recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til modtagelse via DVB T antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til modtagelse via DVB T antenne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til modtagelse via DVB T antenne
    Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:27
Hej Recordere. Jeg har købt sådan en her indendørsantenne til DVB T modtagelse. 


Den virker rigtig fint, men på nogle kanaler har jeg meget lav signalkvalitet. Signalstyrken er ca 60 på de ringe kanaler og 91 på de gode. Derfor tænkte jeg, at jeg ville anskaffe mig en antenneforstærker, for den lave signalkvalitet må næsten skyldes tab i mit 4 meter lange kabel. Derfor købte jeg sådan en her hos AV-Connection : http://www.av-connection.dk/?PGr=8201
Jeg gik efter så meget gain som muligt til en ok pris. I dag har jeg så modtaget to og ingen af dem virker? Når jeg sætter dem til sker der intet og signalet på mit tv forsvinder?! Der er sat strøm til og jeg har prøvet at skrue på gain, men signalet er meget kraftigere uden! Nogle der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?! Confused


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:37
Det du gør galt er at du forsøger at forstærke et signal der ikke er der. 4 meter kabel er absolut ikke noget du får tab på, med mindre at dit kabel er noget udueligt skrammel.

Du skal starte med at finde ud af om du overhovedet har grundlag for indendørs modtagelse af tv
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

Hernæst skal du overveje om for 279 kroner for en antenne er for lidt. De fleste indendørsantenner med forstærkning er vitterligt noget skrammel.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 04-Maj-2016 kl. 17:38
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:38

Du bruger en dårlig antenne med indbygget forstærker (Aktiv antenne) og tilslutter en forstærker, det kan kun gå galt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det du gør galt er at du forsøger at forstærke et signal der ikke er der. 4 meter kabel er absolut ikke noget du får tab på, med mindre at dit kabel er noget udueligt skrammel.

Du skal starte med at finde ud af om du overhovedet har grundlag for indendørs modtagelse af tv
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

Hernæst skal du overveje om for 279 kroner for en antenne er for lidt. De fleste indendørsantenner med forstærkning er vitterligt noget skrammel.

Klaus


Ok, tak. Der står reduceret dækning, men jeg tager nu de fleste kanaler meget fint. Det er kun DR3 og DR K der er lidt udfald på. 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:43
Overvej om du kan flytte antennen. Kig på modtagelsen og flyt den rundt, til du har bedst signal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:43

Opsæt en ordentlig antenne i stedet for at bruge noget skrammel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:47

Det komme også an på polariseringen af senderen, om den er vandret eller lodret.
Hoved sendere men en eller 2 undtagelser er vandret, hjælpe sendere er hovedsagelig lodrette.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Overvej om du kan flytte antennen. Kig på modtagelsen og flyt den rundt, til du har bedst signal.

Klaus

Det har jeg prøvet. 
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Opsæt en ordentlig antenne i stedet for at bruge noget skrammel.

Er der nogle du kan anbefale til indendørsbrug? Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:51

Reduceret dækning, så skal det være udendørs, det kan i øvrigt kun anbefales altid, medmindre forholdene er virkelig gode.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:53
Ok, tak. Jeg må lige se hvad jeg gør…for det bliver lidt svært da vi bor i en lejlighed.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 18:00
Problemet er at antenne skal sidde på en mur udenfor og så skal signalet kunne sendes igennem et lukke vindue. 
Vil sådan et kabel her kunne løse det? 


F-stik Vinduesgennemføring Slim hun/hun 20cm




Redigeret af Raskolnikov - 04-Maj-2016 kl. 18:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu