recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom download - hurtig upload
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsom download - hurtig upload

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Justesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Justesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom download - hurtig upload
    Sendt: 12-Juni-2016 kl. 20:01
Hej

Har fiberbredbånd fra Energimidt samt en Asus Rt-ac68u router, som har været utroligt god. Med 50/50 Mbit fra lev. har hastighedstest givet 57/57 Mbit med stabil måling ved siden af routeren.

Nu har jeg fået 100/100 Mbit, men nu er målingen ustabil og ligger kun på ml. 50-68 Mbit i download, mens upload blæses helt op på 117 Mbit.

Routeren er jo en ret rost router, der burde kunne håndtere det.

Der er ingen problemer ift. kanalvalg, og routeren er opdateret til seneste firmware.

Ved at teste med kabling direkte til modem, er der langt over den lovede hastighed.

Er der nogen idéer til, hvorfor den ikke trækker mere i download? :-)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 20:41
Jeg kan ikke se at du skriver noget om forbindelse mellem router og den enhed du bruger til at teste på - udover at du ikke bruger direkte kabling :)
Til top
Justesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Justesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 21:06
Det er ved alm. trådløs måling med "speedtest" app til android tlf. og iPad.

Da jeg havde 50/50 Mbit, målte den 57/57 Mbit, men med den højere hastighed fra udbyder, kan den så kun nå ml. 50-68 Mbit download, mens upload er stabil på 117 Mbit.
En router af den type burde vel kun trække 100 Mbit ned ved trådløs måling på 1 meters afstand (5 GHz) 😊
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2016 kl. 22:09
Der er ingen garanti for at dine mobile enheder kan modtage (eller sende) data med den hastighed - min smartphone og tablet kan f.eks. ikke komme over ca. 50 Mbps.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 06:11
Ganske fin hastighed på wifi.

Men hvad bruger du til at måle med ?

En genstart af routeren kan måske også prøves.

Har du prøvet andre wifi kanaler.   Og giver de samme resultat ?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 07:28
Jeg har en selv en 100/100 fra fibia, den levere nu godt nok 112/112. Jeg benytter 2 apple router til at dække hele huset, generelt har jeg 112/112 på wifi målt fra iPhone/ iPad og AppleTV, men jeg har dog set set et fald i i download og her kunne en genstart af routerne hjælpe. Har også set at f.eks. hvis man har målt oppe i mod en server i Taastrup kunne give en dårlig download, og et skift til f.eks. gladsaxe gav fuld skral. "okola"
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Justesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Justesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 07:51
Tak for diverse indlæg :-)
 
Jeg har genstartet routeren flere gange og brugt wifi-analyser til at finde "frie" kanaler.
 
Hastigheden måles med "speedtest" app´en, som er samme som speedtest.net.
 
Lyder som en fornuftig forklaring mht. hastighedsbegrænsning på trådløse enheder såsom smartphone/tablet, men har nu prøvet på en MacBook Air, og der er også "kun" ml. 52-78 mbit i down, mens der er over 100 i upload.
 
Det er jo ikke fordi, at jeg ikke kan leve med hastigheden, men hvis det viser sig, at trådløse enheder ikke kan klare mere i download, så er der jo ingen grund til at folk betaler penge for over 75 mbit, hvis man alligevel ikke kan bruge det (medmindre man bruger det kablet). :-)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 09:41
Jeg har 1Gbit fiberforbindelse hos gigabit.dk, forbundet til en Apple TimeCapsule (nyeste model med 802.11ac).
Speedtest på en iPhone 6, placeret 1 meter fra den, giver 296Mbit ned og 287Mbit op.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Justesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Justesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 09:56
Hej Quarkir
 
Ja, det er underligt. I specs´ene kan denne levere 600 mbps, men det må jo være noget med min router.
 
Havde selv en TimeCapsule inden, men den klaredet ikke godt i vores hus. De 50/50 mbit røg helt ned på ml. 8-12 mbit ved sønnens værelse (gennem 3 letbeton vægge / 2 værelser).
 
Med denne Asus er download ml. 38-42 mbit og upload o. 50 mbit.
 
Men tak for indlæggene... fedt med hurtig respons på dette forum :-) :-)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 15:29
Husk at har du flere enheder på samtidigt på wifi, og enkelte af dem ligger i yderkanten af din dækning så hiver de hastigheden ned for alle andre enheder på samme radio.

Prøv at test med kun den ene enhed koblet på det trådløse.

Og allerførst test lige med kabel, for at udelukker at din ISP kun kan give 50 ned.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2016 kl. 22:48
de 600mbit/s er den teoretiske hastighed. man skal være meget glad hvis man kan nå det halve i praksis. og når vi snakker wifi har mange ting en betydning for hastigheden. 
mvh
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 12:17
Helt generelt.
Skal du teste hastigheden, så gør det først og fremmest med kabel.
Når/hvis hastigheden er som den skal være med kabel, så testes med wifi.

Lige nu ved du reelt ikke, om det er linien/fiberen eller det trådløse.. Hvorfor dog ikke udelukke der hvor det er simpelt at gøre det?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu