recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
    Sendt: 12-Maj-2016 kl. 13:28
Undskyld dette lange indlæg men jeg håber i vil læse det igennem for jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at få repararet mit tv.

Det drejer sig om et 43" Panasonic tv, Model TX-43CX750E tv. Serienr. NG-5610082.

Dette tv blev købt d.20-01-2016 i Buddinge Radio & Tv.

Det har fungeret fint indtil 20-04-2016 hvor 3D gengivelsen holdt op med at virke.

Meldte fejlen til Buddinge Radio & Tv, hvor der så blev sagt at denne fejl havde de ikke set før.

En fra Buddinge Radio & Tv spurte om han måtte komme hjem til mig for at se fejlen.

Det var iorden med mig, han kom så et par dage efter.

Han testede så tv'et med originale passive briller fra Panasonic som var forhandlerens
egne passive 3D briller.

Han kom så til den afgørelse at 3D funktion ikke virker.

Der blev skrevet en reparationssag for Panasonic TX-43CX750E.

Fejl meddelse er.

3D funktion virker ikke.

3D afspilning fra 3D Blu ray og 2D til 3D via Tv'et egen funktion laver billede diffust
og ser ud som et 3D billied uden briller men samme diffuse billede når 3D briller bruges,
altså ingen 3D virkning.

Tv'et blev hentet af en chauffør d.25-04-2016.
Det blev kørt til Service Center Gruppen.

En uge efter fik jeg besked fra Service Center Gruppen ang. mit tv.

Beskeden er som følger.

Service udført 02­05­2016

Garantireparation af Panasonic TX­43CX750E

Serie nr: NG­5610082
Produktet returneres med NTS
Ingen fejl konstateret, tv er sw opdateret og initialiseret.

Det undre mig men her kan jeg ikke gøre ret meget.
Går ind på www.servicebroker.dk for at ordne en returnering af mit tv.

Modtager tv'et nogle dage efter og tilslutter det for at teste det.

Fejlen er stadig den samme som da jeg afleveret tv'et til reparation.

Kontakter Buddinge Radio & Tv og fortæller at fejlen stadig er der.

Buddinge Radio & Tv har også modtaget den samme besked fra Service Center Gruppen.

Buddinge Radio & Tv vil gerne have tv'et ned i butikken for at teste det.

Jeg køre ned med det fredag 6 maj og de vil teste det mandag 9 maj.

Jeg bliver ringet op mandag d. 9 maj og får at vide at tv'et fungerer fint.

Jeg kører der ned lidt senere på dagen og står og kikker på det sammen med de 2 fra butikken.

Der er sat en bluray test disk på afspilleren.

Prøver de passive briller, fejlen er der stadig på dette tv.

Jeg beder dem om at tilslutte et tv de har på væggen som er samme type og model som mit tv,
et Panasonic TX-43CX750E.

Tager brillerne på og sådan skal det se ud, ingen fejl, står perfekt.

Der var tydelig forskel på de 2 tv'er i 3D gengivelsen.

Der bliver så skiftet lidt frem og tilbage mellem de 2 tv'er og det er tydeligt at mit tv
stadig har fejlen, tv'et i butikken fungerer fint.

De står så og siger at der ingen forskel er i billedet i de 2 tv'er.

Der bliver så talt lidt frem og tilbage, men de påstår at der ingen fejl er og at mine øjne må være dårlige.

Den ene ejer af butikken siger også at han har mange års erfaring på tv og radio.

Nu kræver det ikke at være expert eller specialist for at se om et tv kan vise 3D. 

Så taler de ned til en som om man er en idiot og ikke har forstand på noget.

De er simpelhen ikke til at tale med, de holder fast på at tv'et intet fejler selvom
der er stor forskel i 3D gengivelsen i de 2 tv'er.

Jeg har selv købt meget hos dem og skaffet dem kunder så jeg forstår ikke hvordan
de kan behandle en kunde på den måde.

Det undre mig så at, den person fra Buddinge Radio & Tv som var hjemme hos mig og konstateret fejlen
hvordan kan han så sige at tv'et intet fejler når der intet er fejlrettet på tv'et.

Når der intet er fejlrettet på tv'et burde fejlen stadig være der,som den også er.



Redigeret af kimila - 13-Maj-2016 kl. 15:04
mvh

kimila
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Undskyld dette lange indlæg men jeg håber i vil læse det igennem for jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at få repararet mit tv.

Få en 'second' opinion.. eller tredje (3) bliver det vel så..

Det er en lidt weird og svær sag, hvor du er oppe imod to anerkendte instanser, der siger det samme. (dog er den ene ikke speciel uvildig, forhandleren).

Ud fra beskrivelsen, så forstår jeg det slet ikke.. Enten virker 3D eller så virker det ikke. Og der burde ikke være tvivl. Ergo hvis du/I har set TVét i funktion ved siden af et andet tilsvarende, så bør i alle tre være enige om resultatet. 


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 16:47
Nu må jeg ærligt erkende, at jeg dels ikke kender TV´et, og heller ved om det er et VA eller et IPS panel.

Man da jeg læste dit indlæg funderede jeg om hvorvidt I bruger de rigtige briller (passive -  aktive briller) Er dit TV et IPS panel bruger man typisk passive briller, og til VA paneler typisk aktive briller.

Under alle omstændigheder ønsker jeg dig pøj - pøj med sagenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2016 kl. 23:52
Det er passive briller.

mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 00:07
Som jeg har skrevet blev mit tv sat op imod et tv magen til mit altså et Panasonic TX-43CX750E nede i butikken hvor der var tydelig forskel i gengivelsen af 3D.

Butikkens tv viste det som det skulle se ud, hvor mit tv ikke kunne.

Problemet er de to i butikken som simpelhen ikke kunne se forskellen på de to tv'er.

Jeg forstår ikke hvordan de kan stå og sige at mit tv ikke fejler noget nå jeg kan se en tydelig forskel på de to tv'er.

De stå og lyver mig lige op i hoved og siger der er mine øjne der er noget galt med.

Chefen siger også at han er expert inden for tv da han har arbejdet med det i mange år.

Man behøver ikke være expert for at se at mit tv ikke kan vise 3D korekt.

Tv'er er jo også kommet tilbage fra reparation uden der er lavet noget ved det, så må fejlen da være der endnu.

Men nej, tv'er har nok udført en fejlretning på sig selv under transporten.



Redigeret af kimila - 13-Maj-2016 kl. 00:07
mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 00:10
En "second opinion.. eller tredje" hvem kunne det så være.

Den bliver  sendt til forbruger styrelsen.

mvh

kimila
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 00:37
Nu bor du jo desværre i Herlev, ellers skulle jeg gerne have kigget forbi, og set på dit billede. Må en i nærheden, som ved lidt om TV - evt. har brancheerfaring - vil kigge forbi dig.

M.v.h.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 02:51
Du skal være velkommen Smile


mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 03:44
Buddinge radio og tv har givet denne forklaring på trustpilot.


Besvarelse fra Buddinge Radio & Tv

Tv'et er blevet software opdateret, 4 tekniker har godkendt Tv'et, vi har testet det efterfølgende her i butikken og kan ikke se at Tv'et har fejl, så derfor kan vi ikke sende det til garanti reparation igen, men som vi også tilbød dig, at du selv var velkommen til selv at oprette en sag hos http://www.servicebroker.dk/

De vil simpelhen ikke erkende at tv'et ikke virker på 3D siden.

Normalt tv er der ingen problemer.



Redigeret af kimila - 14-Maj-2016 kl. 03:45
mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 16:48
Jeg har talt med en fra panasonic service center som foreslog at jeg skulle tage kontakt til et andet Panasonic center her på sjælland og fremlægge problemet.

Det har jeg så gjord og vi aftalte at jeg kan kommer forbi med tv'et Torsdag 19-05-2016 kl.10:30.

Jeg ankom så med tv'et som så blev sat op i butikken.

Nu var denne person som jeg aftalte det med (Jimmy) ikke til stede da jeg kom men vil kommer senere på dagen.

En anden fra butikken undersøgte så tv'et.

Han kunne godt se at det ikke viste 3D billedet som det skulle.

Han ville så lige prøve med en af deres egne bluray afspiller men resultatet er det samme.

Han prøvede så at nulstille tv'et og bagefter se eller ændre på de forskellige indstillinger men
det hjalp ikke.

Hvis man sad lige foran skærmen er 3D billedet dobbelt, både med briller og uden briller, stadig ingen 3D virkning.

Det er ligesom den højre halvdel ikke kan finde ud af at give den 3D virkning.

Han kom til det resultat at der er fejl på 3D siden.

Han satte sig ind og skrev denne fejl seddel.

Jeg citerer.

"Hermed har vi modtaget Kim Michael Larsens tv til undersøgelse og reparation, Model: Tx-43cx750E med SN: NG-5610082, med fejl på 3d effekt siden, vi får undersøgt tv'et og sendt det til reparation hos Panasonic.

Emil Andersen fra Sommer-as (Panasonic Center Rødovre) har også set fejlen og konstateret tv'er er defekt".

Jeg takkede for deres venlighed og kørte hjem.

Havde været hjemme i 2 til 3 timer så ringede min mobil.

Det var dem fra butikken i rødovre.

Nu har deres chef Jimmy set på tv'et og har konstaterer at dette tv ikke fejler noget.

Han siger noget i denne stil.

"Det kan godt være at noget ser dobbelt ud i højre side men det må være optagelsen i filmen og den teknologi der bliver brugt i passiv 3D."

Det kan da godt været det er 2 forskellige teknologier der bliver brugt men 3D effekten skal da være den samme.

Der blev også sagt at ham som undersøgt tv'et ikke har med tv'er at gøre i butikken.

Man skal stadig ikke være ekspert eller have en doktor grad for at kunne se om 3D virker.

Det underlige ved det hele er at ham som skrev fejlrapporten nu har vendt 180 grader og siger nu at tv'et er ok, det må det være når min chef siger det.

Ham der så har vendt 180 grader tager tv'et med da han ikke bor så langt fra mig.

Han ankommer så med mit tv og vi taler lidt om dette der er sket.

De kan ikke sende det til reparation det skal går igennem der hvor jeg har købt det, siger han.

Men hvorfor man lige pludselig ændre sin mening hvorstår jeg ikke det fjerneste af.

Nu er man tilbage hvor det startede.


Redigeret af kimila - 20-Maj-2016 kl. 16:49
mvh

kimila
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 16:53
Få nogen til at kigge på billedet. Der må være en eller flere privatpersoner du kan få til at kigge på det, og konstatere om det er dit syn den er gal med, eller du har ret.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 16:55
Har haft nogle til at se på det og de siger også at 3D effekten ikke er der.


mvh

kimila
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu