recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KODI & Filmnavne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KODI & Filmnavne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KODI & Filmnavne
    Sendt: 28-Juni-2016 kl. 17:52
Nu har jeg kæmpet lidt med KODI mht Film Titler. Det er ikke altid den finder det rigtige cover. Engang imellem laver den også om på filmtitlen. 


Nu har jeg sat den til "Keep Original Filename"....meen det hjælper heller ikke så meget. Har også prøvet at tilføje årstal efter titlen...altså......XXX (1989).mkv    .............det hjælper heller ikke.


Min KODI er sat til at hente oplysninger gennem The Movie Database.......men tænker om der ikke findes en der er bedre .....så jeg evt undgår at den laver det nummer ??? 

Kunne også være interessant hvis man kan hente andre smarte / flotte covers til film   :-)





Redigeret af xalodogan - 28-Juni-2016 kl. 17:57
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 18:48
Alle mine rips er døbt:   xxxx ( årstal ). Mkv    Eks Django (2015 ).mkv

Kun danske film kan være svære at finde,   Eller man skal finde den engelske titel før den findes.

Ellers virker det 100%.   Serier har jeg lidt mere ballade med.   Men har kun få så det gider jeg ikke bruge tid på.

Den henter da altid der hører til filmen
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2016 kl. 21:42
Bruger Ember Media Manager inden de kommer ind i Kodi, så ved jeg alle film bliver navngivet korrekt og med cover og hvis de skal ligge i Movie sets.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=191781
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 02:37
Når du angiver årstal, så husk at dobbelttjekke med themoviedb.org. Der er ofte uoverensstemmelser om udgivelsesåret mellem themoviedb.org og IMDb.com. 

Begge er jo overvejende brugerstyret, så der kan hurtigt opstå forskellige meninger om, hvornår en film havde premiere - gælder festivaler, hvilke lande er gældende osv.

Det har i hvert fald hjulpet mig flere gange.
Til top
penewold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penewold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 10:19
Hvordan gør I så der kommer danske titler på?
Dette er især relevant ved børnefilm, der som regel har dansk tale.


Redigeret af penewold - 29-Juni-2016 kl. 10:25
Hilsen Peter
------------
Panasonic TH-42PZ700EA, Asrock 330HT-BD med W7, Hauppauge Nova-TD USB-tuner, KODI 16.1, pvr.mwc & MCE, Shield TV, diNovomini,
Philips B/R-player
sqbox-project med PI DAC.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 10:45
Hvis filmen ikke er oprettet på dansk på themoviedb.org, så kan det være nødvendigt, at du selv gør det - altså opretter en bruger og redigerer. Ellers må du bruge den oprindelige titel, men det er så også den, der vil blive vist i Kodi.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Bruger Ember Media Manager inden de kommer ind i Kodi, så ved jeg alle film bliver navngivet korrekt og med cover og hvis de skal ligge i Movie sets.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=191781

Kan anbefale TinyMediaManager som jeg er skiftet til efter EMM stoppede
http://www.tinymediamanager.org/
Jeg oplevede at den skulle startes med admin-rettigheder for at fungere ordentligt.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 12:54
Jeg bruger også TMM som scraper, inden Kofi skal vise filmene. Det fungerer rigtig godt, og du får navngivet dine film ens.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 14:07
Jeg laver manuelt en inf-fil med samme navn som filnavnet. I den smider jeg linket til filmen på imdb.com. På den måde ved jeg at det altid er den rigtige film den vil tage.
I denne fil kan man angive alle de informationer man har lyst til. Det kræver lige at man sætter sig ind i hvordan den virker, men jeg bruger det på enkelte film til at angive titlen...

Jeg kan se de andre bruger diverse programmer til dette, så det er nok meget nemmere, men dette fungerer fint for mig Smile
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Bruger Ember Media Manager inden de kommer ind i Kodi, så ved jeg alle film bliver navngivet korrekt og med cover og hvis de skal ligge i Movie sets.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=191781

Kan anbefale TinyMediaManager som jeg er skiftet til efter EMM stoppede
http://www.tinymediamanager.org/
Jeg oplevede at den skulle startes med admin-rettigheder for at fungere ordentligt.


TAK....det prøver jeg så
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 16:08
Nu har jeg prøvet TMM. Men er det meningen at den smider covers ,billeder og NFO filer på min NAS.

Noget andet er ......skal man gøre noget specielt så KODI på min Nvidia Shield kan arbejde sammen med TMM ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2016 kl. 18:46
glem de danske titler for børnene. så længe der er billeder, så kan de lynhurtigt se hvad det er for en film. Så de rigtige covers og gerne med fanart som baggrundsbilleder, så er der ikke de store problemer for de mindre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu