recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Htpc (afspilning af dolby atmos filer)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Htpc (afspilning af dolby atmos filer)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Htpc (afspilning af dolby atmos filer)
    Sendt: 09-Juli-2016 kl. 12:22
Har sat og kigget en del igennem ang en htpc som jeg vil have i stedet for min boxee box, så jeg kan se netflix og afspille kodi.
 
Har kigget lidt på en intel nuc, da den ikke fylder særlig meget. Men der er så mange at vælge imellem.
Der er både med intel core i3-i5-i7 og nogle som hedder skylake osv. og noget med at de har fået ny processer(Broadwell), om der er forskel på deres grafik kort.
 
Men ved ikke hvad man skal se efter hvis man vil have en som er kraftig nok til afspilning af atmos filer uden at det hakker,
 
Håber på at få lidt hjælp:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 14:20
Broadwell er en gammel CPU. Det er skylake du skal kigge på. Men hvorfor ikke en nvidia shield tv ? Den er billigere og kan det du vil med Kodi/spmc og Netflix. Og mulighed for chromcast funktion(Google cast)
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:02
Ja det var da også en mulighed.. ved du om den kan afspille så der kan atmos lyd:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Ja det var da også en mulighed.. ved du om den kan afspille så der kan atmos lyd:)
Det er din receiver der skal håndtere dekodningen af den bitstream som dit HTPC sender via HDMI
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Ja det var da også en mulighed.. ved du om den kan afspille så der kan atmos lyd:)
Det er din receiver der skal håndtere dekodningen af den bitstream som dit HTPC sender via HDMI
 
okay tak for svar:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:19
Ja shield kan godt bitstreame atmos
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 19:48
Ja  så er det bare at gå ned til din HIFI pusher og indkøbe de 12 højtalere der skal til et 9.1.2 setupTongue
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja  så er det bare at gå ned til din HIFI pusher og indkøbe de 12 højtalere der skal til et 9.1.2 setupTongue
 
Kører 7.2.4 så er ikke højtaler jeg mangler :D
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja shield kan godt bitstreame atmos
 
Fedt så er det da bare sådan en jeg skal have købt mig:D
 
Bruger lige pt en boxee box og den kan ikke bitstreame atmos:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja shield kan godt bitstreame atmos

 
Fedt så er det da bare sådan en jeg skal have købt mig:D
 
Bruger lige pt en boxee box og den kan ikke bitstreame atmos:)
jeg har dog ikke selv atmos.så ved ikke hvor godt det virker. men ved den understytter
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:30
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Flemming K. Jensen Flemming K. Jensen skrev:

Lidt mere om Nvidia Shield TV:

 
 
Tommel op.. så er det da bare sådan en jeg skal have bestilt mig:D
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu