recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs satellitmodtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs satellitmodtager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs satellitmodtager
    Sendt: 05-Juni-2016 kl. 14:38
Hejsa,

Jeg har et spørgsmål, som jeg søger svar på. Findes der en trådløs satellitmodtager, således at man ikke behøver at trække et coax kabel fra parabol antennen til modtageren i stuen?

Jeg bor nemlig i et lejet rækkehus og udlejeren er ikke så begejstret for at vi borer huller i muren. Smile
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 15:33
Hej.

Jeg har aldrig læst om en trådløs SAT modtager.
Men jeg har under en ferie brugt et flat COAX kabel som jeg købte hos denne ebay sælger i 2014:

http://www.ebay.de/itm/CABLE-PLAT-PASSE-FENETRE-VA-VENTANA-FLAT-COAXIAL-GOES-WINDOW-CAVO-VA-FINESTRA-/261170275419?hash=item3ccef6245b:g:Y4EAAOxyZzlTceHc

Hilsen Carsten.
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af DonWerner DonWerner skrev:

Hejsa,

Jeg har et spørgsmål, som jeg søger svar på. Findes der en trådløs satellitmodtager, således at man ikke behøver at trække et coax kabel fra parabol antennen til modtageren i stuen?

Jeg bor nemlig i et lejet rækkehus og udlejeren er ikke så begejstret for at vi borer huller i muren. Smile

Nej - der findes trådløs video-extendere, men ikke deciderede trådløse LNB-extendere.

Men selvom der gjorde, skulle du jo også have strøm til parabol-delen, og så skal du alligevel til at bore??

Teorestisk set kan man godt have en SatIP LNB forbundet til et noget, der sender en transportstrøm over Wifi, men det er MEGET nemmere med de flade kabler som Carsten snakker om. De virker fint til husbehov, jeg har også selv brugt dem på ferie.

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 20:47
Der findes fladkabler til vinduer


Ups havde ikke set en anden havde linket til et sådant sorry.

Redigeret af digitalt.tv - 05-Juni-2016 kl. 20:48
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu