recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan finder jeg den bedste 4g router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan finder jeg den bedste 4g router

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tmnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 10:45
Tak for alle svar :-)

Ind til videre hælder jeg mest til Asus 4G-AV55U  som ser ud til at være bedre end de 2 jeg har set på.

Sidste jeg så på routere var der ikke noget der hed AC, men så vidt jeg kan se har det noget med wifi hastighed at gøre og ac1200 bedre end ac750? Dog er den teoretiske hastighed vist så høj på begge (op til 863 Mbps) at det ikke har nogen praktisk betydning hvis jeg har en 4g forbindelse på måske kun er 40/30 Mbps down/up.

Jeg kan dog ikke finde nogen steder der står noget om antal samtidige wifi connections for Asus 4G-AV55U . Er der nogen der har fundet den info nogen steder?

Unders specs. står der nedenstående om gæste netværk som jeg ikke ved hvad betyder - er der nogen der kan forklare hvad det betyder:

Guest Network : 2.4 GHz x 3, 5 GHz x 3
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 12:36

Hej.

Jeg syntes lige at du skal se Kundeanmeldelserne fra Amazon:

http://www.amazon.com/Dual-band-Wireless-AC1200-Gigabit-RT-AC55U/product-reviews/B00TZ7GZ7Q/ref=cm_cr_dp_qt_hist_one?ie=UTF8&filterByStar=one_star&showViewpoints=0

Personligt syntes jeg at der er for mange med kun en stjerne.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 01-Maj-2016 kl. 12:37
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 15:03
Hvis man er uheldig får man lav downlinkhastighed på sin router. Derfor kan det være en fordel at have modem for sig og router for sig, og sørge for at vælge et modem, som er billigt at skifte ud, eller som man kan ændre settings på.

Langsom downlink med Asus 4G-AC55U.

Langsom downlink med Huawei B593, D-link DWR 921 og Huawei E5172.

Jeg har selv haft lav hastighed på min Huawei E5186, men fik det løst ved at låse frekvensbåndet med noget software til Windows PC. Det forhindrer muligvis brugen af carrier aggregation.

Redigeret af jeje - 01-Maj-2016 kl. 16:00
Til top
tmnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 19:59
Hmm måske er det alligevel ikke 4G-AC55U jeg skal have.

Jeg er i øvrigt selv kommet i tanke om hvad 2.4 GHz x 3, 5 GHz x 3 betyder - jeg havde ikke set mellemrummet mellem komma og 5 tallet. Jeg havde straks vidst hvad det betød hvis de skrev det på 2 linier - altså 2 x 3 = 6 samtidige gæste klienter.
2.4 GHz x 3
5 GHz x 3


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Hmm måske er det alligevel ikke 4G-AC55U jeg skal have.

Jeg er i øvrigt selv kommet i tanke om hvad 2.4 GHz x 3, 5 GHz x 3 betyder - jeg havde ikke set mellemrummet mellem komma og 5 tallet. Jeg havde straks vidst hvad det betød hvis de skrev det på 2 linier - altså 2 x 3 = 6 samtidige gæste klienter.
2.4 GHz x 3
5 GHz x 3
Jeg mener at det er antallet af antenner pr frekvens, der menes med det.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
tmnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg syntes lige at du skal se Kundeanmeldelserne fra Amazon:

http://www.amazon.com/Dual-band-Wireless-AC1200-Gigabit-RT-AC55U/product-reviews/B00TZ7GZ7Q/ref=cm_cr_dp_qt_hist_one?ie=UTF8&filterByStar=one_star&showViewpoints=0

Personligt syntes jeg at der er for mange med kun en stjerne.

Hilsen Carsten.


Hej Carsten

den anmeldelse af RT-AC55u du henviser til er ikke en den samme som 4G-AC55U, men den har samme nummer, så måske er det samme indmad bortset fra 4G delen.

mvh Thomas
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 00:45
Her er der en, som skriver, at Huawei E5186 og ASUS RT-AC68U virker fint sammen, se indlæg nr. 8:

www.snbforums.com

Redigeret af jeje - 02-Maj-2016 kl. 00:48
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Her er der en, som skriver, at Huawei E5186 og ASUS RT-AC68U virker fint sammen, se indlæg nr. 8:

www.snbforums.com
Det er den combo jeg går efter. Mit xDSL trækker 13/0.8Mbit/s mens iPhonen over 4G trækker 40-65/10-15Mbit/s. Det bliver E5186 med ekstern Poynting XPOL-A002 8 dBi panelantenne samt Asus AC68u til intern fordeling. Skal nok melde tilbage i tråden, hvordan skiftet fra xDSL til 4G opleves. Med brug af cloud til billeder og dokumenter behøver vi virkelig noget mere i upload.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
tmnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 13:35
Hej igen

Tak for alle input

Jeg har nu anskaffet mig en 4G-AV55U til 1199,-.

Jeg har kun brugt den i en par dage så det er for tidligt at sige noget om hvor stabil den er.

Den drillede lidt i opsætningen da den ikke kunne finde min adsl forbindelse. G4 forbindelsen virkede dog perfekt fra starten. Jeg kender ikke ASUS router software i forvejen, og jeg synes ikke det er så nemt at finde rundt i så jeg brugte over en time på at få adsl forbindelsen til at virke. Til sidste begyndte jeg helt forfra med slukning af moden og uden sim kort også virkede det lige pludseligt - også efter jeg satte simkortet i igen - hmmm

Speedtest.net giver med 4g stort set samme resultat via routeren som jeg får på min telefon.  Fallback til adsl har jeg lidt svært ved at teste for jeg har jo ikke problemer med 4g forbindelsen. Den skifter dog uden problemer til adsl hvis jeg tager simkortet ud.

Den har mulighed for 3 gæste nætværk på 2.4 ghz og 3 på 5 ghz. Jeg troede at man kunne lave så mange gæstenetværk fordi der kun kunne være én klient på hver netværk, men det var det ikke - der kan sagtens være flere klienter/enheder på samme gæstenetværk. 
Jeg skal bruge routeren i en lille virksomhed der får mange gæster og kan med denne funktionalitet opsætte et åbent netværk uden at give gæsterne adgang til mit intranet.

Det bedste ved denne router er nok wifi forbindelsen. Den dækker ethvert hjørne af mit 1½ plan hus og dækker også hele min 400 m2 have med et signal der er godt nok til at give samme resultat på speedtest.net.

Som sagt er 2 dage kort til til at vurdere stabiliteten og jeg kan ikke udtale mig om fordele ved at sætte en 4g router til at arbejde sammen med en alm. adsl router som f.eks. kombinationen af  Huawei E5186/ASUS RCAC68U, men umiddelbart synes jeg bare det lydere som om det er mere besværligt og dyrere - med mindre man får den ene ruter gratis sammen med sit abonnement.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 15:39
Jeg benytter nu også den løsning, da jeg allerede har en ac68 tilkoblet min nuværende TDC xDSL router og e5186 kan man få for 1kr hos Telia 🙂. Huawei routeren understøtter også 4g+ standard (LTE cat6) samt "Carrier aggregation", som forhåbentlig i fremtiden støttet af en Mimo antenne med både lodret og vandret polarisering kan give ekstra hurtigt internet 😎.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2016 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Fallback til adsl har jeg lidt svært ved at teste for jeg har jo ikke problemer med 4g forbindelsen.
Kan måske testes ved at skrue 4G-antennerne af.

Oprindeligt skrevet af tmnielsen tmnielsen skrev:

Som sagt er 2 dage kort til til at vurdere stabiliteten og jeg kan ikke udtale mig om fordele ved at sætte en 4g router til at arbejde sammen med en alm. adsl router som f.eks. kombinationen af  Huawei E5186/ASUS RCAC68U, men umiddelbart synes jeg bare det lydere som om det er mere besværligt og dyrere - med mindre man får den ene ruter gratis sammen med sit abonnement.
En af fordelene er, at man kan vælge enheder, som brugere har gode erfaringer med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu