recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 20 / ATV4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 20 / ATV4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 20 / ATV4
    Sendt: 15-Maj-2016 kl. 23:47
Hej.

Jeg er lige på nippet til at anskaffe mig et sæt Beolab 20, som det eneste (nye) B&O grej.
Mit drømmescenarie ville være at få dem sat til min Apple tv4, så jeg kan nøjes med Apple tv fjernbetjeningen til at tænde og slukke mit LG tv (sker automatisk via HDMI-CEC) og til at styre volumen på Beolab 20 højtalerne.
Som jeg forstår det, så skal jeg også have fat i en Beolab transmitter 1, til at sende lyden trådløst til højtalerne.
På transmitteren ser det ud som om at der er en optisk lydindgang, så det må jo være at fortrække.
Men hvordan i alverden får man det så forbundet?
Jeg har en optisk lydudgang på LG tvet, men jeg mener at det kun er et liniesignal, som ikke ændrer sig sammen med volumen på tvet, så det kan jeg jo nok ikke bruge.
Og Apple har jo valgt ikke at forsyne atv4 med optisk lydudgang.

Nogen der ved om der findes noget smart til det jeg eftersøger?

PS. mener at man kan programmere Apple remoten til at styre volumen på eksterne apparater, receivere osv.


Redigeret af stefanb - 15-Maj-2016 kl. 23:49
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 00:09
Beoplay hub kan forbindes til Optisk fra dit tv, den kan herefter lære ir kommandoer fra andre fjernbetjeninger.

Den er dog desværre ikke trådløs, men jeg ved ikke om man evt kan sætte den før transmitter 1
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 00:38
Beoplay hub ser interessant ud.
Hvis den skulle sættes ind før Transmitter 1, kan det vel gøres via powerlink?

EDIT:
hvis man ser på side 22 i denne, så ser det ud til at man kan tilslutte et ir øje til transmitteren og styre volumen via denne.
Men i beskrivelsen omkring 3rd party lydinput, står der at volumen skal styres eksternt.
Kunne være rart at få kastet lidt lys over funktionaliteten sådan helt præcist.


Redigeret af stefanb - 16-Maj-2016 kl. 01:04
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 13:06

Hej Stefan,

Jeg har et sæt Beoalb 20, har dog valgt at tilslutte via en Marantz forstærker med Pre-out.
 
Så er der også mulighed for netradio samt spotify connect uden at skulle tænde tv'et.
 
Ligeledes udnytter du i væsentlig grad bedre højttalerne.
 
Hvis du skal bruge Tranmitter 1 uden det IR øje der er ekstra tilbehør, skal der være justerbar optisk udgang på eks. tv'et.
 
Hvis du køber IR øjet er der ingen problemer, så er det bare at tilslutte.
 
Hver opmærksom på at Nye LG tv ikke bruger IR.
Get HIFI or die trying c",
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 17:34
Okay, tak. Smile
Så bliver løsningen nok ir øjet. Så er det jo også et meget simpelt setup, uden alt for mange kasser.
Prøvede forresten at programmere atv remoten og det er der ingen problemer i. Så gælder det bare om at finde en tv remote, som er kompatibel med transmitteren og som ikke forstyrrer mit tv's volume og bruge den til at programmere atv remoten med.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 21:23
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu