recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 81>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Den skal sættes i switchen.
LAN og VOIP portene er til at oprette to separate netværk. De fungerer ikke som porte i en switch.

Tak, for svar, så fik jeg det afklaret. Håbede ellers de kunne sætte i USG, da jeg så i en guide, de kunne ændres, men hvis det kun er til andet netværk, så bliver den da sat i switch Smile

Jeg vælger Ubiquiti USG, frem for Ubiquiti Edge Router. 


Redigeret af JackD84 - 06-September-2017 kl. 09:53
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 11:02
det er vist muligt at bruge både LAN og VOIP til samme netværk.
Men er ikke lykkes mig at finde ud af hvordan.. nok mest tidsspørgsmål

men noget med at skulle køre en beta firmware
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

det er vist muligt at bruge både LAN og VOIP til samme netværk.
Men er ikke lykkes mig at finde ud af hvordan.. nok mest tidsspørgsmål

men noget med at skulle køre en beta firmware

Ja, jeg mindes bare i en Youtube guide, at en siger at det havde været nemmere, hvis de kaldte dem eth1, eth 2 og eth 3. Jeg vil skrive til, Ubiquiti og høre ad :-)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

det er vist muligt at bruge både LAN og VOIP til samme netværk.
Men er ikke lykkes mig at finde ud af hvordan.. nok mest tidsspørgsmål

men noget med at skulle køre en beta firmware

Ja, jeg mindes bare i en Youtube guide, at en siger at det havde været nemmere, hvis de kaldte dem eth1, eth 2 og eth 3. Jeg vil skrive til, Ubiquiti og høre ad :-)

Grunden til du havde/ikke har ETH-0-1-2-3 osv er fordi de tilhører Unifi linjen. Det har altid "i sin tid" været meningen at du kørte en switch i lan porten til internet, og en i VOIP til dit VOIP netværk.

Der er så udbygget så du kan bridge portene så VOIP bliver til en DEL af lan 1...

nu skal vi bare passe på vi ikke snakker forbi hinanden.
på en asus router så er lan 1-2-3-4 porte som tilhører samme netværk.
i en hver anden verden er lan 1-2-3-4 som regel HVER sit netværk. LAN netværk 1-2-3-4



LAN 1 på USG er så f.eks 192.168.0.0/24 hvor VOIP~LAN2 er 192.168.1.0/24

jeg kan ikke lige på stående fod huske hvordan man knalder LAN2 rundt til at være en DEL af LAN1 netværket..

NU har jeg efterhånden fået spørgsmålet så mange gange at jeg burde tage mig sammen til at få spurgt.. :)

Men det har dog ikke været min største prioritet fordi jeg netop selv bruger en switch og foretrækker at alt load ligger på min switch og ikke lan load skal køre igennem routeren.. :)

hver sin smagssag self.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 10:49
Jeg kan se at et Ubiquiti Access AC Pro, benytter en 48v POE injector. 

Min Ubiquiti Edge Router POE, har mulighed for at give 24v strøm og 48v strøm, på 3 porte. Jeg kan vel gå ud fra, disse porte, passer sammen med access point. Er næsten helt sikker, men vil gerne lige have det bekræftet, da der er flere POE standarder og de ikke specifikt nævner en.

Jeg formoder Edge Router POE give en spænding 48v til AC Pro Access point? 


Redigeret af JackD84 - 08-September-2017 kl. 10:50
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 15:30
Kan ikke lade være med at være en smule tilfreds i dag. Her sidder man og læser om den nye sårbarhed der er fundet i WPA protokollen. Hvordan alt skal opgraderes og mange enheder formodentlig aldrig vil modtage opdateringer - en times tid senere lå der et fix fra Ubiquity til deres 5.6 serie og lidt senere i dag skulle der gerne komme en til 5.5. Hvor er det bare lækkert med en leverandør der er bevidst om deres ansvar.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Kan ikke lade være med at være en smule tilfreds i dag. Her sidder man og læser om den nye sårbarhed der er fundet i WPA protokollen. Hvordan alt skal opgraderes og mange enheder formodentlig aldrig vil modtage opdateringer - en times tid senere lå der et fix fra Ubiquity til deres 5.6 serie og lidt senere i dag skulle der gerne komme en til 5.5. Hvor er det bare lækkert med en leverandør der er bevidst om deres ansvar.

Enig - Men jeg er også lidt træt af deres konstante opdateringer hele tiden. Det tager en krig LOL
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 20:10
Hellere en for meget end en for lidt.😉
Men hvordan finder man ud af at der er en opdatering uden at åbne controller og se der ligger en?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 21:40
Fedt at de er hurtige til at opdatere. Der er nok mange routere der aldrig vil blive opgraderet.

Er selv rigtig glad for mit ene AP AC Lite, bruger appen til opsætning og opgradering. Virker rigtig godt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Hellere en for meget end en for lidt.😉
Men hvordan finder man ud af at der er en opdatering uden at åbne controller og se der ligger en?

Tja her har jeg "sjove" oplevelser med mit ene AP lite.. Den tænder nemlig lyset nogle gange. Og så svare den i øvrig ikke i controlleren men hænger fast i "commisioning" (eller hvad det nu hedder). Den virker dog fint. Og som regel skyldes det, at der er en opdatering til den, firmware opdatering til cloud key og controlleren. Så jeg er rimelig ofte inde i controlleren, kan du nok forstå LOL
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Hellere en for meget end en for lidt.😉
Men hvordan finder man ud af at der er en opdatering uden at åbne controller og se der ligger en?


Tja her har jeg "sjove" oplevelser med mit ene AP lite.. Den tænder nemlig lyset nogle gange. Og så svare den i øvrig ikke i controlleren men hænger fast i "commisioning" (eller hvad det nu hedder). Den virker dog fint. Og som regel skyldes det, at der er en opdatering til den, firmware opdatering til cloud key og controlleren. Så jeg er rimelig ofte inde i controlleren, kan du nok forstå LOL

Det lyder da ikke specielt optimalt...
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 13:49
Jeg har oplevet noget lign. en gang - løsningen var i mit tilfælde at genstarte controlleren.

Det lykkedes mig også at fucke et AP op engang. Det blev løst ved at resette det og "adopte" det igen. Her er det jo så at Ubiquiti gør det nemt fordi konfigurationen ligger i controlleren og bare køres ved over AP'et automatisk.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu