recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Svuppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 09:41
Jeg har selv samme model, blot i 49 tommer.
Mine erfaringer er, at 3D på dette fjernsyn er meget følsomt for betragtningsvinklen vertikalt, altså øjenhøjden. Sidder jeg med mine øjne så de er over toppen af fjernsynet, så får jeg kraftig ghosting over det hele. Rykker jeg hovedet 10 cm ned, så er billedet perfekt. Jeg skal heller ikke ret meget længere ned før den så er gal igen.
Jeg har faktisk måtte ligge et par små klodser under fronten af foden på mit fjernsyn for at få 3D til at passe til min højde.
 
Hvis du har ghosting i den ene side af skærmen, men ikke den anden, så lyder det som om at polariseringsfilmen der er limet på panelet, er sat på en lille smule skævt. Du har desværre den værste kombination muligt. Et 4K panel i den mindste størrelse, altså meget små pixels. Det giver meget små tolerancer ved montering af polariseringsfilmen.
Prøv at se om problemet ændrer sig ved at bevæge dig op eller ned mens du ser 3D. Hvis du er heldig, er der et sweet-spot hvor alt er godt. Hvis ikke, så er det nok kun udskiftning af enten panel eller hele fjernsynet, der vil hjælpe.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 09:56
Svuppe# Rigtig god og brugbar oplysning, som trådstarter kan bruge i sin argumentation for at få byttet sit TV
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 17:25
Hej alle.

Tilbage igen.

Nu kører sagen hos forbrugerstyrelse med en masse dialog mellem dem og forhandleren.

Forhandleren er ikke til at tale med, de påstår stadig at det ikke fejler noget.

Er nu mens jeg skriver her testet hos Service Center Gruppen i Pandrup, de påstår stadig at det ikke fejler noget og har givet mig en regning på et undersøgelse gebyr på 1200,- kr.

Der er tegnet udvidet service på dette tv 5 år.

Næste step er forbrugerklage nævnet, så det bliver så det.

Ved ikke hvornår jeg får tv'et tilbage, men er der en der har lyst til se på det, som ikke bor så langt fra Herlev.

På forhånd mange tak.



Redigeret af kimila - 25-August-2016 kl. 16:08
mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2016 kl. 20:04
Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.


mvh

kimila
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2016 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.



Sikke noget bras. Pøj pøj med sagenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 02:08
Jo tak, så nu er det bare at vente.

Blev så nød til at køre et nyt tv da det andet jo er pakket ned.

Det blev så et Panasonic TX-50DX780E.

Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D.

Det nye er så Active 3D og det fungerer perfekt.

mvh

kimila
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 10:03
Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 10:09
Det er den form for mgl service og konduite, der kaster fremtidige kunder i armene på elektronik supermarkederne - FØJ!
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.



mvh

kimila
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Jamen så er fejlen jo periodisk. For mig er specielt en autoriseret forhandlers fornemmeste opgave at bakke sin kunde op - oven i købet når forhandleren selv tidligere har konstateret fejlen. Der er i mine øjne bare ikke nogen undskyldning for at kaste ansvaret fra sig.

Ellers kan mange jo lige så godt handle i Elgiganten og Powers hvis service og kundebehandlingen er på samme niveau.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch



Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Hvordan hænger det sammen med:

Citat: "Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D."
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2016 kl. 15:18
Til Kampus.

Jeg har købt et nyt tv i et andet Panasonic center da jeg stadig bedst kan lide Panasonic.

Det er selvfølgelig ikke købt hos buddinge tv og radio.

Da de kom med det torsdag fra den nye butik hvor jeg har købt det, fik jeg manden til at kikke på det defekte tv og han kunne godt se at 3D ikke fungeret korekt.
mvh

kimila
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu