recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mest nyttige dagligdags apps ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mest nyttige dagligdags apps ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

FDM benzinpriser er ubrugelig.

Den bygger på forældede inberetninger.

Ellers er foreslåede apps glimrende.

Ikke mere forældet end jeg tankede til 9,38 den anden dag inden kl 10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

FDM benzinpriser er ubrugelig.

Den bygger på forældede inberetninger.

Ellers er foreslåede apps glimrende.

Ikke mere forældet end jeg tankede til 9,38 den anden dag inden kl 10 Og så er det så let at indberette når man har tanket, så andre kan få glæde af det også
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 04:08
Gode gratis Android app's, fra Google's Play butik kunne bl.a. være følgende: 

Praktiske app: 
Dolphin - Super alternativ til Chrome
FING - godt overblik, over dine tilkoblede elementer i netværket. (ip adresser og mac adresser o.m.a.) Super brugbar app ! 
WIFI analyzer  (overblik over de omkringliggende netværks brug af kanaler o.a.) Nice !
Silent Mode widget (hurtig skift til lydløs el. vibrer) 
ES File Explorer (en slags Stifinder) - Quick Settings - MX Player
Dropbox - Google Drev - One Drive (plads i "skyen")
RealCalc (Omfangsrig regnemaskine) - Tekst-TV - Google+ - e-Boks
Købeloven - Smooth Calendar - DigiCalc - Danske Aviser
 
Sikkerhed: ESET Mobile Security - Malwarebytes Antimalware
 
Befordring: Mit tog (tidligere Byens puls) - "Train Info DK" og "Rejseplanen"
 
Sport relaterede: 
Livescore.com - så at sige alle live fodboldresultater fra hele verden (også superligaen). Virkelig nice !
ATP/WTA Livescores (Tennis resultater og kampprogram fra de store turn.)
 
Foto relaterede: DOF Calculator - Photo Tools (ufattelig mange gode værktøjer vedr. foto) - Canon Lenses (Oversigt over alle Canon's objektiver)

Spil: Jewels Star - Jewels Link - Jewels Maze (3 herlige vanedannede spil der er gode til at slå tiden ihjel med)
Pool Break Lite (fedt og flot Snooker og Pool game) - Random Mahjong

Lidt forsk.: Google Earth - Moon 3D - GPS Essentials - Goggle Sky - Unit Converter - DMI vejrudsigt - Byvejr

 

 


Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 10:53
Tak Roland. Fing har netop den app funktion, som jeg har søgt efter. Jeg har en router + Extender, der rækker 60 meter ud over vor bopæl, så det er rart at se, hvem der er på, selv om netværket er beskyttet. Men jeg giver jo af og til gæster adgang.

Xalted networks var på. Tilsyneladende har det noget med LinkedIn at gøre. Lidt mystisk. Er der nogle af jer, der ved noget om det?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 11:42
Jeg bruger desuden følgende gratis app:

*e-boks
*Stofa webTV - benyttes til at se HD kanaler, der følger med mit fibernetabonnement
*call recorder
*stemmeoptager
*DR radio
*DRTV
*Google oversæt
*Krak
*eReolen biblioteksbøger. Bruges til at høre lydbøger i både bil og have mv
*Goggles. via fotos finder websteder mv hvor emnet eller varen findes. Et foto af et kunstvæk finder måske ud af hvem kunstneren er.
*WhatsApp - til kommunikation med venner overalt i verden. Appen er bedre end fx skype
*Docs- Googles fremragende skriveapp. Man kan skrive både on og offline
*Keep - den skal man have. fx til købsliste, mangelliste på huset, hvem er hvem huskeliste. Den synkroniser straks med andre enheder der bruger app. Huskelister kan efterfølgende bruges offline.
*Mileage - benzin og km regnskab
*Sound Hound, der lytter og fortæller hvilken musik man hører i fx tv
*world newspapers- onlineaviser over hele verden
*AliExpress til køb af alt muligt. fx sidst en fremragende Powerbank 5600 mah til 40 kr tilsendt med lufpost
*Flightradar- til at følge fly
*Google nu - der automatisk fortæller mig om flyforsinkelser, blot jeg har fået en emailkopi af flybilletten fra konen - eller den viser seværdigheder netop hvor du befinder dig incl fotos osv
*iHelicopter så helikopteren kan fjernstyres med mobilen
*Vivino - der tjekker vinkvaliteten
*Familytree - til at finde stamtræet. Den kommunikerer med andre i verden, der indplotter oplysninger. På den måde er jeg nået tilbage til år 1612
*Ryanair - til kopi af booking, så man ikke behøver en printer

og mange andre

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

FDM benzinpriser er ubrugelig.

Den bygger på forældede inberetninger.

Ellers er foreslåede apps glimrende.

Ikke mere forældet end jeg tankede til 9,38 den anden dag inden kl 10


Netop at folk selv indberetter gør at den ofte viser forkerte priser.

Folk i mit område er måske for dårlige til at indberette.

Jeg har i hver fald droppet den.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

FDM benzinpriser er ubrugelig.

Den bygger på forældede inberetninger.

Ellers er foreslåede apps glimrende.

Ikke mere forældet end jeg tankede til 9,38 den anden dag inden kl 10


Netop at folk selv indberetter gør at den ofte viser forkerte priser.

Folk i mit område er måske for dårlige til at indberette.

Jeg har i hver fald droppet den.

Den er blevet forringet! For tidligere stod tidspunktet for indberetningen, og så kørte man selvfølgelig ikke efter en pris der var indberettet for 10 timer siden.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 08:24
Hold da op en masse apps, jeg vi kigge det igennem. i hurtig overblik er der en del der ser spændende ud. Tak for hjælpen :-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 15:22
Tasker - genial app til at lave alt muligt automatiseret, min største glæde ved den er, at når jeg åbner Plex app på mobil sender den automatisk wake on lan / wan til min server som så er klar indenfor 5 sek ca.

Den app kan simpelthen lave næsten alt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 16:56
Krak app er ret god på Android da du kan indstille så den viser dig navn og adresse på indkomne opkald/sms og så nemt oprette ny kontakt hvis det er en der skal gemmes.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg bruger desuden følgende gratis app:

*e-boks
*Stofa webTV - benyttes til at se HD kanaler, der følger med mit fibernetabonnement
*call recorder
*stemmeoptager
*DR radio
*DRTV
*Google oversæt
*Krak
*eReolen biblioteksbøger. Bruges til at høre lydbøger i både bil og have mv
*Goggles. via fotos finder websteder mv hvor emnet eller varen findes. Et foto af et kunstvæk finder måske ud af hvem kunstneren er.
*WhatsApp - til kommunikation med venner overalt i verden. Appen er bedre end fx skype
*Docs- Googles fremragende skriveapp. Man kan skrive både on og offline
*Keep - den skal man have. fx til købsliste, mangelliste på huset, hvem er hvem huskeliste. Den synkroniser straks med andre enheder der bruger app. Huskelister kan efterfølgende bruges offline.
*Mileage - benzin og km regnskab
*Sound Hound, der lytter og fortæller hvilken musik man hører i fx tv
*world newspapers- onlineaviser over hele verden
*AliExpress til køb af alt muligt. fx sidst en fremragende Powerbank 5600 mah til 40 kr tilsendt med lufpost
*Flightradar- til at følge fly
*Google nu - der automatisk fortæller mig om flyforsinkelser, blot jeg har fået en emailkopi af flybilletten fra konen - eller den viser seværdigheder netop hvor du befinder dig incl fotos osv
*iHelicopter så helikopteren kan fjernstyres med mobilen
*Vivino - der tjekker vinkvaliteten
*Familytree - til at finde stamtræet. Den kommunikerer med andre i verden, der indplotter oplysninger. På den måde er jeg nået tilbage til år 1612
*Ryanair - til kopi af booking, så man ikke behøver en printer

og mange andre


Halløjsa.

Var inde for at finde Familytree... men der er jo et hav der hedder næsten det samme.
Kan du oplyse firma der står bag?
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Tasker - genial app til at lave alt muligt automatiseret, min største glæde ved den er, at når jeg åbner Plex app på mobil sender den automatisk wake on lan / wan til min server som så er klar indenfor 5 sek ca.

Den app kan simpelthen lave næsten alt.


Findes der noget lignende til 'æbleenheder'?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu