recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med fiber hos anden udbyder??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med fiber hos anden udbyder??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med fiber hos anden udbyder??
    Sendt: 24-Maj-2016 kl. 22:37
Nu er tv og internet blevet skilt ad, så man ikke nødvendigvis skal købe tv, når man køber net...
Gælder det så ikke den anden vej..
Jeg får lagt Hiper fiber ind (TDC net) og vil gerne have tv fra en eller anden udbyder, men jeg kan bare ikke finde et sted hvor jeg kan nøjes med at købe kanaler der kan leveres via Hiper fiber... det burde bare kunne lade sig gøre???
(og jo jeg vil helst have mine kanaler via fiber/web i en løsning hvor jeg ikke skal sidde med en computer for at skifte kanaler)
 
Håber at der er en der har en løsning, for det burde kunne lade sig gøre
 
TS
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 10:30
Ved godt det ikke er det ,du spørger efter..men har du overvejet Boxer ?
Ellers findes det produkt vist ikke,tætteste er Telia TV,men betjening sker via en app,og airplay eller chromecast.
Telia TV
Til top
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 19:45
Problemet med telia er at der skal du også købe internet, og det er det jeg ikke vil, jeg vil kun købe kanaler, Boxer har ikke udvalg nok og prisen bliver for høj hvis man så tager dem og vælger de kanaler man vil have... jeg har PT. og har haft det i mange år, Canaldigital - det er i og for sig en god løsning, men ville undersøge om det ikke var muligt at få parbolen væk og køre det hele over et kabel fra forskellige udbydere!
 
Det burde være muligt, men det er det sikkert ikke
 
TS
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 22:30
Du behøver ikke at købe internet,der er to forskellige tv produkter.
Ellers må du skifte til YouSee og både få tv og internet fra dem,de leverer også via fiber på TDC fibernet.

Redigeret af katbird - 25-Maj-2016 kl. 22:46
Til top
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Du behøver ikke at købe internet,der er to forskellige tv produkter.
Når du har fiber fra Hiper er der stor sandsynlighed for at du kan få YouSee TV via fiber fra YouSee/TDC uden at skulle købe internet fra dem.
 
Jeg har lige kontaktet Telia på FB, man kan ikke købe deres tv uden at have internet, så nu undersøger jeg TDC/Yousee
TS
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 22:49
Mærkeligt for på deres hjemmeside står der ret tydeligt at de har 2 forskellige tv løsninger...et med internet og et uden.
Telia link
Til top
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 05:09
[QUOTE=katbird]Mærkeligt for på deres hjemmeside står der ret tydeligt at de har 2 forskellige tv løsninger...et med internet og et uden.
Telia link[/QUO
det kan jeg godt se... nu har jeg undersøgt det lidt mere... Enten bredbånd hos dem, så får man en tv boks eller uden, så skal du selv købe apple tv eller chromecast, det kræver så at du laver opkobling via tlf eller tablet/pc og det vil jeg ikke.. det skal foregå direkte på skærmen!
Muligvis TDC er en løsning (det er de jo sjælden, eller i hvert tilfælde den sidste)
TS
 
Til top
Sambese Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2016
Sted: Holte
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sambese Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 13:03
Blev du nogensiden klogere på dette emne?

Jeg står selv med et nybygget hus, hvor jeg gerne vil have fiber fra f.eks. Gigabit.dk som ser rigtig fornuftigt ud.

Hvis det kan lade sig gøre, overvejer jeg så at få en ip baseret tv-løsning fra f.eks. Yousee eller lign.

Mvh
Kasper


Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 23:51
Jeg er også interesseret i lidt info.

Jeg er også i nybyg, hvor der er lagt TDCs Fiber ind.

Kan man virkelig splitte Fiberen op, så man kan have en udbyder til tv og en anden til internet?

Jeg ved der sker noget 1. marts 2017, erhvervsstyrelsen har pålagt tdc at "åbne" op mulighederne for andre udbydere - kender I mere til det og hvordan man som forbruger kan bruge det...

TAK
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 09:06
Vi har fiber fra energimidt, og tv kanaler fra yousee (coax). Det er intet problem her ihvertfald

Redigeret af Stoffer1987 - 09-November-2016 kl. 09:06
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Vi har fiber fra energimidt, og tv kanaler fra yousee (coax). Det er intet problem her ihvertfald


Begge dele igennem Fiber? Eller er der lagt Coax ind ved siden af til Yousee?

Synes bare ikke man kan vælge internet fra på yousee.dk/fiber

Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 10:22
Der er lagt coax ind ved siden af fiber

Fiber igennem energimidt

Yousee igennem Coax
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu