recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 81>
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af NielsH9000 NielsH9000 skrev:

Jeg har lige sat et komplet Unifi netværk op, og det var virkelig nemt og kører rigtig godt!

Jeg overvejer derfor nu at købe UniFi NVR og UniFi Video Camera G3, men hvad er jeres erfaringer med Unifi Surveillance? Er det lige så godt som Unifi netværk?


YEP.
Det er det.

Jeg kører selv med Fuld Ubiquiti setup herhjemme på både netværk og kamera siden.
Til top
NielsH9000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2017
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsH9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 22:28
Bruger du UniFi NVR?

Er det ikke et problem at data kun gemmes lokalt, for hvad nu hvis tyven også hugger UniFi NVR?

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af NielsH9000 NielsH9000 skrev:

Bruger du UniFi NVR?

Er det ikke et problem at data kun gemmes lokalt, for hvad nu hvis tyven også hugger UniFi NVR?



jeg bruger ikke selve NVR kassen fra ubiquiti, fordi jeg prøvede og rode med at lægge programmet ind på min NAS :)

hmnmn problem om det ligger lokalt ved jeg nu ikke.
Hvis du køber den NVR fra Ubiquiti, så gemmer du også kun lokalt :)
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 15:05
lige et indspark, den nyeste synology surveillance station understøtter ikke de nye unifi cams på rtsp, og da de ikke er officiel supporteret endnu, så vil jeg anbefale at vel overveje synologys surveillance for lige nu.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
NielsH9000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2017
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsH9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 21:21
Jeg har slået "Automatically upgrade firmware" til, men jeg vil nødig mit netværk genstarter når det bliver brugt mest, så er det muligt at kun upgrader firmware om natten?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af NielsH9000 NielsH9000 skrev:

Jeg har slået "Automatically upgrade firmware" til, men jeg vil nødig mit netværk genstarter når det bliver brugt mest, så er det muligt at kun upgrader firmware om natten?

Ikke mig bekendt - jeg har selv slået det fra fordi det næsten lagde mit netværk ned og jeg ikke kan indstille præcist nok hvordan det skal udføres. Så jeg gør det manuelt. 


Redigeret af hedberg - 07-April-2017 kl. 10:11
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 09:44
Jeg står med en zyxel router fra Hiper og har 1000/1000 ind. via kabel kører jeg fint 9xxMbit begge veje, men på wifi når jeg ikke meget over 150-200Mbit, plus dækning ikke er super god. På jobbet har vi 500/500 på en Asus router og her kan jeg fint hente 400mbit via wifi. Hvad er oplevelsen fra jer andre med at have kun AP og ikke bygget ind i router. Er dækning bedre, eller er det muligheden for at kunne tilslutte flere AP som gør det for jer? PT kan jeg jo tilslutte mig på 2.4 og 5Ghz, men så vil min telefon jo hoppe mellem dem engang imellem hvilket jo også er irriterende. Netflix, HBO osv, er fint nok, og kører på kabel, men når knægten engang imellem ser youtube, FB videoer osv, så kan den godt stå og buffer lidt, hvilket den jo bare ikke burde. Alt musik, tv, osv kører direkte på kabel, så er mest ipad, og telefoner som er på wifi.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 09:48
fordelen er at du kan placere et AP hvor det giver mening - det kan man ormalt ikke med en router, den skal typisk sidde hvor fiber/adsl/kabeltv er termineret.

Herudover kommer der ligeledes muligheden for mere end 1 og derved optimere dækningen.

Hos mig er der pt kun behov for et AP (ubiquiti uap-ac-pro) jeg har testet hastigheden i baghaven til ca 45MBit - det kan jeg godt leve med :)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 11:32
Nej.
og hold dig fra at brug automatisk.
det kan jo være der kommer en opdatering der foretager en ændring der ikke er hensigtsmæssigt i netop din situation :)

så slå det fra, og sørg selv for at opdater når du mener der er kommet nogle ændringer/funktioner du evt gerne vil have eller lign
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 11:33

Du laver bare 2 ssid ..
så kan du "skelne" og dermed tvinge forskellige enheder til om de skal ta 2.4 ghz eller 5 ghz..


med tvinge forstås, at man beder dem logge på et ssid som kun bliver sendt på 5 ghz..
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 16:45
Kan se der er nogle som er runde og nogen er firkantet? Hvad er forskellen på dem? Kan ikke finde de firkantet på deres side?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 19:14
den firkantede pro model er ikke længere i produktion, blev erstattet for 1-1½ år siden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu