recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lyd fra tv til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lyd fra tv til forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dreamtime Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamtime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lyd fra tv til forstærker
    Sendt: 27-Maj-2016 kl. 12:10
Jeg har et problem jeg kan ikke få lyden fra mit tv til at komme ud af min forstærker/højtaler
mit tv er et samsung UE46ES6805 og forstærkeren er en pioneer VSX-922 men kun 2 højtaler til.
Er der nogle som gider hjælpe mig igemmen opsætning, jeg har sat forstærkeren til tv via hdmi arc i tvet
har prøvet at finde det arc hdmi opsætning på tvet men kan kun finde anynet hdmi  er ikke sikker på det er det.
På forstærkeren har jeg valgt arc.
lyden i tvet stopper godt og kan høre at den slå om på forstærkeren og når man skruer op og ned på forstærker eller tvet kommer den godt nok frem på tvet at lyden skrues op og ned (der står pioneer) men der kommer ingen lyd gemme forstærkeren.
Kan det være mine højtaler som ikke er sat rigtig har prøvet  at have dem til både i a og b.
det har virket ganske fint førhen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 13:43

Er Reciveren stillet til at hente TV lyd på HDMI.? Er kablet tilsluttet i HDMI Out (ARC).?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 15:30
Hvad er gået i stykker siden du fik svaret på samme spørgsmål i 2012?
http://forum.recordere.dk/vsx922_topic116255.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dreamtime Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamtime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 17:16
jeg har sat en rød kasse om de stik/ind/udgange som er brugt er lidt i tvivl om højtalerne.
Forstærkeren har været piller fra et par år, fordi der er kommer 2 børn til og der er flyttet.
Som sagt har jeg sat arc til 'on' på forstærkeren
 
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 17:31

Gør som det der skrives i den gamle tråd, der er jo ikke noget der er ændret, er der.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dreamtime Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamtime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 18:56
ved det ikke ....noget må der jo være ændret siden det ikke virker
jeg har jo startet med at prøve hvad jeg gjorde sidst ellers havde jeg jo ikke spurt igen Shocked
 
kan heller ikke få musik fra pc til højtalerne via Phono stik eller hvad de nu hedder


Redigeret af dreamtime - 27-Maj-2016 kl. 19:00
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 07:53
Du kunne måske prøve med hovedtelefoner fra receiverens front for at udelukke TV'et.
PS. Har ikke læst den gamle tråd så beklager hvis det allerede er foreslået

Redigeret af MDusen - 28-Maj-2016 kl. 07:53
Til top
dreamtime Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamtime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 09:43

tak for tippet men det virkede heller ikke

jeg får heller ikke støj på radioen
 
man skulle tro at det måske er nogle settings  i forstærkerren som er forkerte .... tog den også fra fordi ungerne pilte ved den
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 10:08
Så tror da fanden det ikke virker. Fjern ungerne og lav en factory reset af recieveren
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2016 kl. 11:39

Hvis der kun bruges to højttalere, skal der ikke tilsluttes noget i den markering med rød kasse, der er omkring front height højttalere.

Redigeret af JeTex - 28-Maj-2016 kl. 11:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu