recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router, gode råd efterlyses..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router, gode råd efterlyses..

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 04:12
Jeg har for nylig købt en Netgear Nighthawk X6, som imo. er en super router. Det er en triband router med 2 stk. 5G og 1 stk 2.4G), som har lang rækkevidde og kraftigt signal - både på 5G og 2.4G.
Den er godt nok noget stor i det, men kan gemmes væk oppe på en reol e.lign. (som jo også er det optimale)
 
Den koste selvfølgelig også noget mere end de billige (er ind i mellem på bud til ca. 1500-1700).
Men hvorfor spare på noget, der skal drive et netværk, som er en ret væsentlig ingrediens ift. ens brug ! 
 
For en ca. 500 lap mindre, kunne en ASUS RT-AC87U også være et godt valg. Var faktisk den jeg havde kigget mest på til at starte med.

 



Redigeret af Roland - 18-Juli-2016 kl. 04:13
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 14:51
Så fik man ringet til Yousee og de sender et Sagem Fast 3686.
Det skulle være afløseren for Netgear 6250 (som han sagde var på vej ud af systemet), så glæder mig til at se om Sagem sparker mås...Wink
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Så fik man ringet til Yousee og de sender et <span style="font-size: small; font-family: Etica, arial, helvetica, sans-serif;">Sagem Fast 3686.</span>
Det skulle være afløseren for Netgear 6250 (som han sagde var på vej ud af systemet), så glæder mig til at se om Sagem sparker mås...Wink



Den er klart bedre end CG3000, men tror ikke den Sagemcom sparken nogen i måsen eller andre steder... Til gengæld bidrager den til den globale opvarmning - syntes den bliver meget varm, selv med wifi OFF
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:


Den er klart bedre end CG3000, men tror ikke den Sagemcom sparken nogen i måsen eller andre steder... Til gengæld bidrager den til den globale opvarmning - syntes den bliver meget varm, selv med wifi OFF
Så længe det er fremskridt fra cg3000 går det jo den rigtige vejSmile.
Men virker det ikke tilfredsstillende, køber jeg en "ekstern" router selv....
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 23:33
Lige en status efter installation af det nye Sagem....
Der er temmelig stor forskel. 
For første gang har jeg nu den downloadhastighed jeg burde have via trådløs. Har en 60 mbit forbindelse, men har aldrig målt over 27-28 mbit trådløst(kablet var hastigheden ok). Med det nye modem/router ligger den omkring 60-65 mbit (op til 68-69)...
Samtidig holder den hastigheden oppe, selv i de områder hvor dækningen måske ikke er optimal og det virker i øvrigt også som om den generelt dækker et større område (er dog svært at afgøre præcist, når man ikke har måleudstyr, udover de grej man bruger)
Så indtil videre er jeg vældig tilfreds....

Tak for alle jeres indspark!Big smile
Ps.
Er selvfølgelig med på at en investering på 1000-1500 i en trådløs router med eksterne antenner etc. ville have givet et endnu bedre resultat, men er fuldt ud tilfreds som det ser ud lige nu (og ikke mindst i forhold til at det var en "gratis omgang" er jeg egentlig en smule overrasket over den relativt store ændring)....
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 13:51
Hej

Problem løst :P

https://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-bro/Ubiquiti-UniFi-UAP-AC-LITE-245GHz/2517310

Det eneste der virker ;) og så bare i røver af den router du for af udbyder
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu