recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <12345 81>
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 09:01
Hej,

der er ingen grund til at se på uap-ac-pro hd (eller pro for den sags skyld)

De er lavet til områder med MANGE brugere (hd er beregnet til 200-500 users..)

In-wall er mere regnet til kontor/hoteller, hvor der skal være et i hver rum, så dem ville jeg også gå uden om.

AC-lite på hver etage, alternativt 1 på første og 1 i kælder. Jeg vil tro de kan dække stuen sammen.

Jeg har selv en USG (router/firewall) og den klarer uden problemer min 300/300 - jeg er usikker på om hardwaren er stærk nok til fuld 1Gb.

Jeg har installeret controlleren på min synology NAS. men det er vigtigt at påpege at du behøver ikke have en controller stående 24/7 - det er sådan set kun hvis du vil have overvågning/Deep package inspection slået til (statistik). Ved at have controlleren kan man også aktivere cloudcontrol, så man kan styre sit netvæk via unifi.ubnt.com og så logge ind med sin konto.


Jeg ville købe:
1x USG
1x US-8-150w (switch, så du slipper for at have poe injectors ud til hver AP) - dette kan udelades hvis du godt kan "leve" med injectors
2x UAP-AC-LITE 
(1x cloudkey hvis du vil opsamle statistik osv)

Som sagt, det kan vise sig du har behov for et 3. men det tvivler jeg personligt på medmindre det er kraftig beton i etageadskillelse og evt alucraft anvendt som dampspære. Du kan altid tilføje det 3. senere. Du skal bare adobte det, så får det samme indstillinger som de andre - så det kan ikke være nemmere når det er sat op.








Redigeret af Moerkbak - 02-Februar-2017 kl. 09:06
Til top
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 09:54
Ok - hvis lite er nok kan det da sætte prisen lidt ned.

Jeg kommer ikke til at se på statistik osv - det skal bare fungerer.

Så derfor kan jeg nøjes med at have en konto ved ubiquiti og sætte nettet op via en pc en gang, og så behøver jeg ikke mere - er det rigtigt forstået?

Igen mange tak for hjælpen.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af BPR BPR skrev:

Ok - hvis lite er nok kan det da sætte prisen lidt ned.

Jeg kommer ikke til at se på statistik osv - det skal bare fungerer.

Så derfor kan jeg nøjes med at have en konto ved ubiquiti og sætte nettet op via en pc en gang, og så behøver jeg ikke mere - er det rigtigt forstået?

Igen mange tak for hjælpen.

En anden ting Pro har ift lite, er at den understøtter flere poe standarder end lite modellen.
Dette er relevant hvis man ikke har Unifi udstyr hele vejen igennem.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

der er ingen grund til at se på uap-ac-pro hd (eller pro for den sags skyld)

Der er flere forskelle på lite, long range og pro. F.eks. er Pro'en den eneste med 2 porte og der er også forskelle på hvilke PoE muligheder der er og hvor hurtige de teoretisk er. 

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

De er lavet til områder med MANGE brugere (hd er beregnet til 200-500 users..)

Teoretisk beregning som kommer helt an på trafik mængde man kan forvente på hver klient. Der er forskel på en klient der læser lidt mail og et par Chromecasts i 4K eller hvad man nu kan forvente, men man skal naturligvis købe efter hvad ens behov er og eventuelt bliver de næste par år. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af toftager toftager skrev:



Nogen der ved om man kan bruge port 2 på ac HD enheden som et alm Ethernet stik? Der hvor jeg vil sætte en enhed op er der kun et stik og jeg har en enhed der ikke har wifi som kræver et stik. Kunne så sætte en lille switch op, men det vil jeg helst undgå.


På den almindelige Pro enhed kan du bruge stikket som alm. ethernet stik. Jeg har en Synology stående som er forbundet til port 2 - så mon ikke det vil være det samme på AC HD. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 11:20
Min nuværende firewall har store problemer med at håndtere rigtigt mange små pakker i sekundet. Allerede ved 5-8000 begynder den at hoste. (Har en stratum-1 NTP server kørende skal skal kunne modtage op til 100.000 pakker i sekundet). Jeg har i en nogle måneder kigget efter en løsning og det ser ud til at Ubiquiti's Security Gateway PRO 4 skulle kunne klare 2,4 millioner pakker i sekunder.

Er der nogen der har erfaring med den model? for anmeldelserne er lidt blandede. 

https://www.ubnt.com/unifi-routing/unifi-security-gateway-pro-4/
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:01
Jeg har den almindelige USG og bortset fra "hestekræfter" og antallet af porte er de jo det samme, da de kører på edgeOS begge.

Til dit (meget) specifikke spørgsmål ville jeg prøve at forhøre mig på ubnt forummet der er meget aktivt(også af medarbejdere hos ubiquiti)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:16
Jeg udskiftede hele vores netvæk forleden til Ubiquiti. 
Valget blev foreløbig på 1 stk USG3p og et AP lite og en cloud key. (tilføjer måske en ekstra AP, når jeg har fået testet og vurderet "børne/unge afdelingen" i huset. Min holdning er klar mht til trådløs net. Det er net til mobile enheder. Ergo behøver hastigheden ikke være over-ekstrem-super-duper hurtig. 
Huset er et-plan på 296m2 i vinkel. Køkken/stuestue er åbent og cirka centralt i huset med stor åbning ind til stuen. Derfor er APén placeret i køkkenet. Den dækker fint mobile enheder i hele huset, samt bærbare osv når man bare surfe, læse mails, se lidt youtube osv. 
Alt andet kables. 

USGén ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene. Min forbindelse er 300/300mbit fiber. Jeg synes ikke det virker som om den USG kan følge med, (den er opdateret til seneste fw). Synes også latency er lidt høj. Men det er ikke noget jeg har nået at kigge meget mere på.

Det største problem jeg har med det her, det er at fatte den cloud key. Jeg har controlleren kørende på min pc. Men meningen er at det skal over på cloud key. Den del er Ubiquiti og jeg ikke enige om, hvordan man gør sådan et trick Angry


Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Min nuværende firewall har store problemer med at håndtere rigtigt mange små pakker i sekundet. Allerede ved 5-8000 begynder den at hoste. (Har en stratum-1 NTP server kørende skal skal kunne modtage op til 100.000 pakker i sekundet). Jeg har i en nogle måneder kigget efter en løsning og det ser ud til at Ubiquiti's Security Gateway PRO 4 skulle kunne klare 2,4 millioner pakker i sekunder.

Er der nogen der har erfaring med den model? for anmeldelserne er lidt blandede. 

https://www.ubnt.com/unifi-routing/unifi-security-gateway-pro-4/

Jeg har været igennem deres udstyr. i forbindelse med at jeg arbejder som konsulent hvor jeg opsætter disse ting, og jeg er p.-t i gang med en anden fyr med at oversætte controller software til dansk sammen med ubiquiti.


Pro gateway kan snildt håndtere dit behov;)
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg udskiftede hele vores netvæk forleden til Ubiquiti. 
Valget blev foreløbig på 1 stk USG3p og et AP lite og en cloud key. (tilføjer måske en ekstra AP, når jeg har fået testet og vurderet "børne/unge afdelingen" i huset. Min holdning er klar mht til trådløs net. Det er net til mobile enheder. Ergo behøver hastigheden ikke være over-ekstrem-super-duper hurtig. 
Huset er et-plan på 296m2 i vinkel. Køkken/stuestue er åbent og cirka centralt i huset med stor åbning ind til stuen. Derfor er APén placeret i køkkenet. Den dækker fint mobile enheder i hele huset, samt bærbare osv når man bare surfe, læse mails, se lidt youtube osv. 
Alt andet kables. 

USGén ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene. Min forbindelse er 300/300mbit fiber. Jeg synes ikke det virker som om den USG kan følge med, (den er opdateret til seneste fw). Synes også latency er lidt høj. Men det er ikke noget jeg har nået at kigge meget mere på.

Det største problem jeg har med det her, det er at fatte den cloud key. Jeg har controlleren kørende på min pc. Men meningen er at det skal over på cloud key. Den del er Ubiquiti og jeg ikke enige om, hvordan man gør sådan et trick Angry




Det er ingen problem.

din USG kan SAGTENS følge med forbindelse.
jeg har en 750/750 som den trækker fuldt ud, den almindelige USg og USg pro

hvordan tænker du din latency er dårlig? hvor måler du henne?
Den indbyggede der måler du ud til deres direkte speedtest central, så den kan du som europæer ikke bruger retvisende


Dit "site" kan du snildt flytte over til din cloud key på flere metoder...:)

Hvad støder du ind i af fejl når du forsøger og flytte dit site over på din cloud key?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:46
@Kandersen, her er min - også fra en 300/300 (waoo, bredbånd nord)

Jeg her DPI enabled (kører controller på min synology)


Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Det største problem jeg har med det her, det er at fatte den cloud key. Jeg har controlleren kørende på min pc. Men meningen er at det skal over på cloud key. Den del er Ubiquiti og jeg ikke enige om, hvordan man gør sådan et trick Angry

Som jeg lige husker det, så tog jeg en backup inde fra interfacet på min PC og restorede den på Cloudkeyen. Bagefter slukkede jeg PC'en og har ikke set mig tilbage siden. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu