recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørs overvågning nat og dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørs overvågning nat og dag

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 18:11
man kan købe poe switche som overvåger portene. Hvis et kamera går offline, så kan switchen slukke og tænde for strømmen automatisk.
Ubiquiti ToughSwitch har denne funktion, det er dog kun Toughswitch Pro som leverer 48 volt poe.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 18:18
Det jeg gerne vil - virker ikke indendørs gennem rude - kan jeg forstå. - så det er så let. Det skal op ude i carporten.
Enig i at 1 kabel er at foretrække - da der sikkert ikke er lavet strømudtag på loftet (det vil selvfølgelig kunne laves - men unødvendigt).

Hvis jeg vil nøjes med 1 kamera i carpoten er 2,8mm vel det rette? Hikvision 2cd2142 har 4 megapixels - så det giver vel et udmærket billede. 

Jeg har tænkt på denne D-Link POE switch:
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 19:40
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan købe denne POE injector til lidt over 30 kroner med forsendelse:




Så ville jeg langt hellere gå efter en billig POE switch, som faktisk kan købes for relativ få penge. Jeg købte en 8 port POE switch for et par hundrede kroner sidste år. Godt nok er den kun 100mbit, men til ip-kamera, så er det også alt rigeligt. Så kan man strømføde sin POE switch tæt på sine kamera installationer. Eller gå all-in og købe en større switch (gigabit) med POE, og så både strømføde sine ip kamera og udbygge sit netværk ud fra det. Hvis det blot er en enkelt installation, og der er en ledig stikkontakt i nærheden, så kan sådan en karl da bruges.
Til top
TEJ82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2016
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TEJ82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kan købe denne POE injector til lidt over 30 kroner med forsendelse:
Så ville jeg langt hellere gå efter en billig POE switch, som faktisk kan købes for relativ få penge. Jeg købte en 8 port POE switch for et par hundrede kroner sidste år. Godt nok er den kun 100mbit, men til ip-kamera, så er det også alt rigeligt. Så kan man strømføde sin POE switch tæt på sine kamera installationer. Eller gå all-in og købe en større switch (gigabit) med POE, og så både strømføde sine ip kamera og udbygge sit netværk ud fra det. Hvis det blot er en enkelt installation, og der er en ledig stikkontakt i nærheden, så kan sådan en karl da bruges.

Jeg har både brugt POE injectorer og POE switche til mine kamera'er igennem tiden. Idag ville jeg aldrig overveje andet end at bruge en POE switch til at trække mine kamera'er med. Du kan også trække andre ting med POE, f.eks. trådeløse access points, Raspberry Pi's(med shield) osv...

Jeg har rigtig gode erfarringer med D-Llinks DGS-1210 serie. De fåes fanless(mere reglen end undtagelsen på POE switche!), har management, tilbyder vlans, QoS med mere...og kører stabilt. Jeg har dem i flere setup's og i den ældste er vi vel ved at være på 4. år uden problemer. De fylder godtnok lidt mere end de mindste og så er de også lidt dyrere end andre:
https://www.proshop.dk/?s=DGS-1210

Jeg startede med en 8 ports POE herhjemme med mit første kamera, det blev opgraderet til en 16port som så blev til 2x16 porte...i forbindelse med kommende husbyggeri kommer der en DGS-1210-52MP i rackskabet til 6 IP kameraer, 3 trådløse access points, vægophængte ipads/tablets, KNX-netværk, raspberries osv osv...plus til stik i værelser, sonos og andet grej... 

Andre alternativer:
https://www.proshop.dk/Switch?f~ethernet-switch_netvaerk-power-over-ethernet-poe=ja&b=d-link~ubiquiti~netgear~tp-link~zyxel~linksys&o=1028

PS: eneste ting du skal være lidt OBS på med PoE er det samlede effektforbrug. Switchen har en øvre samlet effekt(typisk "PoE budget") ud over hvad hver port skal kunne levere jvf. standarderne...



Redigeret af TEJ82 - 26-Juli-2016 kl. 15:57
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 15:58
Det var også ud fra at trådstarter skriver han kun ønsker ét kamera. Så synes jeg det er spild af penge og strøm at købe en ekstra switch for at opnå POE.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
TEJ82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2016
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TEJ82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det var også ud fra at trådstarter skriver han kun ønsker ét kamera. Så synes jeg det er spild af penge og strøm at købe en ekstra switch for at opnå POE.

...og det har du helt ret i! Min pointe var også bare at ting ofte udvikler sig...så hvis trådstarter kan se sig selv i noget af de jeg skriver, så start med switchen...
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 22:11
Er der særlige årsagen, til at man ikke vælger POE switche fra f.eks. netgear. Jeg ville da gå ud fra at de er langt mere attraktive, idet at netgear er et anerkendt mærke, og de kan fås langt billgere end f.eks. dlink.

Så som en 8 ports gigabit switch til 500, eller en 5 ports til 187 kr.

Netgear GS105 https://www.proshop.dk/Switch/Netgear-GS105/240269
NetGear ProSafe GS108TV2 https://www.proshop.dk/Switch/Netgear-ProSafe-GS108Tv2/2211763?s=NetGear+POE

Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 22:14
UPS . .ser nu at den 5 ports, ikke har POE. Jeg læste på MediaMarkt, og de skrev at den har, men det er forkert.

Men stadig .. den 8 ports, er da langt billgere end f.eks. d-link
Til top
TEJ82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2016
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TEJ82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2016 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

...idet at netgear er et anerkendt mærke, og de kan fås langt billgere end f.eks. dlink.

Anerkendt? hmmm :-)
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 21:43
Når så man har monteret 4 - 8 af de her HIKvision kameraer, hvad smider man så i den anden ende.. En dedikeret NVR ? eller en BlueIris server på en NUC pc ell. lignende ? 

Hvad gør folk? 
MORE BASS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Når så man har monteret 4 - 8 af de her HIKvision kameraer, hvad smider man så i den anden ende.. En dedikeret NVR ? eller en BlueIris server på en NUC pc ell. lignende ? 

Hvad gør folk? 
Jeg kører med en Milestone XProtect Go, som er deres gratis version til 8 kamera.
Dens begrænsning er dog kun at kunne gemme i 5 dage, til gengæld er deres software super sejt og altid opdateret. De har den største understøttelse af enheder på markedet og er 100 Onvif kompatible.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu