recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 26>
Forfatter
Besked
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:02
Jeg er ikke ekspert jeg giver råd udfra andres ekspertise, og ved troværdige kilder. Og du læse side op og ned fra tonsvis af eksperter der siger man skal vælge en ported sub hvis pladsen er til og det er en dedikeret hjemmebiograf. At i så mener noget andet er fair nok, selv producenter da producere begge dele
Anbefaler ikke deres lukket Subs til det formål
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Herinde ved folk ikke særlig meget, hold dig til avforum og avsforum


Jeg syns da bestemt du skal følge dit eget råd..!

Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:19
Beder heller ikke om hjælp herinde.
Men hjælper folk udfra hvad de siger inde på de udlandske sider, hvor ekspertisen er væsentlig højere :)
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:23
Spurgte førhen om hjælp herinde. Og blev spørgsmålene for advanceret så kom der ingen hjælp. Bare noget så simpelt som en fejlsøgning på en sub vidste ingen af jer, så med hjælp fra producenten lykkedes at finde frem til det var forstærkeren det var gået. Ingen herinde kunne hjælpe. Og rådet var endda simpelt, en klips sat til 9 volts batteri og sat på basmodulet direkte for at se om bassen bevægede sig, mere skulle
Der ikk til, men det var der ingen af jer det vidste
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:30
Jeg synes at du skal ud og lytte. Prøv at se om du ikke kan få lov til at låne nogle stykker hjem og se hvad der lyder bedst. Har du brug for måleinstrumenter for at sikre dig at du har den (for dig) mest optimale subwoofer, så gør det. Jeg kan se på dit setup at du er ret seriøs med lyden, så jeg gætter på at du gerne vil bruge måleudstyr. :)
 
Al det med ported eller sealed... tjaeh... Tag det fra tråden som du kan bruge. Lyt/mål dig til resten.
 
Jeg er slet ikke ekspert. Jeg har en subwoofer jeg er glad for. Jeg kan ikke fortælle dig om den er bedre end andre, da det er den eneste jeg har haft. Jeg valgte ud fra diverse tests og hvad folk har skrevet mht deres erfaringer. Det kan sagtens være, at jeg kunne have fået en der var bedre for mig, hvis jeg havde lånt nogle forskellige hjem samt målte med diverse instrumenter, satte eq op osv. Men det er mere end jeg gider, for at være ærlig. Jeg har nøjes med opsætning via den mikrofon der fulgte med receiveren.
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Spurgte førhen om hjælp herinde. Og blev spørgsmålene for advanceret så kom der ingen hjælp. Bare noget så simpelt som en fejlsøgning på en sub vidste ingen af jer, så med hjælp fra producenten lykkedes at finde frem til det var forstærkeren det var gået. Ingen herinde kunne hjælpe. Og rådet var endda simpelt, en klips sat til 9 volts batteri og sat på basmodulet direkte for at se om bassen bevægede sig, mere skulle
Der ikk til, men det var der ingen af jer det vidste

Argh gider du lige.

Det er sådan man har tjekket fasen på sine højttalere i mange mange år og det skal du ringe til en forhandler for at finde ud af Confused

Du udstiller dig selv som en der intet ved og intet har prøvet, men bare læser sig frem til det hele.


Redigeret af Musictome - 11-Juli-2016 kl. 11:47
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Beder heller ikke om hjælp herinde.
Men hjælper folk udfra hvad de siger inde på de udlandske sider, hvor ekspertisen er væsentlig højere :)


Sejt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Spurgte førhen om hjælp herinde. Og blev spørgsmålene for advanceret så kom der ingen hjælp. Bare noget så simpelt som en fejlsøgning på en sub vidste ingen af jer, så med hjælp fra producenten lykkedes at finde frem til det var forstærkeren det var gået. Ingen herinde kunne hjælpe. Og rådet var endda simpelt, en klips sat til 9 volts batteri og sat på basmodulet direkte for at se om bassen bevægede sig, mere skulle
Der ikk til, men det var der ingen af jer det vidste

Det er almen viden at teste en højttaler enhed med et batteri. Du kan ovenikøbet finde polariteten. Stop nu med dit vås!
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 12:16
Men det her var på
En sub og ingen hjælp kunne i give den gang. Siger ikke jeg er ekspert men læser mig frem til mange ting, og der virker ekspertisen væsentlig højere på de sider
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Men det her var på
En sub og ingen hjælp kunne i give den gang. Siger ikke jeg er ekspert men læser mig frem til mange ting, og der virker ekspertisen væsentlig højere på de sider

Hvad laver du så her ?
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 12:23
Hjælper folk med de ting jeg har læst om og tilegnet mig viden omkring ;)
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2016 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Hjælper folk med de ting jeg har læst om og tilegnet mig viden omkring ;)

Clown
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu