recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af Android-telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af Android-telefon

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernstyring af Android-telefon
    Sendt: 12-Maj-2016 kl. 00:11
Nogen der kender til et setup som giver mulighed for at fjernstyre en Android-telefon fra en Windows PC? Telefonen er en OnePlus X og PC'en er udstyret med Windows 7.

Det er ikke nok blot at have visning/mirror af skærmen fra telefonen - det skal være muligt at lave decideret fjernstyring, dvs. input fra keyboard og mus - ligesom Remote Desktop og TeamViewer.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 07:23
Jeg har ikke prøvet det, men som jeg kan se af teamviewers hjemmeside, så er der en teamviewer host app der kan netop det?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 09:17
Jeg bruger VNC Viewer til Android + TightVNC på PC.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har ikke prøvet det, men som jeg kan se af teamviewers hjemmeside, så er der en teamviewer host app der kan netop det?
Jeps - den vej har jeg også været - og efter at have installeret, konfigureret og forbundet enhederne får man meddelelsen "This Android device supports screen sharing only." - dvs. kun mirror i praksis.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg bruger VNC Viewer til Android + TightVNC på PC.
...er det ikke til styring af din PC fra dit Android device?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 12:02
På mit job bruger vi Android Debug Bridge til at fjernstyre en Android-telefon, men det er kun kommandoer, ingen grafik. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

På mit job bruger vi Android Debug Bridge til at fjernstyre en Android-telefon, men det er kun kommandoer, ingen grafik. 
Kunne være interessant i andre sammenhænge, men har brug for en grafisk brugerflade her.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg bruger VNC Viewer til Android + TightVNC på PC.

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

...er det ikke til styring af din PC fra dit Android device?


Ja og nej. Det er ikke VNC Viewer til Android - det er VMLite VNC Server.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg bruger VNC Viewer til Android + TightVNC på PC.

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

...er det ikke til styring af din PC fra dit Android device?
Ja og nej. Det er ikke VNC Viewer til Android - det er VMLite VNC Server.
Den har jeg også luret på - men var lidt loren ved at give knap 100kr for noget der måske ikke virker alligevel... - ligesom tilfældet var med alle de andre løsninger jeg har prøvet. Hvilke setup/telefoner har du/I held med at bruge VMwares løsning?
Til top
tinem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2014
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tinem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 19:57
Jeg bruger også denne service og har fundet en tutorial https://traxxisgps.com/images/xrs/rts/VMLite%20Android%20for%20Desktop_Installation%20Guide.pdf, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg bruger den på Windows 10 og Samsung Galaxy S7 Edge, men kan ikke få TightVNC Viewer som det nævnes at bruge til at fungere, så jeg viser mobilen v.hja. browseren. Nogen som kender til dette problem og har en løsning?


Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:15
Vi må da håbe at trådstarter har fundet en løsning på nuværende tidspunkt, så han ikke har brugt det sidste år på at gruble over problemet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:27
Jacob: Ja, så lang tid kan der vist ikke grubles over dét :-)

Jeg fandt ikke en tilfredsstillende mulighed for fjernstyring og endte med at løse problemet med en virtuel maskine. Det kørte dog ikke så godt som forventet og jeg endte med at skrinlægge ideen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu