recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windovs 7 opdateringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windovs 7 opdateringer.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 16:55
Windows Update til Windows 7 har siden sidste efterår været meget sløvt. Det kan tage timer at finde updates og installere dem. Jeg tror det er en bevidst strategi fra Microsoft for at lokke så mange som muligt over på Windows 10.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 16:58
Slet alle filer og mapper i C:\Windows\SoftwareDistribution\*.*. Genstart derefter pc'en, og søg efter opdateringer, det virkede for mig Thumbs Up


Redigeret af Skywalker - 17-Juni-2016 kl. 17:42
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Slet alle filer og mapper i C:\Windows\SoftwareDistrubution\*.*. Genstart derefter pc'en, og søg efter opdateringer, det virkede for mig Thumbs Up


Hej
Det vil jeg lige prøve.
Mvh.
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2016 kl. 17:44
@Nesager

Så lige at jeg havde lavet en "tyrkfejl". Der skulle stå "distribution" (er rettet nu)Embarrassed
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Slet alle filer og mapper i C:\Windows\SoftwareDistribution\*.*. Genstart derefter pc'en, og søg efter opdateringer, det virkede for mig Thumbs Up

Ovenstående løsning virker for de fleste med windows Update problemer. Men husk at stoppe "Windows Update" servicen inden man sletter filerne.

Til en ny installation af Windows 7 er der en fejl som gør at den står stille når den skal hente opdateringer. Der findes en patch med KB3102810 som løser problemet, genstart efter at den er lagt på.

Så vil man kunne søge efter opdateringer og det vil nok tage 1-2 timer før den smider en liste op med en spandfuld som skal installeres.

De vil nok tage 6-8 timer at smide på og få den helt opdateret...


Redigeret af Cyberguyen - 18-Juni-2016 kl. 00:05
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 05:39
Tak for svarene.
Tror jeg laver en ny installation.
Mvh
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 12:06
Hej.
Så er der lavet en ny installation,og det hjalp ikke en rygende fis.
God weekend.
Mvh.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 12:44
Nu ser det sådan ud hver gang computeren startes.


Er der noget jeg kan gøre
Mvh

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

[Til en ny installation af Windows 7 er der en fejl som gør at den står stille når den skal hente opdateringer. Der findes en patch med KB3102810 som løser problemet, genstart efter at den er lagt på.
Nesager, har du prøvet med manuel installation af KB3102810?
Kan hentes her:

Mvh. JørgenT
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 14:28
Den har kun hentet denne her.
Windows Update-agent 7.6.7600.320

Installationsdato: ‎18-‎06-‎2016 11:34

Installationsstatus: Fuldført

Opdateringstype: Vigtig

Med Windows Update-agent kan din computer søge efter og installere opdateringer fra en opdateringstjeneste. Agenten kan automatisk opdatere sig selv efter behov, så den kan kommunikere med opdateringstjenesten, når der søges efter nye opdateringer i Windows.

Flere oplysninger:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=118000

Hjælp og support:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=117301

Må lige prøve at hente den du henviser til.
Det bliver senere idag,er på vej ud af døren.
Mvh.
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2016 kl. 15:37
Jeg har jævnligt haft Windows 7 computere, hvor Windows Update ikke fungerer. Man kan være heldig, at MS eget værktøj kan løse problemet: https://support.microsoft.com/en-us/gp/windows-update-issues/da

Oftest løser jeg problemet ved at køre en samlet opdatering med WSUS Offline Updatehttp://www.wsusoffline.net/

WSUS er også meget anvendeligt efter en ren installation af Windows 7, hvor der altid mangler en hulens masse opdateringer. Med WSUS kan man installere vigtige opdateringer samlet inden man slutter computeren til Internettet.

Mht. at opgradere til Windows 10, så har jeg gode erfaringer med at bruge "Opgraderingsassistent til Windows 10". https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-upgrade. OBS ved denne metode skal der downloades 2,x GB installationsfiler for hver computer, så det kan tage lang tid afhængigt af hastighed på Internetforbindelse.

Efter installation af Windows 10 skal man selv huske at slå Systemgendannelse til for C-drevet. Herefter bruger jeg rutinemæssigt programmet O&O ShutUp10, hvor jeg bruger "Apply all recommended settings" i håb om, at det kan begrænse den værste snagen fra styresystemets side.

Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2016 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Windows Update til Windows 7 har siden sidste efterår været meget sløvt. Det kan tage timer at finde updates og installere dem.
 
Jeg lavede for nylig nogle forsøg med nyinstallation, og kom frem til denne fremgangsmåde:
 
1. Installer fra DVD med Win7 SP1
2. Tilføj rollup-package  KB3020369 og KB3125574
3. Tilføj opdateringerne KB3145739, KB3138612 og KB3153199
 
Så finder den opdateringer (~30) på under 5 minutter.
 
Er det en eksisterende installation, kan man nøjes med trin 3.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu