recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 18:54
Ok 5e
kender ikke forskellen.
troede ikke det var fremtidssikret med 5e med hensyn til hastigheder?

hvorfor findes der så 6 og 7?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 13:47
Cat 5e, er alt rigeligt. De kan sagtens køre 1000Mbit... Der er forskellige typer, som så kan være skærmet osv, og nogen af dem tilbyder hastigheder op til 10Gbit, men tænker der går lang tid før vi når dertil som forbruger. Det store skridt var fra 100 til 1000, også i forhold til skrive hastigheder på SSD osv.

Så lad være med at blive flået, medmindre du gerne vil ;)
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 14:19
ok..tak.. fandt ud af prisforskel var lille så da jeg havde cat7 fra fiber boks til usg3 så har jeg købt cat 7 igen til usg3 til switch. Samt igen fra switch til fordeler boks.
har købt en 2 x skærmet model.
Så jege r vist forvberedt på alt nu, lige bortset fra at kabler ud i huset kun er cat 6.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

ok..tak.. fandt ud af prisforskel var lille så da jeg havde cat7 fra fiber boks til usg3 så har jeg købt cat 7 igen til usg3 til switch. Samt igen fra switch til fordeler boks.
har købt en 2 x skærmet model.
Så jege r vist forvberedt på alt nu, lige bortset fra at kabler ud i huset kun er cat 6.


du er ikke forberedt på alt.
Dine kabler er gået i stykker længe før dit netværk smider 10gbit rundt fordi du har fået behovet :)
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 11:17
Der er en ny ethernet-standard på vej, som kan trække hhv. 2,5 og 5 Gbit/s. Af kabling kræver det hhv. cat5e og cat6... Hvis man ikke har brug for 10 Gbit/s.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Der er en ny ethernet-standard på vej, som kan trække hhv. 2,5 og 5 Gbit/s. Af kabling kræver det hhv. cat5e og cat6... Hvis man ikke har brug for 10 Gbit/s.

Mit hus er fra '96 og de fleste kabler er cat5 som blev eftermonteret et par år senere. Dvs. de er små 20 år gamle og de kommer til at holde i mange år endnu. Det er pisse ærgeligt at ejeren dengang ikke brugte et par kroner ekstra pr. meter og købte cat5e - for 100mbit er ikke sjovt i dag. 

Skal jeg lave faste installationer ville jeg ALTID købe købe lidt dyrere kabel - for hvis der er en ting der er svær at spå om - så er det fremtiden. 


Redigeret af hedberg - 22-Maj-2017 kl. 17:27
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 21:20
Enig... spar aldrig de få kroner.
Det går stærkt i IT branchen har årene jo vist.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 22:42
Har lige sat en AP-AC-LR op for en veninde.
Den var 802.3 af, og ikke bare deres eget PoE. Så det ser ud til at også de små modeller får bedre understøttelse af PoE. Så gætter på at de bare skal have solgt ud af dem der allerede er ude før det kommer på f.eks deres hjemmeside.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 12:18
har sat mit AP-AC-LR op og det connectede fint for 1 uge siden.

I dag stod det så som ISOLATED.

Nogen der ved hvad det betyder?
De andre er fint connected.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 13:12
Det har måske ikke kunne nå sin default gateway af en eller anden grund. Prøv at læs denne tråd. 

https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/Unifi-APs-going-into-isolated-mode/td-p/531590
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 14:51
sjovt.. havde læst den tråd. Men forstod nok ikke helt hvad løsning var.

Men nu har jeg sat min nye 150W switch op og sat det hele til der.
Så AP LR virker så igen ???

Undrer mig dog lidt.
De 8 porte i switch er sat til POE+ default.

Mine 2 AP lite fik via deres 2 porte POE 24v og mit LR fik til at starte med bare poe+ som port er sat til default.

De virker alle 3 selvom jeg troede begge slags skulle have 24V.
LR siger dog at den kun har 100 FDX mod 1000 til de 2 lite.
Efter ændring af LR port til 24V siger den stadig 100 FDX.
Nogen betydning?

Nu står jeg i øvrigt med 4 stk. POE adaptere til ingen verdens nytte :-)


Redigeret af koden - 04-Juni-2017 kl. 16:47
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 17:40
Prøvede andet kabel.. tror jeg har samlet det første forkert.
D.v.s. håber ikke det er kablet der er trukket igennem hele huset :-)
Var nødt til at tage stik af og på igen.

Kører 1000 FDX nu med nyt kabel trukket direkte.



Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu