsmål.
 
1. Hvad er det helt præcist der vanskeliggøre reparationen?
2. Er det en special vare? (jeg går ud fra vi snakker mobiltelefon, det må være begrænset hvor speciel den er).
3. "ved ikke i forbindelse med reservedele" er IKKE acceptabelt, efter 4 uger. Kan de ikke finde ud af det, så ville jeg sige til forhandlere, at handlen hæves med det samme.  
4. Er årsagen til "ved ikke" i forbindelse med reservedele begrundet i, at det er en udgået vare? I såfald kan du jo vente forevigt. 

Jeg vil helt klart forelægge de her ting til forhandleren med en kraftig indikation af, at nu går den ikke længere. Enten kommer der klart svar, som du kan forholde dig til, eller så må handlen hæves. Det er uvisheden som jeg mener er det værste her. Hvis de i det mindste kunne vende tilbage med besked om, at der går 1-2 uger, så har du noget at forholde dig til. Men "ved ikke". Den går ikke. Så må forhandleren op med nogle gang/holdbare forklaringer, lyn hurtigt.

Meningen med spørgsmålene er, at du skal have noget du kan forholde dig til. At det så også kan give den effekt, at det lægger pres på sagen, det er blot en "side-gevinst" for dig. 
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 21:43
denne side giver dig de svar du søger : http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Hvad-er-rimelig-tid?tc=3759048959B9414583FFF2838436C2A6

Brugte den da min Lenovo skulle repareres på eksta garanti og fik til sidst pengene retur, dog tog hele sagen ca 7 uger :(
Selv om vi har noget at forholde os i, så er vejen ikke så ligetil alligevel, desværre.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 21:29
Vil også mene at den rimelige tid for længst er overskredet.. Hvad jeg personlig ville gøre var at informere dem herom, og give dem 5 arbejdsdage til at få ordnet sagerne ellers vil jeg kræve købet ophævet i henhold til købeloven.

Har af bitter erfaring lært at folk er mere samarbejdsvillige hvis man lige giver dem de 5 dage, i stedet for at springe bomben her og nu. Og utrolige mirakler er sket hvor materialer, reparationer og hvad ellers, er gået fra flere uger til få dage :P

Redigeret af Wolff - 27-April-2016 kl. 21:30
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 17:36
Teleselskabet er for så vidt underordnet så længe jeg endnu ikke har forsøgt ophæve købet. De har altid behandlet mig fair og har ved tidligere reparation på en anden mobil ikke haft problemet. Der gik der 5 dage.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 16:27
Hvilket teleselskab? 14 dg er rimelig tid.

Ved godt det ikke er en tlf, men min Macbook var kun afsted i en uge, hvor de først skulle bestille reservedele hjem efter modtagelse, for at få det rigtige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu