recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  <1 678910 26>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:48
P.Las

Nu har jeg helt sikkert ikke hørt så mange sub's som du har, men jeg oplevede Berdels som ultra rene, præcise og nuancerede i lyden. De kunne give hårde hurtige huk når de skulle også i det helt dybe. Og der var ingen "blæver" over dem. Hvad er din oplevelse af dem?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Og husk der er en grund til at svs ikke bruger store pas moduler som mange andre heller ikke gør, det er fordi den bliver mindre præcis jo større basmodul subben har.


der satte du godt nok streg under - du aner absolut ikke hvad du snakker om . Er det noget salgsgas du har læst?

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:50
Har forsk. subs ikke hver deres lyd akkurat ligesom alm. højttalere har?
Dumt spørgsmål sikkert, men jeg har kun hørt tre subs, og det havde de i hvert fald.

Hvis det er, så var trådstarter måske allerbedst tjent med simpelthen at have et åbent sind og så blot lytte sig frem til, hvad han vil have.
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Og husk der er en grund til at svs ikke bruger store pas moduler som mange andre heller ikke gør, det er fordi den bliver mindre præcis jo større basmodul subben har.

Så må jeg have en yderst upræcis bas idet jeg bruger en 18" i hver side fra 60 hz og ned LOL

Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:52
Nej reasearch fra udlandske sider som avforums og avsforum, der er det blevet konkluderet mange gange. Men mange bruger ikke subben kun til film også er det en helt anden sag. Mange har heller ikke rummet hvor du kan placere subben det bedst mulige sted.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

P.Las

Nu har jeg helt sikkert ikke hørt så mange sub's som du har, men jeg oplevede Berdels som ultra rene, præcise og nuancerede i lyden. De kunne give hårde hurtige huk når de skulle også i det helt dybe. Og der var ingen "blæver" over dem. Hvad er din oplevelse af dem?


det er også min oplevelse af dem. er måske ikke så go til at formulere mig på tastatur. Så mit budskab gik nok lidt tabt. Min budskab var mere - der er så mange parametre i enhed - konstruktion - vægt af enhed - følsomhed - slaglængde etc. ud over det er der smag og behag. Berdels subs er på alle parametre rigtig gode subs....syntes jeg. men det er ikke givet at alle syntes det.
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:53
Det er ikke for sjovt at mk og mange store bruger to små 12 tommers end en stor. Alle ved en stor bas kan ikke bevæge sig ligeså hurtig som en mindre bas, det er ikke raketviden
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Har forsk. subs ikke hver deres lyd akkurat ligesom alm. højttalere har?
Dumt spørgsmål sikkert, men jeg har kun hørt tre subs, og det havde de i hvert fald.

Hvis det er, så var trådstarter måske allerbedst tjent med simpelthen at have et åbent sind og så blot lytte sig frem til, hvad han vil have.


præcis!
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Jeg ønsker dig held og lykke med dit fantastiske setup.
Og jeg håber virkelig at alle andre får åbnet øjnene for utrolige SVS pb2000, for den kan jo noget INGEN andre subwoofere på markedet kan.

PS.
Har selv haft den hjemme, og den var bestemt ikke imponerende, og blev prompte solgt videre.
men det siger jo bare lidt om hvor forskellige krav vi stiller til vores udstyr..
Nogle har store krav og andre små.


Har selv haft en lukket B&W ASW610 hjemme på prøve fra HFK, og købte så en SVS PB1000 fra Avconnection til at teste den op imod. Der røg SVSen retur, da den anden lød bedre i mine ører. Mere præcis bas, og bedre "baslyd" i det hele taget, samt rigtig god integration med mine Dynaudioer.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:58
Nu er det lidt utydeligt hvad i to egentlig skændes om, men for lige at vende tilbage til det jeg skrev lidt om før angående trykkammer vs refleks, så viser powersound-linket det samme som jeg var inde på. Powersound sælger lige som SVS både portede og lukkede modeller der er meget sammenlignelige angående pris og komponenter. Også hos powersound er der ikke overraskende et pænt SPL forspring til deres portede modeller mår man sammenligner modeller til omtrent samme pris/sammenlignelige komponenter.

Redigeret af Flash! - 10-Juli-2016 kl. 19:59
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Det er ikke for sjovt at mk og mange store bruger to små 12 tommers end en stor. Alle ved en stor bas kan ikke bevæge sig ligeså hurtig som en mindre bas, det er ikke raketviden


hvad fabler du om??

Jeg har haft MK mx350 - DD12 fra Velodyne - P15 fra Procella - JBL S1S-EX. Sidstnævnte er absolut de hurtigste sub jeg har haft. Procella med 2 x 15" enhed. JBL med 18".

Hvis man skal ha en 12" til at gå dybt. Kræver det slaglængde og vægt. Især sidstnævnte er en faktor for hurtigheden. En 18" behøves ikke at have slaglængde og vægt for at gå dybt. der ud over behøver den ikke at vandre så langt , for at flytte samme mængde luft som en 12" enhed. Det er ikke sort og hvidt
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 20:03
Nemlig og ønsker man et højt dB i lydtryk ved lave hz, dvs actionfilm hvor subben virkelig kan mærkes kan man ikke komme udenom man skal have en portet sub, forstår ikke folk gør det til raketvidenskab når det står tydeligt over alt at ingen lukket sub kan levere ligeså højt et tryk.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu