recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 56789 81>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 08:10
Sådan opførte den sig her i nat. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 13:26
jeg har kigget lidt med i denne tråd, og har også set ham testerens video, og er rimelig klar på at investere i sådan et setup, men har pt det der Smart Wifi fra Waoo, udover at Ubiquity har smart software, er det så ikke hen af samme koncept ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 14:50
smart wifi er svjv det såkaldte MESH teknologi - det kan også fåes fra ubiquiti.

Det er vigtigt at påpege at ubiquitis udstyr ikke kan noget særligt/specielt.

Det lækre er laget ovenpå hvor du an styre det h ele fra det samme software samt kvaliteten af deres APs

Der findes hurtigere AP's og sikkert også nogen der rækker længere. Men når det er sat op er det meget stabilt, noget det fleste consumer wifi døjer noget med - i hvertfald i min erfaring.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 15:48
Er det ligetil at opsætte en VPN?

Formål er at kunne se tv, netflix, dr, yousee fra udlandet?

Evt sammenlignet med router fra eks. Asus?


Redigeret af Stoffer1987 - 05-Februar-2017 kl. 15:49
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Er det ligetil at opsætte en VPN?

Formål er at kunne se tv, netflix, dr, yousee fra udlandet?

Evt sammenlignet med router fra eks. Asus?

Foreløbig har jeg ikke fundet menu punktet. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Hej,
der er ingen grund til at se på uap-ac-pro hd (eller pro for den sags skyld)

De er lavet til områder med MANGE brugere (hd er beregnet til 200-500 users..)

In-wall er mere regnet til kontor/hoteller, hvor der skal være et i hver rum, så dem ville jeg også gå uden om.

AC-lite på hver etage, alternativt 1 på første og 1 i kælder. Jeg vil tro de kan dække stuen sammen.

Jeg har selv en USG (router/firewall) og den klarer uden problemer min 300/300 - jeg er usikker på om hardwaren er stærk nok til fuld 1Gb.

Jeg har installeret controlleren på min synology NAS. men det er vigtigt at påpege at du behøver ikke have en controller stående 24/7 - det er sådan set kun hvis du vil have overvågning/Deep package inspection slået til (statistik). Ved at have controlleren kan man også aktivere cloudcontrol, så man kan styre sit netvæk via unifi.ubnt.com og så logge ind med sin konto.

Jeg ville købe:
1x USG
1x US-8-150w (switch, så du slipper for at have poe injectors ud til hver AP) - dette kan udelades hvis du godt kan "leve" med injectors
2x UAP-AC-LITE 
(1x cloudkey hvis du vil opsamle statistik osv)

Som sagt, det kan vise sig du har behov for et 3. men det tvivler jeg personligt på medmindre det er kraftig beton i etageadskillelse og evt alucraft anvendt som dampspære. Du kan altid tilføje det 3. senere. Du skal bare adobte det, så får det samme indstillinger som de andre - så det kan ikke være nemmere når det er sat op.

Hej Moerkbak

Overvejer et tilsvarende setup som dig, bare rack versionerne.

1x USG 4 pro
1x US-16-150w 
4x UAP-AC-Pro
1x cloudkey 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skal forklare konen at vi skal bruge så mange penge på wifi =)

Vil høre om du har købt USG 3 eller USG 4 pro versionen?
Kører du IPTV via switchen eller direkte ud til STB eller??

mvh Otto


Redigeret af ozong - 06-Februar-2017 kl. 15:20
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Overvejer et tilsvarende setup som dig, bare rack versionerne.

1x USG 4 pro
1x US-16-150w 
4x UAP-AC-Pro
1x cloudkey 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skal forklare konen at vi skal bruge så mange penge på wifi =)


Start med at lave tilsvarende liste over Cisco udstyr, priser og det kursus/certificering der skal til før du må hente nye firmwares og naturligvis licensen for eventuelle nye features. 

Når hun så kommer til sig selv, så tilbyd denne løsning som kompromi :) 



Redigeret af hedberg - 06-Februar-2017 kl. 17:23
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:


Hej Moerkbak

Overvejer et tilsvarende setup som dig, bare rack versionerne.

1x USG 4 pro
1x US-16-150w 
4x UAP-AC-Pro
1x cloudkey 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skal forklare konen at vi skal bruge så mange penge på wifi =)

Vil høre om du har købt USG 3 eller USG 4 pro versionen?
Kører du IPTV via switchen eller direkte ud til STB eller??

mvh Otto

Det lyder virkelig også som et vildt setup. Hvorfor vil du købe så meget? Hvor stor er jeres bolig lige, hvis du har brug for 4 AP'er af den kaliber for at dække det?

Man kan også overdimensionere sit sit op, det lyder lidt som om det er, hvad du er igang med. 
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Otto Otto skrev:


Hej Moerkbak

Overvejer et tilsvarende setup som dig, bare rack versionerne.

1x USG 4 pro
1x US-16-150w 
4x UAP-AC-Pro
1x cloudkey 

Ved bare ikke lige hvordan jeg skal forklare konen at vi skal bruge så mange penge på wifi =)

Vil høre om du har købt USG 3 eller USG 4 pro versionen?
Kører du IPTV via switchen eller direkte ud til STB eller??

mvh Otto

Hej, det er da at gå all out :P

jeg bruger den alm usg3 version (den har 2x WAN efter seneste update - så jeg har failover på et 3g router. men kun 1 LAN port)

jeg køre ikke IPTV så kan ikke tale for hvordan/om det virker Men formoder det blot er tale om at udstyret skal understøtte multicast.
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 21:07
Hej alle 

Tak for jeres svar.

@Hedberg
Fed finte den vil jeg skyde af på konen når jeg har besluttet mig for det nøjagtige setup =)

Kender du til deres Ubiquiti’s EdgeMax serie, var det et alternativ, prisen er lidt men ikke meget lavere??

@DiscomanDK
Vi har et stort hus i to plan, på ca. 300 kvm herudover en lille og en stor gildesal på samlet ca. 200 kvm.

Så jeg tænkte at bruge 2-3 AP i hovedhuset og en til deling for gildesalene.

Jeg syntes også det er et vildt setup og kunne sandsynligvis skalere det ned, noget i stil med der setup Moerkbak vil købe altså:1x USG 3, 1x US-8-150w, 3-4x UAP-AC-LITE (kommer så til at mangle nogle porte i min switch). Kunne jo bruge en alternativ switch (har en HPE1920 switch jeg bruger i dag) men den er uden PoE og jeg vil gerne undgå injectorer.

Men er usikker på om det dækker og har derfor valgt at gå et niveau op. Men gode råd modtages gerne.

@Moerkbak
Læser at du er tilfreds med perfomance af USG 3, men at du er usikker på om den kan følge med en højere hastighed. Jeg har selv 500/500 og har samme bekymring, derfor var min tanke at skalere en tak op.

p.s.
Har i dag et meget blandet netværk, en stor router (Nighthawk x6), og 3 gamle routere der agerer AP/bridge og en HPE1920 switch, syntes bare ikke det performer tilfredsstillende og vil gerne invistere i noget der virker bedre og mere stabilt.

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 07:09
Hej. 
Kan se mange af jer skriver at man skal købe USG.

I denne video nævner en person at han klart ville anbefale EdgeRouteren. 
https://www.youtube.com/watch?v=XvWOx3PvYFM

Hvad har i andre gjort jer af overvejelser ang dette?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 09:33
videoen er et år gammel, og han har senere lavet opfølgende videoer hvor han siger at forskellen er meget mindre nu. 

Der er STOR udvikling på unifi og inde bag ved kører de stadig edgeOS.

De har bla hyret en af udviklerne der stod bag pfsense til at styrke unifi.

Det er altså bare superlækkert at kunne opsætter vlan, accesspoints på få minutter i udstyr der fåes til priser der matcher consumer hardware.

en USG-3 er billigere end den Dlinl DIR-880L som den erstatter. selv hvis jeg køber et uap-ac-lite ved siden af kommer prisen kun lige op på det samme. Det er jo helt uhørt man får de features og med gratis controller mulighed for en startpris med router+AP for omkring 1500




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu