recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan finder jeg den bedste 4g router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan finder jeg den bedste 4g router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tmnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan finder jeg den bedste 4g router
    Sendt: 29-April-2016 kl. 12:31
Hej 

Jeg har elendig adsl, men fantastisk 4g dækning og vil derfor gerne skifte. 
Desværre synes jeg alle 4g pushere tilbyder temmelig ringe rådgivning og udstyr når det kommer til 4g routere. Måske er det fordi de gerne vil sælge 100/200/300 GB pakker men helst ikke levere varen.

Jeg mener - de ting der var vigtige ved en adsl router er jo stadig vigitige ved en 4g/LTE/MIFI router eller hvad det nu hedder, men detaljer om hvordan deres udstyr virker kan man enten ikke få eller også er specs. for ringe.

Jeg kan se at nogle beskriver at man kan få en adsl router med 4g fall back, men jeg er interesseret i præcist det modsatte. Det er uklart om man kan konfigurere fall back begge veje.
Jeg vil gerne have mange samtidige wifi forbindelser f.eks. op til 32.
Jeg vil helst have en hvor man kan indsætte sim kort direkte i router istedet for en usb dongle.
Den skal selvfølgeligt være stabil og kompatibel med alverdens wifi udstyr.
Og selvfølgeligt skal den have dhcp og kunne lave gæstenetværk og hvad ved jeg...

Jeg har f.eks. kik på dlink DWR-953 AC750 og TP-LINK MR200 Archer AC750 men det er svært at finde ud af om de opfylder mine betingelser og hvor gode de i virkeligheden er. 

Er AC750 en ny standard?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at blive klogere?
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 13:36
Er lidt samme sted, så i går faldt jeg over denne Asus 4G-AV55U

Som ser ud til at dække dine behov ;O)

Lytter lige med Big smile
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 13:47
Jeg blev nysgerrig og kiggede i manualen: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/4G-AC55U/E10633_4G-AC55U_MANUAL_V2.pdf
På s. 54 beskrives at man selv vælger om det er mobil- eller kabelforbindelsen, som skal være primær.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg blev nysgerrig og kiggede i manualen: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/4G-AC55U/E10633_4G-AC55U_MANUAL_V2.pdf
På s. 54 beskrives at man selv vælger om det er mobil- eller kabelforbindelsen, som skal være primær.



Hej.

Jeg har lige checket på min egen ASUS RT-AC56U router.

Når jeg vælger Dual Wan kan jeg for både Primære Wan og Sekondære Wan vælge mellem Wan, USB eller Ethernet LAN.

Så det er de samme muligheder som er beskrevet i den linkede manual på side  54 for Asus 4G-AC55U


Jeg kører med den meget bedre supportterede altenative firmware fra AsusWRT - Merlin.
i About står hvad målet med den er og hvilke routere den understøtter:

http://asuswrt.lostrealm.ca/about

Da den ikke understøtter Asus 4G-AC55u ville jeg i stedet for kigge efter en RT-AC66U eller RT-AC68U. Det koster ca det samme. Men er meget kraftigere Routere.

Men så skal du bruge et Mobilt USB-modem. Det kunne være et E3372 USB-modem fra CallMe til 357 kr.
CallMe har ingen binding, men bare 30 dages opsigelse:

https://www.callme.dk/mobilt-bredbaand-e3372-usb-modem

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 29-April-2016 kl. 17:12
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 18:10
Huawei e5186 ser fornuftig ud, understøtter 4g+ og kan monteres med ekstern udenfor f.eks rundstråle 7dBi antenne fra gainmeister. Overvejer at skifte mit xDSL ud til trods for 12/0.8 Mbit/s. Min mobil suger indenfor 60/40Mbit/s. Telia har jo et super tilbud pt med 500GB, hbo, Spotify og Telia tv fir 399,-/md og router for 1 kr.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 19:46
Køb en brugt Hauwai på DBA kan fåes fra 200 og op, de skal bare presse lidt :-) 
Køber dem selv og sælger videre til camping folket 
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 19:55
Hvis det er vigtigt med en stabil forbindelse er det bedre med et stort modem end et USB-modem, da der er større antenner i det store modem.

Et USB-modem kan blive forstyrret af WiFi-signalet fra routeren, og skal derfor helst ikke sættes direkte i routeren men forbindes via et USB-forlængerkabel på godt en halv meters længde ifølge firmaet Dovado.

Huawei E5180 og E5186 er gode modems bedømt ud fra de erfaringer, som er beskrevet på mobildebat.dk. De indeholder også routere med ret begrænsede muligheder. Jeg vil tro, at man kan bruge dem sammen med routere efter eget valg. Jeg har selv en E5186.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Hvis det er vigtigt med en stabil forbindelse er det bedre med et stort modem end et USB-modem, da der er større antenner i det store modem.

Et USB-modem kan blive forstyrret af WiFi-signalet fra routeren, og skal derfor helst ikke sættes direkte i routeren men forbindes via et USB-forlængerkabel på godt en halv meters længde ifølge firmaet Dovado.

Huawei E5180 og E5186 er gode modems bedømt ud fra de erfaringer, som er beskrevet på mobildebat.dk. De indeholder også routere med ret begrænsede muligheder. Jeg vil tro, at man kan bruge dem sammen med routere efter eget valg. Jeg har selv en E5186.
hvad er dine erfaringer med 4g som bredbåndsløsning?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

hvad er dine erfaringer med 4g som bredbåndsløsning?

Jeg har abonnement hos Telmore, så jeg bruger TDC's mobilnet. Surfing og mailing kører fint. Jeg har oplevet nogle 1-2 sekunders pauser i et online kortspil. Jeg tror, at det er afbrydelser i 4G-forbindelsen, for pauserne var meget længere, da jeg havde abonnement hos 3. Der har måske været 5-10 pauser i løbet af en time.

EDIT: Jeg er kun mig selv og bruger kabel. Hos min bror er de 4, har et andet Huawei modem og bruger WiFi. Hver har computer og iPhone. I starten testede en enkelt og det kørte fint, men nu når alle 4 bruger det, er der ofte afbrydelser. Jeg tror, at routerdelen har problemer, når der er så mange enheder.

Redigeret af jeje - 29-April-2016 kl. 22:20
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 22:51
Vedr. mulighed for egen router sammen med E5186: DHCP kan disables og DMZ findes med en enkelt IP-adresse i E5186. Jeg ved ikke, om det er nok til at kunne afgøre, om der kan anvendes egen router.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Vedr. mulighed for egen router sammen med E5186: DHCP kan disables og DMZ findes med en enkelt IP-adresse i E5186. Jeg ved ikke, om det er nok til at kunne afgøre, om der kan anvendes egen router.
det må det være. DMZ til egen routers ip, hvor DHCP feks sættes til 192.168.2.1 og frem, og wifi disables i Huawei routeren.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Jeg kan se at nogle beskriver at man kan få en adsl router med 4g fall back, men jeg er interesseret i præcist det modsatte. Det er uklart om man kan konfigurere fall back begge veje.
E5186 kan anvende en af LAN -portene som WAN-port. Jeg har ikke set en beskrivelse af, hvornår den bruger WAN-porten.

Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Jeg vil gerne have mange samtidige wifi forbindelser f.eks. op til 32.
E5186 skulle kunne klare 32 forbindelser på 2,4 GHz samtidigt med 32 forbindelser på 5 GHz.

Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Jeg vil helst have en hvor man kan indsætte sim kort direkte i router istedet for en usb dongle.
OK for E5186.

Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Den skal selvfølgeligt være stabil og kompatibel med alverdens wifi udstyr.
E5186 er stabil med en enkelt bruger på kabel. Har ikke brugt det trådløse ret meget. Ved ikke med flere brugere.

Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Og selvfølgeligt skal den have dhcp og kunne lave gæstenetværk og hvad ved jeg...
E5186 har DHCP men ikke gæstenetværk.


3 tildeler hver router en offentlig IP-adresse. De andre selskaber tildeler en lokal IP-adresse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu