recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til BenQ W1070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til BenQ W1070

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til BenQ W1070
    Sendt: 13-Juli-2016 kl. 23:48
Hej, :)

Har set et par film på en BenQ W1070, som jeg syntes gjorde det rigtig godt, men jeg var lidt irriteret over at kunne se en smule regnbuer når jeg bevægede øjnene ned for at læse undertekster.

Og så begyndte jeg at ligge endnu mere mærke til det, og opdagede at det skete hver gang der var klip med meget kontrast (både meget mørke elementer, og meget lyse elementer).

Jeg ved ikke om det er fordi jeg har bygningsfejl i øjnene og bruger briller at det bliver så tydeligt, men det irriterer mig. Jeg tror mest det er brillernes skyld.

Så jeg ville høre "eksperterne" om der findes et alternativ i samme kvalitet hvor jeg kan undgå at se regnbuer. Gerne uden at prisen stiger til himlen. :D

Takker. :)
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 06:07
De fleste DLP projektorere har risiko for regnbuer.

Ser du det må du kikke efter LCD projektorere.

Nu kender vi ikke dit budget !
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 08:58
Om det er den ene eller den anden teknologi er ikke vigtigt for mig, så længe billedkvaliteten ikke er tydeligt ringere end BenQ'en. Og regner med at købe noget der er brugt til 3-4.000,-

Har f.eks. kigget lidt på Sony VPL-VW50, Optoma HD141X og Optoma HD36.

Takker. :)


Redigeret af Hessi - 14-Juli-2016 kl. 09:07
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 09:10
Stod i samme situation og skiftede min BenQ ud med en LCD Epson TW3600

Problem solved
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 09:15
Berdel - Okay, spændende. Og billedkvaliteten? :)
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 10:06
Jeg synes at jeg gik en anelse ned i farve og sort niveau. Den støjer mindre.

Men jeg har ikke set mig tilbage en eneste gang.

Du skal undgå billige projektorer med DLP teknologi - de giver regnbuer
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 10:21
Spændende - tak for info'en. :)
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 10:36
Det var så lidt. Nu kan jeg se at du har forstand på foto.

Du skal være opmærksom på at hvis du vælger en LCD projektor så går du ned i sort niveau Jeg har sat sådan et ND4 filter foran min linse og det har forbedret det markant.

Sony har en projektor der kombinerer LCD og DLP - den billigste hedder VLP-HW40es, men så sniger du dig over 13.000 men får det bedste fra begge verdener
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 10:57
Ja, jeg kan forstå at LCD'er der matcher DLP'er i billedkvalitet koster noget mere end deres DLP konkurrenter, så det kunne være man skulle finde ud af om man leve med lidt regnbuer. Ermm
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu