recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klage/indberette Yousee ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klage/indberette Yousee ???

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klage/indberette Yousee ???
    Sendt: 29-Maj-2016 kl. 10:35
Hejsa.
 
Jeg skal bruge noget info.
Jeg har fået nok af Yousee . og andre tv signal leverandøer , jeg vil indberette/klage over deres pakker.
Jeg vil ikke finde mig i at en grundpakke indeholder flere betalingskanaler .
I mine øjne er der kun gratis kanaler i sådan en og man tager et håndteringsgebyr for det.
Nu har de igen hævet prisen , og nu skal man fandeme også have en boks.
Så nu koster den en pris af 270 kr .
Så jeg har tjekket , det er ikke Ombudsmanden eller Forbrugerombudsmanden , man klager til , men hvem så ????????????
 
 
m.v.h.
 
Stein
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 11:17
Umiddelbart vil jeg tro at du skal anlægge en civil retssag. For det første, vil det være ekstremt dyrt og for det andet, er der en meget stor risiko for at du vil tabe. Du skal nok heller ikke forvente at få fri process, da der ikke er en stor samfundsinteresse.

Det handler om udbud og efterspørgelse. Hvis du bor i hus, kan du selv vælge hvor du vil købe dit tv, bor du i lejlighed, må du forsøge at få bestyrelsen til at finde en anden leverandør.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 11:28
Jeg bor i lejet bolig.
Og jeg tvivler på at jeg kan vælge anden udbyder , og nu er det jo sådan at de 2 andre aktører på markedet , også har denne urimelig , i mine øjne , måde at køre en grundpakke på.
Jeg kan ikke forstå at man ikke fra Regeringens side har pålagt udbyderne at lave en pakke kun med gratis kanaler.
Vi er nok flere , i det her land , som kun vil have gratis kanaler og ikke pålægges en masse shit som ikke er interessant og som koster en formue.
 
 
Stein
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:03
Du kan da altid sætte en stueantenne op og hente gratis kanaler, du behøver vel ikke (medmindre det er aftalt i din forening eller i har sløjfe anlæg) at have TV via kabel.

Generelt har jeg det lidt svært ved at man på den ene side har valgt at privatisere feks tdc/yousee og derved kobber og kabelTV nettet og på den anden side så kan/skulle kunne sætte krav til hvad de gør og må gøre med deres kabler og det der er på dem.

Redigeret af fiskerendk - 29-Maj-2016 kl. 12:13
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg bor i lejet bolig.
Og jeg tvivler på at jeg kan vælge anden udbyder , og nu er det jo sådan at de 2 andre aktører på markedet , også har denne urimelig , i mine øjne , måde at køre en grundpakke på.
Jeg kan ikke forstå at man ikke fra Regeringens side har pålagt udbyderne at lave en pakke kun med gratis kanaler.
Vi er nok flere , i det her land , som kun vil have gratis kanaler og ikke pålægges en masse shit som ikke er interessant og som koster en formue.
 
 
Stein

Hvorfor i alverden skulle politikerne bekymre sig om det?

Alle har jo mulighed for at modtage de gratis kanaler via en antenne eller online, hvorfor skal Yousee så tvinges til at levere noget til dig der allerede findes?
Du har helt ret, der er mange mennesker i dette land der gerne vil have de gratis kanaler. De mennesker vælger ikke Yousee, da de ikke kan opfylde det behov.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:13
Det har da i allerhøjeste grad samfunds interesse!

Hvis man bor til leje, skal man have samme frihed til at vælge som husejerne har. Vi betaler i forvejen en høj licens for at se DR's kanaler + TV2 regionerne. Disse stationer skal uden yderligere omkostninger viderebringes til borgerne, lejere som ejere. Udlejere bestemmer jo at der ikke må opsættes udvendige antenner og paraboler. Så skal der sørges for et fællesantenne anlæg med "gratiskanalerne".
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har da i allerhøjeste grad samfunds interesse!

Hvis man bor til leje, skal man have samme frihed til at vælge som husejerne har. Vi betaler i forvejen en høj licens for at se DR's kanaler + TV2 regionerne. Disse stationer skal uden yderligere omkostninger viderebringes til borgerne, lejere som ejere. Udlejere bestemmer jo at der ikke må opsættes udvendige antenner og paraboler. Så skal der sørges for et fællesantenne anlæg med "gratiskanalerne".

Jeg forstår din frustration men, hvor kommer Yousee ind i billedet?

Hvis du som lejer ikke har ret til at opsætte en antenne, så syntes jeg du skal klage til din udlejer. Det er jo ikke Yousee's skyld.
Hvis du som lejer bliver tvunget til at vælge en pakke fra Yousee, så skal du igen have fat i din udlejer og opsige dit lejemål, eller kræve tvangen ophørt.

Man kan da ikke kræve at Yousee, skal lave bestemte pakker blot fordi du har indgået en lejekontrakt, som du ikke er tilfreds med. 
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har da i allerhøjeste grad samfunds interesse!

Hvis man bor til leje, skal man have samme frihed til at vælge som husejerne har. Vi betaler i forvejen en høj licens for at se DR's kanaler + TV2 regionerne. Disse stationer skal uden yderligere omkostninger viderebringes til borgerne, lejere som ejere. Udlejere bestemmer jo at der ikke må opsættes udvendige antenner og paraboler. Så skal der sørges for et fællesantenne anlæg med "gratiskanalerne".


Du kan da bare sætte en stueantenne op. Hvordan kan du mene at udlejer skal tvinges til kun at levere gratiskanaler til dem der ønsker det. Netop derfor er det en udlejer og leje aftale hvor udlejer jo grundlæggende bestemmer vilkår. Du kan så heldigvis være med til at gøre noget ved det via en beboerdemokratisk beslutning om hvad man ønsker af infrastruktur om det er internet, TV eller hvad ved jeg. I kan da bare stile forslag om i må sætte en parabol eller antenne op udenfor. Idag kan de jo næsten ikke ses mere. Og hvis i er uenige i at yousee er valgt som leverandør så må i jo få det ændret på et beboermøde. Ligesom hvis i skal have ny leverandør af renovation eller hvad ved jeg.

Redigeret af fiskerendk - 29-Maj-2016 kl. 12:29
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


Jeg kan ikke forstå at man ikke fra Regeringens side har pålagt udbyderne at lave en pakke kun med gratis kanaler.
Vi er nok flere , i det her land , som kun vil have gratis kanaler og ikke pålægges en masse shit som ikke er interessant og som koster en formue.
Stein



Hej.

Jeg ved ikke om du bor i en almindelig lejebolig eller hos en privat udlejer?

Den daværende Regering/Folketing lod de forskellige afdelingsbestyrelser selv vælge og evt lave aftaler med en kabel tv-udbyder. Det var der desværre mange af dem der ikke havde ret meget forstand på. Så der blev lavet mange dårlige og kun nogle få gode aftaler.

Men aftalerne er lavet og Kabel TV-udbyderne har investeret. Hvordan mener du at man skal afregne disse investeringer?

Det er måske mere de daværende afdelingsbestyrelser du skal klage over?

Hilsen Carsten.

Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 15:36
Jeg bor selv i lejlighed hvor jeg er tvunget til medlemsskab i en antenneforening og hvis jeg valgte at bruge det var jeg også tvunget til at bruge yousee. 
Jeg vælger ikke at bruge det, men jeg skal være medlem af antenneforeningen.

Det er kort sagt for ringe, jeg er selv så sur over at jeg er tvunget til at være medlem af noget som jeg ikke ønsker.

Men der er ikke noget at gøre desværre, det er ikke ulovligt og du må bare betale.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 15:43
Hmnn, hvor nævner jeg at yousee skal ha den forpligtelse. Jeg mener det må være en menneskeret at se public service kanalerne ,som sjovt nok også er gratiskanalerne, uden at skulle betale for en TV pakke oveni.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2016 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmnn, hvor nævner jeg at yousee skal ha den forpligtelse. Jeg mener det må være en menneskeret at se public service kanalerne ,som sjovt nok også er gratiskanalerne, uden at skulle betale for en TV pakke oveni.


Du kan da også se public service kanalerne uden at skulle købe andre pakker, der er da ingen der fratager dig retten til at sætte en stueantenne op og tage FTA kanalernerne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu