recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge en "bærbar" m. touchskærm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge en "bærbar" m. touchskærm.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal bruge en "bærbar" m. touchskærm.
    Sendt: 22-Maj-2016 kl. 15:28
Jeg står og skal have en ny bærbar PC/tablet til semesterstart til september.
Jeg læser til socialrådgiver, og skal bruge den til opgaveskrivning og til at tage notater i undervisningen.

Jeg har indtil nu benyttet en Macbook Air 13,3", men jeg mangler en mulighed for at kunne frihåndstegne diagrammer/illustrationer ifm. notaterne.

Så jeg skal bruge en bærbar/tablet med en rimeligt nøjagtig pen.

Jeg har overvejet en Ipad Pro 12,9" 256 GB WiFi + Apple Pencil + Logitech skærmetui med baggrundsbelyst tastatur, da det umiddelbart kunne være løsningen.

Hvis det er en bærbar, så skal den være let (under 1,6 kg), have touchskærm (for at kunne tegne direkte på skærmen, går jeg ud fra), den skal have min. 256 GB SSD-drev, den skal helst være blæserløs. Den skal kunne køre Microsoft Office-pakken (da vi får den stillet gratis til rådighed på studiet). En HDMI-udgang ville være fedt, men ikke et absolut must. Min. 12"-skærm.
Den behøver ikke at være bygget som en kampvogn, da jeg passer på mine ting.

I bund og grund ville jeg helst have en Macbook med Apple Pencil, men den løsning eksisterer ikke.

Mit budget siger ca. 12-15.000 kr.

Hvad er der af muligheder?

På forhånd tak.


Redigeret af Thomas Jensen - 22-Maj-2016 kl. 16:39
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 16:09
Du kan købe en tegneplade med pen til Macbook

http://www.humac.dk/produkter/tegneplader

Men prøv at google, der findes billigere alternativer og tests
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 16:16
Mjoh, men det ville være nemmere at kunne tegne direkte i Word-dokumentet via skærmen.
Men jeg takker dog for inputtet, da jeg har haft noget lignende i tankerne, men det bliver nok for bøvlet.

Derfor bliver det nok en dyrere men til gengæld integreret løsning.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 16:55
Bare fordi du så var fri for at skifte computer. Jeg kan læse mig frem til at tegneplader virker meget fornuftigt i brug, du har ergonomien iorden, da pladen ligger ved siden af tastaturet, og du ikke rækker ind over på skærmen, som iøvrigt blir fedtet.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 17:25
Hvis du er villig til at gå ned på udstyr, så måske en Windows 2-i-1 Tablet/PC fra f.eks. ASUS?
De fås helt ned under 3000 kr med 10"-11" touch skærm, og så kan man bruge en stylus til at tegne med. Jeg ved dog ikke hvad præcisionen er; jeg har selv en ASUS T100HA-FU029T men ingen stylus, så jeg kan kun tegne med pølsefingre på skærmen.

Der er dog også ASUS 2-i-1 med 13" skærm og 256GB SSD, men er det nu også optimalt til at tage notater med?

Bærbar 2-i-1 hos Power:
https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/barbare-computere/barbar-pc-2-i-1/pl-1487/



Redigeret af DrageMester - 22-Maj-2016 kl. 17:26
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bare fordi du så var fri for at skifte computer. Jeg kan læse mig frem til at tegneplader virker meget fornuftigt i brug, du har ergonomien iorden, da pladen ligger ved siden af tastaturet, og du ikke rækker ind over på skærmen, som iøvrigt blir fedtet.


Min nuværende Macbook Air er ved at være 2,5 år gammel, så den skal snart udskiftes alligevel dvs. den nedgraderes alm. hjemmebærbar.
Fedteriet kommer jeg nok over.

Men umiddelbart tiltaler iPad Pro-løsningen mig mest, idet den så passer lige ind i resten af maskinparken herhjemme.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Hvis du er villig til at gå ned på udstyr, så måske en Windows 2-i-1 Tablet/PC fra f.eks. ASUS?
De fås helt ned under 3000 kr med 10"-11" touch skærm, og så kan man bruge en stylus til at tegne med. Jeg ved dog ikke hvad præcisionen er; jeg har selv en ASUS T100HA-FU029T men ingen stylus, så jeg kan kun tegne med pølsefingre på skærmen.

Der er dog også ASUS 2-i-1 med 13" skærm og 256GB SSD, men er det nu også optimalt til at tage notater med?


Hmm, det ser faktisk ud til at det bedste er en tablet med en aktiv pen, og jeg vil ikke have en billig PC, der hoster og hakker sig gennem Windows 10.
Det har jeg prøvet alt for mange gange tidligere.

Men tak for forslaget.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 19:26
Man kan måske også sige, at jeg oprettede emnet, fordi jeg var lidt i tvivl om iPad-idéen, men det er jeg faktisk ikke mere.
Så det bliver nok løsningen til ca. 13.000 kr.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 21:23
Husk Office til iPad ikke er med alle funktioner.

Jeg vil mene en Microsoft Surface Pro er et bedre bud, grundet fuld funktionelt Windows, og derved fuld funktionel Office pakke.
Hvis du scroller ned på denne side kan du se pakke med keyboard, og Surface, til pris af 12.198, altså ikke dyrere end iPad Pro løsningen.
Jeg vil samtidig påstå at en Surface Pro er hurtigere end en iPad Pro.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MSSP4I58256/surface-pro-4-signature-edition-256-gb-ssd-intel-i5


Du kan dog til næsten samme pris få en væsentlige hurtigere 2-i-1 bærbar, i form af en Lenovo Yoga.
Både ift. iPad og Surface er den et step op - bedre skærm, bedre CPU, mere plads, og mere ram.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80MK00NWMX/lenovo-yoga-900-13-3-2-i-1-signature-pc

iPad vil være at fortrække på grund af allerede eksisterende Apple maskiner i dit hus - de har altså et lækkert sammenspil.
Det får du desværre ikke med en Surface Pro, ej heller en Yoga.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2016 kl. 21:56
Jeg har også kigget på Surface Pro 4, men jeg har læst, at den ofte crasher og at der åbenbart er indbygget blæser.
Men om det er børnesygdomme, eller for meget lort på brugernes Surfaces, skal jeg ikke kunne sige.

Microsoft giver jo 10% studierabat, så en 4'er med i5, 256 GB SSD og 8 GB RAM er til at betale.

Nu er der jo heldigvis tre måneder til, så jeg må se, om de rapporterede problemer fortsætter eller dør ud.
Jeg er bare ikke så vild med Windows, efter at have levet med OSX's og iOS's høje stabilitet i 4-6 år.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har også kigget på Surface Pro 4, men jeg har læst, at den ofte crasher og at der åbenbart er indbygget blæser.
Men om det er børnesygdomme, eller for meget lort på brugernes Surfaces, skal jeg ikke kunne sige.

Microsoft giver jo 10% studierabat, så en 4'er med i5, 256 GB SSD og 8 GB RAM er til at betale.

Nu er der jo heldigvis tre måneder til, så jeg må se, om de rapporterede problemer fortsætter eller dør ud.
Jeg er bare ikke så vild med Windows, efter at have levet med OSX's og iOS's høje stabilitet i 4-6 år.
Jeg har bare ikke hørt noget negativt om surface pro 4. og skulle i følge test, være bedre at skrive og tegne på end den nye ipad
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 19:36
Der er altid børnesygdomme med de nye surface pro.. men MS er hurtig til at fikse dem. De reviews som siger den crasher har ikke sikret den kører med nyeste software, hvilket de nyere modeller vil gøre.

Om der er blæser i eller ej bør ikke være det springende punkt. Det burde istedet være: om den larmer!

Aktive kølere er langt mere effektive og sikrer du har fuld performance. De Surface pro 4 som kører core i7-processer er mere tilbøjelig til at bruge blæseren, men det er stadig ikke noget at være bekymret for - du skal vel ikke sidde og game/benchmarke på din pc mens du studerer? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu