recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til modtagelse via DVB T antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til modtagelse via DVB T antenne

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 18:01

En Altan, hvis den er et sted hvor du kan få den rigtige retning på antennen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Problemet er at antenne skal sidde på en mur udenfor og så skal signalet kunne sendes igennem et lukke vindue. 
Vil sådan et kabel her kunne løse det? 

<h1 style="-sizing: border-; padding: 0px 0px 4px; margin-right: 0px; margin-left: 0px; outline: 0px; font-family: 'Source Sans Pro', sans-serif; line-height: 1.1; color: rgb10, 121, 167; font-size: 46px; letter-spacing: -2.1px;">F-stik Vinduesgennemføring Slim hun/hun 20cm</h1>

<div ="breadcrumbs" style="-sizing: border-; padding: 0px; margin: 0px; outline: 0px; color: rgb51, 51, 51; font-family: 'Source Sans Pro', sans-serif; font-size: 14px;



Aner ikke hvor god sådan en er, temmelig sikkert dårlig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Er der nogle du kan anbefale til indendørsbrug? Smile


Dybest set ingen.....

Hvor bor du?
Hvor langt har du til nærmeste sender?
Hvilken sender er det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Er der nogle du kan anbefale til indendørsbrug? Smile


Dybest set ingen.....

Hvor bor du?
Hvor langt har du til nærmeste sender?
Hvilken sender er det?

Klaus


Og hvor højt bor du oppe?

"I en kælder sort som kul - allerdybest nede"  - dur det næsten aldrig,
medens en penthouse lejlighed på 10 etage let kan være en helt anden verden.

Vi fisker ikke efter din nøjagtige adresse, men det er meget svært at sige noget uden at kende det Klaus spørger om og adressen alså bare sådan nogenlunde.

Lars  Smile



Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:17
Bor på 1. sal i Frederikshavn. Smile
Nærmeste sender er i Tolne. Der er 2 km til den herfra. 


Redigeret af Raskolnikov - 04-Maj-2016 kl. 22:30
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:27
PT overvejer jeg om et kortere kabel vil gøre en forskel? Jeg tænker på at udskifte mit 5m kabel med et 3,5m. Er det spild af penge? 

Jeg overvejer også om jeg skal have en anden antenne. Nogle der kender denne? 

Jeg vil gerne droppe Yousee, da jeg synes det er for dyrt, så vil gerne have dette til at lykkes helt. Er en antenneforstærker helt udelukket? 
Tak for hjælpen indtil nu. Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Bor på 1. sal i Frederikshavn. Smile
Nærmeste sender er i Tolne. Der er 2 km til den herfra. 


Tolne står noget væk fra Frederikshavn.
"2 km væk", er nok nærmere lokalsenderen på Saltebakken (den gamle Martin fabrik/rensningsanlægget)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:48

Hvis det er modtagelse fra en hjælpesender, så er den lodret polariseret, så antennen skal også opsættes til at modtage sådan, er den opsat til vandret, så modtager den ikke signalet ordentligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

PT overvejer jeg om et kortere kabel vil gøre en forskel? Jeg tænker på at udskifte mit 5m kabel med et 3,5m. Er det spild af penge?


Læs mit første indlæg.... ;-)

Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg overvejer også om jeg skal have en anden antenne. Nogle der kender denne? 

Sandsynligvis lige så meget noget skrammel som den du har i forvejen....

Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:


Jeg vil gerne droppe Yousee, da jeg synes det er for dyrt, så vil gerne have dette til at lykkes helt. Er en antenneforstærker helt udelukket? 


Du kan sætte lige så kraftige antenneforstærkere op som du har lyst til. Så længe din antenne ikke opfanger nok signal, er der ikke noget at forstærker af.

Du kender ikke nogen der har en "rigtig" antenne du kan låne? Peg den mod senderen ude på Saltebakken og se så om ikke du har nok signal.
Vær for øvrigt opmærksom på at den lokalsender der står derude sender med lodret polarisering og ikke vandret polarisering som Tolne (hovedsenderen)

Det er så nu du spørger: Hvad er polarisering?

Lodret polarisering:


Vandret polarisering:


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu