recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Koster streaming af DR's kanaler noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKoster streaming af DR's kanaler noget?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det var dog utroligt. jeg nævnte ikke ordet skat, alligevel så bliver det flettede ind. Men det er sjovt, at flere og flere virksomheder rykker produktionen tilbage til danmark, da det på lang sigt ikke kunne betale sig, pga af levering til kunderne
Du citerer dig selv med ordet 
skatten og siger du ikke nævnte ordet skat? Ved du ikke hvad du selv skriver?
At nogle få firmaer rykker produktionen tilbage til Danmark, betyder ikke at flere og flere virksomheder rykker tilbage, det er jo ikke engang halvdelen, og langt fra alle.


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er mange årsager til at Skat ikke får nok penge.

Det er dog IKKE fordi firmaerne flytter til udlandet. Danmark har et erhvervsklima i absolut VERDENSKLASSE. Firmaer ELSKER at gøre forretning i Danmark. Skattelettelser alene fører aldrig til øget beskæftigelse; de gør bare de rige rigere.
Synes det virker logisk nok at hvis man skal betale mindre i skat som firma, så kommer der flere firmaer til landet, og det skaber flere arbejdspladser, og de arbejdere betaler altså skat af deres løn.
Vi er i forvejen det land i verden som betaler mest i skat - og kan knapt nok få det til at hænge sammen alligevel.

Hvis de rige ikke kan blive rigere, så flytter de altså bare til udlandet, og det mister vi mere på end vi tjener, vi har i forvejen en hvis procentdel af vores løn, vi skal betale skat af.
Det betyder at selvom der er en der tjener flere penge, så betaler han altså stadig mere i skat end en anden, SELVOM trækprocenten ikke blev hævet. 

Det er fuldstændig misforstået at trækprocenten skal hæves når en tjener mere end en anden, de har tydeligvis ikke forstået procentregning.

Men jeg vil stoppe her, så det ikke går mere i selvsving, end det er i forvejen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

hvis skatten bliver sat ned, er der ingen der vil bruge flere penge. de spare dem op. det sammen skete me de der pensions penge, lars løkke frigav, i sin tid. folk puttet dem på deres konti til en regnvejrs dag. som den holder ikke med licensen heller
Det er din mening, men det hænger bare ikke sådan sammen.

Det er set gang på gang at firmaer rykker til udlandet, fordi skatten er alt for høj herhjemme, så mister vi arbejdspladser, så er flere på bistand, og skat får mindre penge.
Det var dog utroligt. jeg nævnte ikke ordet skat, alligevel så bliver det flettede ind. Men det er sjovt, at flere og flere virksomheder rykker produktionen tilbage til danmark, da det på lang sigt ikke kunne betale sig, pga af levering til kunderne
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 07:46
Og de fattige rigere....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 03:28
Der er mange årsager til at Skat ikke får nok penge.

Det er dog IKKE fordi firmaerne flytter til udlandet. Danmark har et erhvervsklima i absolut VERDENSKLASSE. Firmaer ELSKER at gøre forretning i Danmark. Skattelettelser alene fører aldrig til øget beskæftigelse; de gør bare de rige rigere.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

hvis skatten bliver sat ned, er der ingen der vil bruge flere penge. de spare dem op. det sammen skete me de der pensions penge, lars løkke frigav, i sin tid. folk puttet dem på deres konti til en regnvejrs dag. som den holder ikke med licensen heller
Det er din mening, men det hænger bare ikke sådan sammen.

Det er set gang på gang at firmaer rykker til udlandet, fordi skatten er alt for høj herhjemme, så mister vi arbejdspladser, så er flere på bistand, og skat får mindre penge.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hos mig synes jeg DR2 se bedre ud på Apple tv 4, end direkte på tv med Fibia forening.


Så må fibia være udueligt ringe.
Antenne (DVB-T) er okay, men ikke alt for godt, stream via ATV3 er yderligt ringere.
Det er mine oplevelser.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Blixen, det er fordi stream udgaven af DR2 bliver opskaleret, som jeg skrev tidligere i tråden :-)


Det bliver flow tv-udgaven også når den når hans fjernsyn. Forklaringen er nok nærmere, at Fibia er i så rådden kvalitet, at selv DRs egen internet-streaming har højere båndbredde.


No shit Sherlock. Men alt efter hvor billigt et TV man nu har, så er det muligt, at DR skallerer bedre end Tv'et.
Men ja, det kan også være fordi ens udbyder leverer for ringe bitrate. Måske en kombination af billigt TV og for komprimeret signal.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Blixen, det er fordi stream udgaven af DR2 bliver opskaleret, som jeg skrev tidligere i tråden :-)


Det bliver flow tv-udgaven også når den når hans fjernsyn. Forklaringen er nok nærmere, at Fibia er i så rådden kvalitet, at selv DRs egen internet-streaming har højere båndbredde.

Det er muligt. Det er en Genexis DRG737v2, der laver DVB-C signalet.

Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Licensen på det halve! Javist - det ville betyde at alt der sendes er indkøbt fra udlandet, serier, faktaudsendelser osv.

Det gode ved det er at vi slipper for at se på Mads Steffensen, der burde holde sig til radio og Monopolet
Det kan du da ikke sige ud fra det, det ville svare til at sige at man ikke kan få velfærd af at sætte skatten lidt ned.

Hvis man nu satte licensen ned, så kunne det være der var flere der ville betale.
Det samme med skat, hvis de nu satte skatten lidt ned, så var der nok flere der brugte penge, og der kom rent faktisk MERE skat ind.
hvis skatten bliver sat ned, er der ingen der vil bruge flere penge. de spare dem op. det sammen skete me de der pensions penge, lars løkke frigav, i sin tid. folk puttet dem på deres konti til en regnvejrs dag. som den holder ikke med licensen heller
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Licensen på det halve! Javist - det ville betyde at alt der sendes er indkøbt fra udlandet, serier, faktaudsendelser osv.

Det gode ved det er at vi slipper for at se på Mads Steffensen, der burde holde sig til radio og Monopolet
Det kan du da ikke sige ud fra det, det ville svare til at sige at man ikke kan få velfærd af at sætte skatten lidt ned.

Hvis man nu satte licensen ned, så kunne det være der var flere der ville betale.
Det samme med skat, hvis de nu satte skatten lidt ned, så var der nok flere der brugte penge, og der kom rent faktisk MERE skat ind.

Du drager politik ind i det. Jeg siger bare at det halve af licensen går altså til drama produktion og X-factor.

Selvfølgelig vil det hjælpe hvis de sidste 50.000 betalte licens, men næppe betyde en halvering af licensen.

Hvis de multinationale betalte deres skat, kunne skatten sættes ned. Ellers går det ud over velfærden.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad de skal sende for den halve licens.
Hvis det bliver public service, gode egenproduktioner osv så kan det være jeg kigger med.

Men et eller andet sted har du ret  licensen skal ikke bare halveres. 
 Den skal blot være valgfri - så kan markedet dikterer hvad det skal koste.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Blixen, det er fordi stream udgaven af DR2 bliver opskaleret, som jeg skrev tidligere i tråden :-)


Det bliver flow tv-udgaven også når den når hans fjernsyn. Forklaringen er nok nærmere, at Fibia er i så rådden kvalitet, at selv DRs egen internet-streaming har højere båndbredde.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Licensen på det halve! Javist - det ville betyde at alt der sendes er indkøbt fra udlandet, serier, faktaudsendelser osv.

Det gode ved det er at vi slipper for at se på Mads Steffensen, der burde holde sig til radio og Monopolet
Det kan du da ikke sige ud fra det, det ville svare til at sige at man ikke kan få velfærd af at sætte skatten lidt ned.

Hvis man nu satte licensen ned, så kunne det være der var flere der ville betale.
Det samme med skat, hvis de nu satte skatten lidt ned, så var der nok flere der brugte penge, og der kom rent faktisk MERE skat ind.

Du drager politik ind i det. Jeg siger bare at det halve af licensen går altså til drama produktion og X-factor.

Selvfølgelig vil det hjælpe hvis de sidste 50.000 betalte licens, men næppe betyde en halvering af licensen.

Hvis de multinationale betalte deres skat, kunne skatten sættes ned. Ellers går det ud over velfærden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu