recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos play 1 til afspilning af fx DRs gratis app

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 09:03
Jeg har lige flyttet begge. En ad gangen. Den første Sonos (der var den anden fra tidligere forsøg) viste samme fejl og blinkede orange. Jeg tog så Ipaden og gik på ny på radiostationerne. Så gik den igang.

Jeg flyttede så den anden, ventede et øjeblik og trykkede. Den burde være klar. Derefter satte jeg den anden igang fra dvalen. Derefter synkroniserede de sammen og begge gik igang. Nu virker de. Tak for hjælpen.

Som "skotte" i et måske tidligere liv generer det mig lidt, at strømmen konstant bruges, men som I jo har erfaring for, kan de begge slukkes.

Egentlig burde det ikke være et problem, idet vi på eget solcelleanlæg producerer al vor egen strøm - endog med 40% ovenskud. men sparsommeligheden sidder dybt :)

Tak til jer alle nu hvor min ængstelse for flytningen er forsvundet.

Redigeret af bentpetersson - 07-November-2016 kl. 09:10
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 09:20
Sidste nyt.
Prøvede at flytte den ene tilbage. Hvid blink efter afventning og ingenting. Prøvede igen og ingenting.

Tilbage til den anden Sonos. Den spillede stadig, og jeg slukkede og tændte. Så kørte de begge.

Det er med andre ord synkronisering, der skal tænkes på, når man har sat dem sammen for at få en stereovirkning.

Redigeret af bentpetersson - 07-November-2016 kl. 09:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 09:41
Slukker aldrig for mine da jeg daglig bruger play knappen ovenpå til at starte for afspilningen (P3 i mit tilfælde). Bare dejligt at man ikke skal hive mobilen frem for at starte radioen.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:10
Jo, det er smart at tænde ovenpå, og lyden er jo vildt god på Play1.

Ønsker man,at radiokanalen blot skal tænde hurtig og uden mobil, så har jeg en anden løsning i mit hobbyrum.

En meget lille dab- radio der er tilsluttet nogle gamle pc-højtalere. Så når lyset tændes spiller P5
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:10
Du skrev ikke noget om stereo.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:12
Enig. Det tænkte jeg ikke på. Beklager. De står mest i samme lille 14 m2 rum,

Redigeret af bentpetersson - 07-November-2016 kl. 10:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 11:25
Tænker om du har lavet et stereopar eller bare har grupperet 2 zoner?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 13:22
Jeg havde valgt sonosopsætningen i stereopar, da rummet ikke er stort.
Min kone er klassisk violinist så lyd og lydkvalitet betyder enormt meget. Hun har faktisk i mange år ikke kunnet høre musik på grund af de mange støj og lydindtryk (især fra messingblæserne) fra et stort symfoniorkester. Så når hun hører musik på et anlæg, hvilket stadig er sjældent,så er kravene store. Af samme årsag var min mening, at lyden som minimum var i stereo.
Nu vil problemet så være, hvis jeg ikke tager begge Sonosenhederne med hver gang, jeg flytter dem :)

Redigeret af bentpetersson - 07-November-2016 kl. 13:22
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 13:41
Skal du ikke bare lige hænge nærigbukserne ind i skabet og købe en Play:1 til det rum du hele tiden flytter den ene hen i
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 13:45
Jo, måske
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Slukker aldrig for mine da jeg daglig bruger play knappen ovenpå til at starte for afspilningen (P3 i mit tilfælde). Bare dejligt at man ikke skal hive mobilen frem for at starte radioen.

Ved godt, at samtalen drejer sig om SONOS, men lige netop dén funktion kunne være rar at have på HEOS. Jeg forstår slet ikke, hvad formålet er med en mute knap. Denon lytter forhåbenlig på deres kunder og sløjfer mute-knappen til fordel for play/pause. Hvis SONOS kan via en simpel software-update, så burde det også være muligt for Denon.
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, der er ikke HDMI på Playbar. HDMI ville være smart da du kan få 5.1 lyd fra andre HDMI-kilder tilsluttet dit TV. Med SPDIF får du kun 2.0 lyd sendt videre hvis du ser indhold fra eks. din BluRay eller mediecenter når Playbar er tilsluttet dit TV.

Jeg får nu 5.1 dolby digital ud til Playbar, når mit ATV 4 sender det ind i mit TV via HDMI. Det virker upåklageligt herhjemme. Er dog klar over at ikke alle TV kan finde ud af netop det. Jeg har Samsung UE-40B6050 fra 2010
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu