recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal Bluetooth til minijack i bil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal Bluetooth til minijack i bil?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal Bluetooth til minijack i bil?
    Sendt: 15-Juni-2016 kl. 14:43
Jeg skal finde mig et bluetooth sæt til minijack i bilen, så det kan køre over bilens anlæg. Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at streame lyd fra min telefon til bluetooth enhen og selvfølgelig god samtalekvalitet.

Hvad kan i anbefale?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 16:40
Man kunne måske også tænke ud af boksen. Wink

Der kan fås relativt billige anlæg med indbygget Bluetooth og samtidig give mulighed for headset og håndfri betjening af mobilen.

F.eks. en radio som denne til under 700 kr.







Redigeret af Cyberguyen - 15-Juni-2016 kl. 16:42
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 14:35
Håndfri telefon via Aux indgangen vil ikke fungere særlig godt (har prøvet) lyden kommer godtnok ud af højttalerne, men du ska stadig bruge mikrofonen i telefonen = ikke optimalt.

Som cyberguyen også er inde på, så er det nok bedst/nemmest at skifte radioen, hvis det er en original radio der sidder i bilen, så er der også meget at hente på lydkvaliteten ved at skifte den.

Hvis det er en original radio, og du død og pine vil beholde den, så ville jeg få fat i et Parrot håndfri sæt, eventuelt MKI9100, de kan alle de ting du efterspørger og er okay nemme at installere.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 13:29
tak for svarene og beklager det forsinkede svar tilbage. Problemer er at det er en original Kia Picanto radio, der sidder i så det vil ødelægge designet, hvis jeg skifter radioen til en ikke original. 
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 13:46
Så ville jeg klart vælge en parrot løsning, det er plug and play i laaaaangt de fleste biler, kan de ting du søger og koster heller ikke en bondegård 😊
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 13:46
Nu er der selvfølgelig forskel på bilmærker, men jeg har fået installeret et originalt bluetooth sæt i min Audi. Det fik jeg for 4-5 år siden og det spiller bare. Ja, det koster lidt mere end et Parrot-sæt, men det ødelægger ikke designet og kan bruges sammen med den indbyggede radio fra fabrikken.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 13:49
Okay, kan se parrot sættet koster omkring 12-1400,- 
Mht. originalt bluetooth sæt, så er det noget Audi/Kia værkstedet klarer, så det er original dele.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 23:06
Jeg har fjernet original anlægget på min Suzuki Swift og erstattet det med en standard radio.

Så medmindre det er den spritnye Picanto og du skal have en spand penge for den når du sælger igen. Så er det altså i mine øjne klart en opgradering at sætte et Bluetooth og håndfri sæt i bilen.

Man kan jo også gemme anlægget og sætte det i når den skal sælges, ofte er det kun 2 skriver og en masse plastic klips der holder radioen. Så skal du kun have et specielt strøm kabel og måske en antenne converter.
I værste fald skal du have en dims til 400 kr for at kunne styre tingene fra originalknapperne på rattet.


Redigeret af Cyberguyen - 29-Juni-2016 kl. 23:08
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 18:11
Jeg har samme tanker, jeg savner kun en funktion i min bilradio - at kunne streame musik via bluetooth fra min mobil.

Jeg har tænkt på sådan en løsning, ville det give en fin lydkvalitet - eller kan I anbefale alternativer?

https://www.av-cables.dk/bluetooth-transmitter/multi-point-traadloes-bluetooth-v-4-0-transmitter.html

Redigeret af isteen - 23-November-2016 kl. 18:12
Steen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har samme tanker, jeg savner kun en funktion i min bilradio - at kunne streame musik via bluetooth fra min mobil.

Jeg har tænkt på sådan en løsning, ville det give en fin lydkvalitet - eller kan I anbefale alternativer?

https://www.av-cables.dk/bluetooth-transmitter/multi-point-traadloes-bluetooth-v-4-0-transmitter.html
Signalvejen er forkert retning (det er en sender, ikke en modtager) hvis du vil have bilradio til at sende lyden ud:
OBS! Denne enhed er ikke en Bluetooth receiver som kan forbindes til en smartphone, den bruges derimod fra f.eks et tv, musikanlæg eller en computer uden bluetooth forbindelse til at par bluetooth højttalere eller bluetooth høretelefoner

Mvh. JørgenT
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Signalvejen er forkert retning (det er en sender, ikke en modtager)
Mvh. JørgenT


Ups, godt du lige fik stoppet mig der.
Har du et link til hvad jeg skal bruge?

MVH

Steen
Steen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

 Ups, godt du lige fik stoppet mig der.
Har du et link til hvad jeg skal bruge?

MVH

Steen
Jeg skiftede selv min bilradio til en Pioneer med indbygget Bluetooth for 5-6 år siden (bruger den kun til samtaler), så ikke noget jeg har gjort noget voldsomt i. Smile
Men der er da en 3 stykker her af type til formålet:

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu