recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket sd kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket sd kort?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket sd kort?
    Sendt: 12-Juli-2016 kl. 09:22
Hej. Jeg står og skal købe Micro sd kort til ungernes tablets (Lenovo tab2 a10-70) men er sgu i tvivl hvilket. Det skal bruges lagring og afspilning af film. Hvad skal jeg gå efter? Her tænker jeg ikke på størrelse, men skal jeg vælge et godt brand eller er det fint med noname? Synes det er en jungle både i butikkerne og på dba
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 13:01
Hej.

Jeg kan fortælle hvilket jeg selv købte. Jeg har to som jeg oprindeligt købte til mit Canon Video Kamere, men som jeg bruger i min Lenovo Tablet.

64GB Toshiba Micro SDXC MicroSDHC Class 10 SD Memory Card 30MB/S Made in Japan

64GB SanDisk Ultra MicroSDXC Card Class 10 UHS-U1 MicroSD SDSDQUA-064G

Jeg er næsten gladest for Toshiba'et. Jeg ville ikke købe et NoName. Men heller ikke betale for et TOP BRAND.
Jeg syntes at man kan få nogle fra et kendt elektronik mærke som er udmærkede.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Juli-2016 kl. 13:01
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 13:03
Hvis det bare er til spil, film osv. ville jeg bare tage det billigste jeg kunne finde.

Jeg har selv lige købt et 32 GB SanDisk Extreme Pro UHS-I til 212,45 inkl. moms fra BJ Trading. Men, det er kun fordi det skal bruges til et hurtigt kamera. Her er skrivehastigheden ret afgørende.

(hov - det er jo MicroSD du skal bruge - men første linje gælder nu alligevel ;-) )


Redigeret af pilehave - 12-Juli-2016 kl. 13:04
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 13:13
Hej igen.

Jeg glemte at fortælle at flere steder i Asien sælges der mange såkaldte FALSKE SD kort. Det er kort der kun har en brøkdel af den kapasitet der er trykt på dem. Og desværre vises den falske kapasitet også af Tabletten, med datatab til følge.

Her er et link til et testprogram til test af falske kort:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 12-Juli-2016 kl. 13:15
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 15:26
Inden du køber det billigste, så vær opmærksom på kortets hastighed - skal, så vidt jeg ved, vist helst være Class 10 til video Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 17:33
samsungs mikrosd kort har vist i samtlige tests vist sig at være de bedste på markedet - og sjovt nok så er de faktisk særdeles billige.
Til top
janr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-December-2005
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 18:42
Tror det bliver Samsung. Men kan se at lenovo tab 2 a10-70f understøtter MicroSD, microsdhc og Microsdxc. Og Elgiganten skriver at den kan klare op til 64gb. Men er Hc og xc ikke de helt store kort over 64gb?
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 22:07
microSD: <= 4 GB
microSDHC: <= 32 GB
microSDXC: <= 2 TB


Redigeret af pilehave - 12-Juli-2016 kl. 22:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu